ژئوممبران چیست؟ معرفی مزایای انواع geomembrane

ژئوممبران چیست؟

ورق ژئوممبران، ورقی ضدآب و ژئوسنتتیک است که می توانید برای عایق بندی از آن استفاده کنید. مواد پلیمری در ساخت این ورق ها به کار می رود، به همین دلیل وظیفه اصلی شان ایزولاسیون یا عایق بندی در برابر نفوذ مایعات است. این ورق ها عمری طولانی دارند و جنسشان از پلی اتیلن (PE) یا پی وی سی (PVC) است. اگر می خواهید بیشتر در مورد ژئوممبران  (geomembrane)، عایق استخری و نایلون استخری آشنا شوید، در این مطلب همراه ما باشید.

ورق ژئوممبران چیست؟

ورق های ژئوممبران با استفاده از جوش حرارتی و روش های مختلف دیگر در کنار هم قرار می گیرند و در ساخت ورق ژئوممبران از پلیمرهای مختلفی مانند پلی اتیلن یا پلی وینیل کلراید استفاده می شود و در ضخامت های مختلف از 0.75 تا 2 میلی متر وجود دارند.

همچنین مقاومت های مکانیکی، کششی و ضریب انعطاف پذیری متغیر و به صورت صاف و مضر برای انواع ورق های ژئوممبران وجود دارد. شما می توانید برای عایق بندی استخرهای خاکی، مخازن ذخیره آب و مواد شیمیایی از geomembrane استفاده کنید. البته اگر می خواهید عایق استخر کشاورزی پلاستیکی استفاده و یا آن را با ژئوممبران تعویض کنید، توجه کنید که حتماً از بهترین تولیدکنندگان عایق ها خرید می کنید.

نفوذناپذیر بودن این ورق ها موجب می شود که افراد زیادی برای عایق بندی های مطمئن به آنها رجوع کنند و به دلیل عمر طولانی که دارد، جایگزین خوبی برای روش های قدیمی در ایزولاسیون شده است. این ورق ها بدون نیاز به زیرساخت می توانند عایق مناسبی برای شما باشند.

ورق ژئوممبران و مزایای آن ها

 

مزایای ژئوممبران کدامند؟

  1. ورق های ژئوممبران در برابر دمای 40- الی 70+ درجه سانتی گراد مقاومت دارند.
  2. ژئوممبران برای عایق استخری و نایلون استخری مناسب است.
  3. به دلیل داشتن کربن بلک در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید مقاوم هستند.
  4. ژئوممبران در برابر عوامل محیطی و بیولوژیکی نظیر علف های هرز، جوندگان، باکتری ها، جلبک ها و غیره مقاومت دارد.
  5. در واکنش شیمیایی (اسیدها، بازها، و نمک ها) به علت داشتن آنتی اکسیدان بسیار مقاوم هستند.
  6. در مقابل زلزله و حرکت گسل ها به واسطه خاصیت ارتجاعی تا هفت برابر طول اولیه مقاومت دارند.
  7. هزینه های اجرای استخر با استفاده از ژئوممبران نسبت به استخرهای بتنی، سنگ و سیمانی کمتر است.
  8. زمان برای ساخت استخر ژئوممبران نسبت به استخرهای بتنی یا سنگی کمتر است.
  9. ورق ژئوممبران نفوذناپذیر است؛ طوری که تقریباً 100% عایق بندی می شود.
  10. عمر متوسط ورق ژئوممبران بیش از 80 سال است.
  11. خزه و جلبک به کف و دیواره استخری که با ژئوممبران ساخته می شود، نمی چسبد.
  12. ورق ژئوممبران در برابر عوامل محیطی مانند نور آفتاب، یخ زدگی و… مقاومت بالایی دارد.

انواع ژئوممبران

انواع geomembrane

در این بخش با انواع ژئوممبران آشنا می شوید:

ژئوممبران LLDPE

ژئوممبران های خطی پلی اتیلن با چگالی کم که به آن ها LLDPE گفته می شود، انعطاف پذیری بیشتری نسبت به ژئوممبران های HDPE دارند و به همین دلیل برای نصابانی که نیاز به عایق غیرقابل نفوذ دارند، مناسب تر است. در ساخت ژئوممبران LLDPE از رزین های پلی اتیلن بکر استفاده می شود. به همین دلیل عایق را در برابر دمای پایین و اشعه ماورای بنفش بسیار مقاوم می کند.

این ژئوممبران ها برای استفاده طولانی مدت مناسب هستند، زیرا می توانند برای سال ها قوی باقی بمانند. ژئوممبران LLDPE کاربردهای صنعتی مانند مخازن ذخیره مایعات، محفظه زباله های محیطی و حیوانی دارد و شما می توانید با اطمینان خاطر از آن استفاده کنید.

ژئوممبران HDPE

HDPE، پلی اتیلن با چگالی بالا، پرمصرف ترین ژئوممبران، بادوام و مقاوم در برابر اشعه ماورای بنفش قوی است. این پلی اتیلن هزینه مواد نسبتاً ارزانی دارد و در پروژه هایی استفاده می شود که آب نباید نشت پیدا کند.

برای مثال در دفن زباله، پوشش مخازن و پوشش حوضچه و کانال آب کاربرد دارد. هزینه اولیه مواد کم است و مقاومت آن هم در برابر مواد شیمیایی بالاست. همچنین نسبت به سایر انواع، ضخامتش بالاتر، نسبت به وزن خود بسیار قوی و در برابر دماهای بالاتر، مقاوم است. ژئوممبران HDPE برای مواد غذایی بی خطر بوده که به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. از این رو امکان استفاده از آن در ذخیره سازی آب آشامیدنی وجود دارد.

ژئوممبران PVC

ژئوممبران پلی وینیل کلراید یا PVC عایق رطوبتی گرم و نرمی بوده که برای ساختش از وینیل، نرم کننده ها و تثبیت کننده ها استفاده می شود. رزین پلی وینیل کلراید از شکستن اتیلن دی کلراید به مونومر وینیل کلرید به وجود می‎آید. این ماده برای ساخت رزین PVC پلیمریزه می شود که در برابر پارگی، سوراخ شدن و سایش مقاوم است. ژئوممبران PVC برای جلوگیری از ورود آلاینده ها به منابع آب و حفظ آب آشامیدنی مناسب است؛ زیرا پاره و سوراخ نمی شوند و عایق رطوبتی، عایق استخری و نایلون استخری خوب به حساب می آید.

ژئوتکستایل چیست؟

 

ژئوتکستایل چیست؟

ژئوتکستایل ها و دیگر ژئوسنتتیک ها مثل ژئوممبرین، ژئوگرید، و ژئونت یک دسته ای مناسب برای پروژه های عمرانی و ساختمانی به حساب می آیند. در اصل به زمین های پارچه، بافته اجرائی، پارچه ساختمانی، فیلتر پارچه ای و مصنوعی ژئوتکستایل گفته می شود که بسیار نفوذپذیرند. به دلیل اجرای بسیار سریع و راحت، مقاومت بالا، وزن و هزینه کم و آسیب کمتر به محیط زیست در اکثر کشورها از ژئوتکستایل استفاده می شود.

ژئوممبران باکیفیت از کجا بخریم؟

اگر قصد دارید ژئوممبران باکیفیت بخرید و عایق بندی محکم و مناسبی داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم به وب سایت رادین به آدرس https://radinshop.com/ مراجعه کنید.

رادین در اجرا و صادرات انواع و اقسام عایق ورق ژئوممبران (geomembrane) و ژئوتکستایل 18 سال سابقه دارد؛ بنابراین شما می توانید از کیفیت این عایق ها مطمئن باشید و از انواع عایق استخری و نایلون استخری استفاده کنید.

برای خرید و قیمت ورق ژئوممبران، کارشناسان رادین شما را راهنمایی می کنند و بهترین انتخاب را به شما پیشنهاد می دهند. از آنجا که کیفیت، دوام و زیبایی حرف اول را در خرید ژئوممبران می زند، رادین تضمین می کند که همه این ویژگی ها را در ورق های خود به شما ارائه می دهد.

 

فناوریکسب و کار
کشاورزی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی