۳ هزار استاد و محقق در شبکه نخبگان پژوهشگاه علوم انسانی فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، حسینعلی قبادی روز چهارشنبه در آیین مجازی رونمایی از آخرین دستاوردهای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، افزود:‌ پژوهشگاه علوم انسانی در رتبه بندی ها پنج پله صعود کرد و اگر شاخص ها دقیق تر و متناسب با کارکردهای علوم انسانی باشد، این پژوهشگاه صعود بیشتری می کرد.

وی درباره مولفه های اصلی فعالیت پژوهشگاه علوم انسانی، اظهار داشت: این مولفه ها سرخط اصلی فعالیت های پژوهشگاه در چند سال اخیر است که موثر بود. برنامه مداری، اتکا به اسناد بالادستی، نگاه راهبردی کاربردی سازی، نگاه دانایی محور درونزا، حرکت بر مبنای خرد جمعی، توسعه مشورت و تعمیق نظام شورایی و حرکت همراه شبکه نخبگانی از جمله مولفه های اصلی برای فعالیت های پیش روی پژوهشگاه علوم انسانی است.

قبادی با بیان اینکه علوم انسانی می تواند جامعه محور باشد و مردم مدار حرکت کند، خاطرنشان کرد: امروز سه هزار نفر از استادان و محققان سراسر کشور در شبکه نخبگان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی فعالیت دارند.

رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی درباره ملحق شدن دانشنامه نگاری به پژوهشگاه علوم انسانی، خاطرنشان کرد: در ابتدا سعی کردیم پروژه های قبلی دانشنامه نگاری را در دستور کار قرار دهیم که در این زمینه شاهد جهش بودیم.

قبادی گفت: دانشنامه اقتصاد هم اکنون به پایان رسیده و دانشنامه جامعه شناسی معاصر با حمایت شهرداری تهران شکل گرفت و حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی