ایده های ناب برای تزیین خانه های آپارتمانی با ارزان ترین لوازم

برای دکوراسیون خانه آپارتمانی خود به دنبال ایده هستید؟ اگر این چنین است در این مقاله ما راه حل های آسان برای بهبود بخشیدن به دکوراسیون خانه های آپارتمانی را جمع آوری نموده ایم.

شما برای تغییر دکوراسیون آپارتمان تان نیاز به تعویض و تجدید تمام اثاثیه و لوازم ندارید، می توانید با همان وسایلی که در اختیار دارید و کمی تغییر چیدمان خانه خود را بروز کنید. بدون این که به بازسازی و تمام دردسرهایش نیاز داشته باشید. به شما قول می دهیم که پس از خواندن این مقاله بتوانید اتاق های خود را بدون خراب کردن دیوار ها بزرگتر کنید.

از آینه ها استفاده کنید

استفاده از آینه ها قدیمی ترین ترفند در کتاب های تغییر و طراحی دکوراسیون است. استفاده از آینه ها به طور صحیح و در موقعیت های استراتژیک، میتواند باعث شود که خانه شما بزرگ تر به نظر برسد. یک آینه بزرگ را در اتاق نشیمن کوچک خود یا در اتاق خواب تانروبه‌روی پنجره آویزان کنید. این بهترین وعالی ترین موقعیت برای قرارگیری آینه است تا علاوه بر بزرگتر کردن فضا، نور طبیعی را به صورت حداکثری به اتاق بازتاب نماید.

یک نقطه کانونی ایجاد نمایید

نقطه کانونی به فضایی از محیط خانه شما اطلاق می شود که در واقع مرکزیت چیدمان دکوراسیون از آنجا شروع می شود. نقطه کانونی یک اتاق، چشمان مخاطب را به خود جلب کرده و به پیوستگی طراحی داخلی کمک می کند.

اگر فضای شما فاقد یک نقطه جلب توجه طبیعی است، مانند شومینه یا یک پنجره ، نگران نباشد و خودتان آن را ایجاد کنید. این کار را می توانید با یک دکوری برجسته مانند یک تابلو نقاشی زیبا و یا کتابخانه خاص و جذاب انجام دهید.

می تواند این دو ایده را با هم ترکیب کرده و از یک آینه دکوراتیو زیبا برای ایجاد یک نقطه کانونی در نشیمن خود استفاده نمایید.

پرده ها را بالاتر پنجره نصب کنید

بسیاری از خانه های آپارتمانی سقف های بلندی ندارند و اگر خانه شما هم این چنین است، بدانید که تنها نیستید. اما یک خبر خوب! شما می توانید با آویزان کردن پرده های خود بالاتر از قاب پنجره ها، ارتفاع سقف و فضای داخلی خانه خود را بلند تر نشان دهید.

با این ایده، چشم شما در هنگام نگاه کردن به دکوراسیون بلافاصله به سمت بالا کشیده می شود و باعث می شود کل فضا بزرگتر به نظر برسد.

یک تابلو هنری بزرگ آویزان کنید

اگر شک دارید که در بالای میز کنسول خود چه چیزی قرار دهید، پاسخ ما به شما خرید یک تابلو هنری زیبا و بزرگ است! با استفاده از این ترفند شما حواس و توجه افراد را به این قسمت از خانه خود معطوف خواهید کرد که یک راه عالی برای بازتر نشان دادن فضای بصری اتاق است.

اما از نظر اندازه به یاد داشته باشید که یک تابلو بزرگ یه راه حل عالی برای بهینه سازی دکوراسیون یک اتاق کوچک است.

کمی سبز باشید

استفاده کردن از گیاهان، بدون توجه به این که سبک دکوراسیون آپارتمان شما چیست؛ همیشه بهترین انتخاب خواهد بود. اندازه و سبک گلدان ها و گیاهان خود را انتخاب کنید. برای نمای بهتر از گیاهان خاص تر استفاده کنید و در عین حال هم توجه داشته باشید که شرایط نگهداری از آن مثل برخورداری از نور طبیعی را داشته باشید.

برای تعداد گلدان ها طبق یک قانون طراحی دکوراسیون از تعداد فرد استفاده کنید. می توانید از یک بنسای کوچک و بی نظیر بر روی میز جلو مبلی خود استفاده کنید یا از پرنده بهشتی در کنار مبل ها، انتخاب با شماست.

با استفاده از رنگ فضا را تفکیک کنید

به جای این ایده قدیمی و خسته کننده که تمام دیوار های خانه یا نشیمن خود را یک رنگ کنید، چرا به این وسیله بخش های خانه ها را تقسیم و از هم تفکیک نکنیم؟ بخش بندی فضا با استفاده از رنگ ها، یک راه سرگرم کننده برای ایجاد احساس تازگی و شادابی در آپارتمان شما با بودجه محدود است. این ایده می تواند به جدا کردن بخشی از فضا برای ایجاد یک گوشه صبحانه یا یک گوشه مطالعه در خانه شما کمک کند.

از قفسه و شلف ها استفاده کنید

قفسه ها و شلف ها فضای ذخیره‌سازی زیادی را برای شما فراهم می‌کنند، که در عین حال که بسیار کاربردی هستند، دلیلی وجود ندارد که آنها ارزش تزئینی هم نداشته باشند. با استفاده از شلف ها می توانید فضای اضافی را تدارک ببینید که با استفاده از آنها اکسسوری ها و دکوری های خود را می توانید به همه نشان دهید.

در نورپردازی تجدید نظر کنید

باید دقت کنید که نوری که به وسیله آن خانه خود را روشن میکنید، از کدام قسمت تابیده است. استفاده از لایه های متنوع نوری مثل لوستر های سقفی، هالوژن ها، آباژور ها و … و ترکیب آن ها با یکدیگر می توانید خانه خود را به دنیایی متفاوت تر از آنچه قبلا بود تبدیل نمایید.

از رنگ های متضاد استفاده نمایید

استفاده از رنگ های متضاد می تواند فضا را جسورانه تر نماید و با القای کنتراست دکوراسیون و چیدمان فضای مورد نظر شما را جذاب تر و دراماتیک تر کند. برای اجرای چنین تکنیکی، چرخه رنگ را درنظر بگیرید و دو رنگ مقابل هم در تناژ ها ابتدایی و انتهایی را انتخاب کنید و یکی از آن ها را برای دیوار پشتی و دیگری را برای منسوجات و مبلمان و دکوری هایی که قرار است در مقابل آن دیوار قرار دهید، استفاده کنید.

رنگ مبلمان را تغییر دهید

تغییر رنگ مبلمان یک راه عالی و مقرون به صرفه برای دوباره نو کردن وسایل قدیمی تان است. کافی است به دکوراسیون خود نگاه کنید، مبل ها و یا صندلی های میز ناهار خوری را می توانید با پارچه های جدید تغییر دهید و به روز کنید. ممکن است در لحظه انتخاب، آن ها بهترین انتخاب ممکن بوده باشند اما حال دیگر مد نیستند. با این ترفند در ساده ترین حالت ممکن تغییراتی شگفت انگیز ایجاد کنید.

از فضا های نامناسب بهره ببرید

فضا های کوچک زیر پله ها ، تو رفتگی ها و بیرون آمدگی های دیوار اتاق خواب ها، پلان نامناسب و فضا های پرت، بر خلاف آنچه فکر میکنید برای دکوراسیون عالی هستند. آن ها به شما کمک میکنند که دکوراسیون خود را از یکنواختی خارج کنید و با استفاده از آن ها طراحی داخلی خانه خود را زنده کنید.

این کار را می توانید با وسایل مختلف مثل دکوری ها، مبلمان و … انجام دهید. از این فضا ها می توانید برای مقاصد مختلفی مانند فضای ذخیره سازی و یا تزئینی استفاده نمایید.

مبلمان پایه دار بخرید

در آخر اگر به فکر خرید یا تعویض مبلمان تان هستید، به شما انواع پایه دار را توصیه می کنیم. این عناصر جدا از اینکه چشم نواز تر و زیبا تر هستند، با ایجاد بعد، فضا را بازتر و بزرگتر نشان می دهند و از احساس فشردگی و درهم رفتگی لوازم می کاهد.

رپورتاژ آگهی ( تمامی مسئولیت این متن بر عهده منتشرکننده اصلی آن میباشد )

دکوراسیونکسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی