ویزا برای ایرانیان برداشته شد؟ / به کدام کشور بدون ویزا می شود سفر کرد؟

به گزارش ساناپرس، لغو روادید میان دو کشور ایران و قرقیزستان تسریع‌کننده مناسبات خواهد بود.رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشتراکات فرهنگی میان دو کشور ایران و قرقیزستان و توانمندی‌ جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در زمینه های معدن، گردشگری و سلامت گفت: توجه ویژه به این موضوعات از طریق لغو روادید میان این دو کشور، تسریع کننده مناسبات فی‌مابین خواهد بود.

فتح‌الله توسلی در دیدار و گفت‌وگو با خانم کامیلا تالیوا، نماینده مجلس و رئیس گروه دوستی پارلمانی قرقیزستان و ایران، با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه گسترش روابط با کشورهای مسلمان و همسایگان و ارتقاء سطح مناسبات سیاسی، اقتصادی و بازرگانی دو کشور، مطرح کرد: توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و بازرگانی با قرقیزستان از برنامه های مهم و مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران بوده و اراده سیاسی در تمام مسئولان کشور برای توسعه این روابط وجود دارد البته سطح روابط تجاری دو کشور قابل افزایش است و ما به وضعیت موجود راضی نیستیم.

وی افزود: باتوجه به تلاش‌های مشترک دو کشور، امکان ایجاد مکانیسم‌های موثر و کارآمدی برای تعامل در حوزه‌های مختلف و پیگیری اجرای سند نقشه راه امضاء شده وجود دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توانمندی‌ و ظرفیت‌های دوکشور در حوزه کشاورزی، معدنی و صنعتی، زمینه را برای افزایش سطح مناسبات در این حوزه ها فراهم آورده است. گسترش روابط تجاری و اقتصادی و عملیاتی شدن توافقات دو کشور می‌تواند به ارتقای سطح مناسبات فی‌مابین منجر شود.

وی در این راستا تبادل هیأت‌های سیاسی- پارلمانی و تداوم رایزنی‌های مستمر در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی میان جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان را حائز اهمیت دانست و افزود: مجالس جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان می‌توانند تسهیل‌کننده مراودات و ارتباطات در عرصه‌های مختلف باشند و افزایش سطح تعامل گروه‌های دوستی پارلمانی دوکشور، در تعمیق و توسعه همکاری‌های دوجانبه پارلمانی موثر خواهد بود.

نماینده بهار و کبودراهنگ در مجلس در بخش دیگری با اشاره به اشتراکات فرهنگی میان دو کشور، بر توانمندی‌ جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در زمینه های معدن، گردشگری و سلامت تأکید کرد و توجه ویژه به این موضوعات را از طریق لغو روادید میان دو کشور، تسریع کننده مناسبات فی‌مابین دانست.

نماینده مجلس قرقیزستان هم در این دیدار با ابرازخرسندی از سفر به کشورمان بر آمادگی مجلس قرقیزستان برای توسعه و گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

کامیلا تالیوا با اشاره به نقش برجسته‌ پارلمان‌ها در توسعه همکاری میان دولت‌ها، تبادل‌نظر و گسترش مناسبات میان مجالس و انجام دیدارهای متقابل در سطوح مختلف پارلمانی، به ویژه سفر سال گذشته رئیس مجلس قرقیزستان به جمهوری اسلامی ایران را مهم و تأثیرگذار در ارتقاء همکاری‌های دو کشور ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده بهار و کبودراهنگ در مجلس، رئیس گروه دوستی پارلمانی قرقیزستان و ایران با ابرازخشنودی از روند رو به رشد مناسبات جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، گفت: ظرفیت‌های فراوانی برای ارتقاء همکاری‌های میان دوکشور وجود دارد که می‌توان برای تامین منافع فی‌مابین از آن بهره جست.

اخبارسیاسی
پربازدیدویزا
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی