چرا گاهی گوشی آیفون شارژ نمی شود؟

شارژ نشدن گوشی آیفون برای صاحبان آن می تواند همانند یک کابوس باشد. زیرا شارژ نشدن تلفن همراه می تواند دلایل بسیار متفاوتی داشته باشد و پیدا کردن دلیل اصلی آن کار آسانی نیست. احتمالا شما نیز بارها با این مشکل مواجه شده اید و نتوانستید کاری برای حل این مشکل انجام دهید.

دلایل مختلف شارژ نشدن گوشی آیفون

شارژ نشدن گوشی آیفون دلایل بسیار مختلفی دارد. این دلایل به دو دسته نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم بندی می شوند. بیشتر مشکلات مربوط به شارژ نشدن تلفن همراه مربوط به مشکلات سخت افزاری آن است. به همین دلیل ما در ادامه می خواهیم به برخی از مشکلات سخت افزاری بپردازیم که دلیل عمده شارژ نشدن این گوشی می باشند.

مشکلات سخت افزاری در شارژ کردن گوشی آیفون

بیشتر مشکلات سخت افزاری در شارژ کردن گوشی آیفون مربوط به شارژر و سوکت موبایل می باشند. خراب شدن آداپتور شارژر، مشکلات مربوط به پریز برق و خراب شدن سوکت گوشی و باتری آن از دلایل عمده شارژ نشدن آن هستند. خراب شدن سوکت گوشی باعث می شود که کابل به درستی وارد سوکت نشده و شارژ دهی به صورت ناقص انجام شود.

همچنین خراب بودن پریز برق و رخ دادن اتصالی در آن نه تنها باعث شارژ نشدن گوشی بلکه باعث خراب شدن باتری آن نیز می شوند. سعی کنید کابل را از نظر پوسیدگی و پارگی به صورت کامل بررسی کنید. چون اگر کابل نتواند به خوبی جریان برق را از خود عبور دهد، مسلما گوشی نیز شارژ نخواهد شد. خراب شدن آداپتور نیز می تواند به دلیل قطع و وصل شدن یهویی جریان برق اتفاق بیفتد. جهت خرید اپل آیدی می توانید از طریق مجموعه اپل آیدی 24 اقدام کنید.

مشکلات نرم افزاری در شارژ کردن گوشی آیفون

مشکلات نرم افزاری گوشی آیفون شامل مشکلاتی هستند که ریشه نرم افزاری دارند. مثلا یک یا تعدادی از اپلیکیشن های موبایل ممکن است در شارژ شدن آن اختلال ایجاد کنند. این موارد در مواقعی که اپلیکیشن ها از منابع نامعتبر دانلود می شوند بسیار رخ می دهند.

بنابراین باعث در مورد تمام اپلیکیشن های نصب شده در گوشی آیفون خود نهایت وسواس را داشته باشید. زیرا برخی از آن ها می توانند باعث ضعیف شدن باتری و عدم شارژ رسانی به آن می شوند. گاهی موقع آپدیت کردن یا دانگرید کردن موبایل می تواند تاثیر مستقیمی بر شارژ شدن آن داشته باشد. مثلا ممکن است یک نسخه از آن سیستم عامل نتواند از شارژ شدن گوشی به خوبی پشتیبانی کند. پس قبل از آن که گوشی خود را آپدیت یا دانگرید کنید به این مسئله توجه داشته باشید.

راه حل مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون

برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون راه حل های مختلفی وجود دارد. برخی از این راه حل ها مربوط به بخش سخت افزاری و برخی دیگر مربوط به بخش نرم افزاری می باشند. توصیه ما این است قبل از آن که سراغ راه حل های نرم افزاری بروید ابتدا راه حل های سخت افزاری را امتحان کنید. ما در ادامه به ترتیب اولویت به این راه حل ها می پردازیم.

بررسی پریز برق و شارژر گوشی آیفون

قبل از هر اقدامی باید به شارژر گوشی آیفون و پریزی که شارژر را به آن وصل کرده اید توجه نمایید. سعی کنید پریز را عوض کنید و شارژر را به پریز دیگری متصل کنید. اگر مشکل حل نشد کابل را به آداپتور دیگری وصل کرده و به پریز متصل کنید. اگر گوشی شارژ شد پس نتیجه می گیریم مشکل از آداپتور است. اگر گوشی باز هم شارژ نشد به کابل توجه کنید. هر گونه خراش، پارگی و پوسیدگی در کابل ممکن است علت شارژ نشدن گوشی آیفون باشد.

بررسی سوکت یا همان جا شارژ گوشی آیفون

خراب شدن سوکت یا آلوده شدن آن می تواند باعث عدم شارژ شدن گوشی آیفون شود. گاهی ممکن است وارد شدن آشغال های کوچک به سوکت گوشی مانع از جا گرفتن کابل به صورت کامل در آن شود. در این مواقع لازم است با استفاده از یک خلال دندان و چراغ قوه به آرامی داخل سوکت گوشی آیفون را تمیز نمایید.

خاموش و روشن کردن گوشی آیفون

گاهی مواقع ریستارت کردن گوشی آیفون می تواند مشکلات نرم افزاری آن را که باعث شارژ نشدن موبایل شده اند را برطرف کند. برای این کار دکمه اصلی و دکمه کم کردن ولوم را فشار دهید و گزینه power off را انتخاب کنید.

آپدیت کردن یا دانگرید کردن گوشی آیفون

از دیگر راه حل های نرم افزاری که میتوانید برای رفع مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون پیشنهاد دهیم، تغییر دادن نسخه سیستم عامل آن است. مثلا می توانید سیستم عامل را به سیستم عامل جدید ارتقاء دهید یا آن را به نسخه قبلی آن بازگردانید. این کار می تواند باعث بهبود شارژ شدن گوشی شود. برای آپدیت کردن سیستم عامل گوشی باید حتما دارای اپل ایدی باشید. خرید اپل آیدی مخصوص خود را همین الان از طریق سایت های معتبر انجام دهید.

خرید اپل آیدی برای گوشی آیفون از مجموعه اپل آیدی 24

اگر صاحب گوشی آیفون یا هر دیوایس دیگری از برند اپل هستید لازم است حتما دارای اکانت شخصی خود در این شرکت باشید. با خرید اپل آیدی می توانید در کمترین زمان ممکن امن ترین اکانت شرکت اپل را خریداری نمایید. خرید اپل آیدی با قیمت بسیار کمی صورت می پذیرد.

رپورتاژ ( تمامی مسئولیت این متن بر عهده منتشرکننده اصلی آن میباشد! )

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی