بزرگ تر نشان دادن فضای داخلی خانه با استفاده از دکوراسیون داخلی

بزرگ تر نشان دادن فضای داخلی خانه

شاید شما هم خانه ای با فضای کوچک دارید که دوست دارید بزرگ تر دیده شود و وسایل مورد استفاده در آن٬ فضای خانه شما را نگیرند.سبک هایی هستند که به شما کمک می کنند در هنگام طراحی خانه و طراحی داخلی آشپزخانه چیدن وسایل خانه بزرگ تر دیده شود. حال یک سری نکات  و موارد هستند که اگر به آن دقت کنید٬ می توانید خانه خودر ا بزرگ تر از آن چه که هست نشان دهید. پس برای دانش بیشتر نسبت به این موضوع٬ ادامه مطلب را از دست ندهید.

انتخاب  کردن رنگ مناسب برای خانه هایی با فضای کوچک

 

شما چه خانه یا اداره ای  با متراژ بالا داشته باشید و چه خانه ای با متراژ پایین٬  در طراحی خانه و طراحی داخلی اداری ٬انتخاب رنگ مناسب امری مهم برای شما است. در بررسی هایی که برای بزرگ تر نشان دادن خانه های کوچک انجام شده است به این نتیجه رسیده اند که سایه های کم رنگ٬  در بزرگ تر و روشن تر به نظر رسیدن فضای خانه تاثیر گذار هستند.ویژگی دیوار هایی که به رنگ های سفید و خنثی هستند٬ در این است که بازتابنده نور هستند  و همین موضوع باعث می شود که شدت نور طبیعی  و تاثیر آن در فضای خانه بیش تر شود و در نتیجه خانه ای با فضای بزرگ تر و روشنایی بیشتر دارید.

هنگام انتخاب رنگ برای دیوار خانه تان به این نکته توجه کنید که کنتراست پایینی در بین سطوح متفاوت دارید. تا هنگامی که بین دیوار ها و کف یک خانه از یک توناژ رنگ استفاده کنید٬ بین سطوح مختلف خانه ودر کل یک خانه هماهنگی و تعادل لازم وجود دارد.

انتخاب رنگ مناسب

 

 

در رنگ آمیزی و تزئینات  درهای یک خانه اگر از رنگ هایی استفاده کنید که کمی روشن تر از دیوار ها باشد ٬ باعث می شود که سطح از نظر دیداری و بصری عقب نشینی کند و شما فضای سک خانه را باز تر ببینید. در خانه های با فضای کوچک و جمع و جور٬ اگر در هنگام تزئين و رنگ پنچره ها آن ها را به رنگ دیوار در بیاورید٬باعث می شود خانه از آن جمع و جوری که دیده می شود٬ تبدیل به خانه ای شود که بزرگ تر از آن چه که هست دیده شود.

پنجره ها دریک ساعاتی از روز نور طبیعی را وارد خانه می کنند٬اما در ساعاتی دیگر نیاز به پوشش دارند.برای همین برای رنگ آن می توانید هماهنگ با دیوارهای خانه بزنید و از پرده هایی بلند که از بالا به پایین آویزان هستند و روی زمین می کشند٬ استفاده کنید.

از راه های دیگر که می توانید فضای یک خانه کوچک را بزرگتر نشان دهید٬ استفاده کردن از یک آینه بزرگ در اتاق خوابتان با طراحی اصولی که این امر در افزایش نور طبیعی کمک کننده است . این امر واضحی است که آینه ها باعث افزایش نور می شوند به این دلیل که نور را منعکس می کنند.آینه را می توانید به دیوار بچسبانید و یا آن را در روی زمین بگذارید و  و مانند همان آینه به دیوار عمل می کنند. زمانی که آینه را روی زمین می گذارید از این اطمینان حاصل کنید که به گونه ای قرار داده شده که نور به آن بخورد و نور را بتواند در فضای خانه منعکس کند.

 

نور پردازی مناسب برای خانه هایی با فضای کوچک

همانطور که می دانید یکی از بهترین و موثر ترین روش ها برای بزرگ نشان دادن فضای یک خانه و همینطور طراحی کابینت آشپزخانه ٬ استفاده کردن از نور است. برای اینکه یک فضای کوچک را به خوبی طراحی کنیم٬درک بصری نور لازم و ضروری می باشد. برای انتخاب کردن لامپ برای استفاده از نور٬ از لامپ های کف باریک استفاده کنید تا به خوبی نور را منعکس کند. این لامپ های کف باریک را بر پایه کوچک بگیرید تا تاثیر آن بر روی پلان کمتر باشد.

 

راهکارهای مناسب  برای  دکوراسیون خانه هایی با فضای کوچک

در بررسی های که برای  بزرگی فضای یک خانه انجام شده است٬ یکی از راه هایی که به نتیجه رسیده است٬ استفاده کردن از یک درب انبار کشویی است برای جداسازی و همچنین اتصال اتاق خواب با فضای داخلی خانه است.درها و کمد های یک خانه در فضای یک خانه تاثیر گذار هستند به صورتی که گاهی با برداشتن یک درب به طور کلی فضای یک خانه تغییر می کند.درب های کشویی عملکرد خوبی دارند و همچنین زیبا هستند اما این موارد در صورتی خوب است و دیده می شود که در تضاد با چیزی نباشد چون در حالت عادی باعث ایجاد خطای دید می شود و ما یک فضا را بزرگ تر می بینیم.

استفاده کردن ازقفسه هایی که از پایین تا بالا(سقف) می روند٬ باعث بزرگتر دیده شدن فضای یک خانه می شود و دلیل آن هم این است که چشم ها به سمت بالا هدایت می شود و فضای ذخیره سازی مناسبی را ایجاد می کند. برای اینکه بدانید از قفسه باز و یا بسته استفاده کنید٬ پیشنهاد ما به شما این است که از ترکیب دو قفسه باز و بسته استفاده کنید. این کار دو دلیل دارد. دلیل اول این است که اگر فقط از قفسه بسته استفاده کنید٬ نور پردازی فضای خانه محدود می شود و اگر فقط از قفسه باز استفاده کنید٬ تعادل و هماهنگی  که در فضا حاکم است ممکن است به هم بخورد.قفسه بندی برای قرار دادن وسایل خود را در جاهایی مانند راهرو٬زیر مبل ٬بالای درب و… قرار دهید.

 

لوازم مناسب و کاربردی برای خانه هایی با فضای کوچک

اگر که دارای یک خانه با فضای کوچک هستید٬ باید مبلی کوچک انتخاب کنید تا فضای خانه بازتر دیده شود. حال ما وسایل دیگری داریم که مناسب برای خانه هایی با فضای کوچک هستند که در ادامه به بیان آن می پردازیم.

لوزام مناسب برای فضاهای کوچک

 

 

دکوراسیونکسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی