خبر مهم نوری در روز مادر برای فرهنگیان/ رتبه‌بندی معلمان به کجا رسید؟

به گزارش ساناپرس، وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر بخواهیم آموزش‌ و پرورش چرخش تحول‌آفرینی داشته باشد، باید مطالبه تعلیم و تربیت از آموزش‌وپرورش به یک دغدغه ملی تبدیل شود و از سواد اسمی به سواد چندبعدی برسیم ، سوادی که منجر به ایفای مسئولیت اجتماعی شود و دانش آموزان به فهم و تحلیل کافی برسند.

یوسف نوری، روز جمعه جریان دومین سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان یزد در جمع خیران مدرسه ساز، فرهنگیان و مدیران شهرستان میبد، افزود: ساختار نظام آموزش‌ و پرورش ما به‌گونه‌ای است که در آن درس می‌دهیم و انتظار داریم که فرزندانمان در آینده و به زمان خودشان تربیت شوند، معلم‌ها باید خودشان به‌صورت شبکه‌ای مسئله شناسی و هم‌اندیشی کنند و برنامه ارائه دهند تا در صورت کاربردی بودن آن را در نظام آموزش‌وپرورش در همه کشور اجرای کنیم.

وی ادامه داد: فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی فعلی ما جاری شد و بسیاری از بزرگ‌ترها از فرزندان خود در این زمینه جا مانده اند و در حوزه مدارس و دانشگاه‌ها نیز عموماً در نسل اول هستیم و تنها به‌صورت آموزش محور عمل می‌کنیم و تعداد انگشت‌شماری از مدارس به‌صورت پژوهش محور کار می‌کنند.

معلمان مدارس غیردولتی از سال تحصیلی آینده «بیمه تکمیلی» می‌شوند/مدل جدیدی از مدارس هیئت امنایی از ابتدای سال ۱۴۰۲ ایجاد می‌شود

نوری با بیان اینکه تعداد اندکی از دانشگاه‌ها کارآفرین محور و به‌ ندرت مسئولیت اجتماعی محور هستند، ادامه داد: مدیران مدرسه باید توجه و تمرکز خود را بر تعلیم و تربیت متمرکز کنند، اما پرداختن به مسائلی مانند تامین سرویس مدرسه، وضعیت بهداشت، مسائل عمرانی و ساختمانی ، از تمرکز مدیران بر مقوله تعلیم و تربیت کاسته است.

وی افزود: آموزش‌وپرورش باید به تعلیم و تربیت بپردازد و مردم هم در این زمینه مطالبه گر باشند و اینکه مسائل متفرقه اضافه می شود، باعث شده تا از موضوع تعلیم و تربیت جا بمانیم و به حاشیه ها پرداخته شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر بخواهیم آموزش‌ و پرورش چرخش تحول‌آفرینی داشته باشد، باید مطالبه تعلیم و تربیت از آموزش‌وپرورش به یک دغدغه ملی تبدیل شود و از سواد اسمی به سواد چندبعدی برسیم ، سوادی که منجر به ایفای مسئولیت اجتماعی شود و دانش آموزان به فهم و تحلیل کافی برسند.

نوری اظهار داشت: هم اکنون یکی از دغدغه ها آموزش و پرورش این است که کمبود معلم و کلاس را پیگیری نماید تا برای سال آینده در زمینه تامین معلم در کلاس درس مشکلی نداشته باشیم .

وزیر آموزش‌وپرورش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهر میبد زمینه خوبی برای تربیت مدیران دارد و الگوی میبد می تواند در زمینه تربیت مدیران آموزش‌و پرورش مطرح شود، تا بتوانیم تعلیم و تربیت ۶ ساحتی را برای کل کشور پیاده کنیم و ما نیز نظام رتبه‌بندی را به عرصه‌ای برای ارتقا کیفیت نظام تعلیم و تربیت تبدیل خواهیم کرد.

نوری اظهار داشت : رتبه‌بندی نظام خاصی است و لازم است آیین‌نامه و شیوه‌نامه را به‌طور دقیق مطالعه کنند. رتبه‌بندی یکی از امتیازات نظام تعلیم و تربیت است. نظام تعلیم و تربیت دو الگوی عملی داشت؛ یکی امور تربیتی که از بین برده شده است و تأکید مقام معظم رهبری است که جبران کنیم و دیگری خیرین مدرسه‌ساز است که وضعیت خوبی دارد و خیرین مدرسه‌ساز نماد بارز ایفای مسئولیت اجتماعی است و این مقوله در خیری تجلی یافته است./ ایرنا

اخباراقتصادچند رسانه ای
آموزش و پرورشپربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی