اولین تصاویر از قوی ترین موشک جهان

به گزارش ساناپرس، موشک قدرتمند “Super Heavy” به همراه فضاپیمای استارشیب که قوی‌ترین موشک جهان بوده و توسط شرکت اسپیس‌ایکس ساخته شده است بر روی سکوی پرتاب قرار گرفته و آماده پرتاب است.

 شرکت “اسپیس ایکس” ویدئویی را  منتشر کرده است که نشان می‌دهد نسل بعدی فضاپیمای خود قبل از نخستین پرواز آزمایشی، روی سکوی پرتاب قرار گرفته است.

تسنیم نوشت: فیلم (زیر) فضاپیمای Starship را نشان می‌دهد که در بالای آن موشک قدرتمند Super Heavy در تأسیسات پرتاب Starbase SpaceX در بوکا چیکا، تگزاس قرار گرفته است.

ایلان ماسک، رئیس اسپیس‌ایکس اعلام کرد که این پرتاب ممکن است در ماه آینده انجام شود. هنگامی که Super Heavy بلند می‌شود، 17 میلیون پوند نیروی رانش در هنگام پرتاب ایجاد می‌کند و آن را به قوی‌ترین موشکی تبدیل می‌کند که تاکنون پرواز کرده است.

این رکورد در حال حاضر متعلق به سیستم پرتاب فضایی ناسا (SLS) است که در ماه نوامبر برای نخستین بار در مأموریت Artemis I که کپسول بدون خدمه Orion را به ماه فرستاد، 8.8 میلیون پوند نیروی رانش ایجاد کرد.

از دیگر موشک‌های قدرتمند می‌توان به موشک Saturn V اشاره کرد که پنج دهه پیش، فضانوردان آپولو را به سمت ماه برده و قادر به ایجاد نیروی رانش در حدود 7.6 میلیون پوند بود.

اسپیس ایکس یکی از شرکت‌های تجاری متعددی است که با ناسا در برنامه اکتشاف فضایی آرتمیس شراکت دارد و بخشی از برنامه فعلی آن استفاده از نسخه تغییر یافته فضاپیمای استارشیپ برای فرود نخستین زن و فرد رنگین پوست در ماه است.

جهانفناوری
پربازدیدموشک
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی