راهنمای خرید بهترین هارد SSD+ بررسی عوامل مؤثر بر قیمت هارد ssd

قیمت هارد ssd

سرعت پردازش اطلاعات سیستم برای کسانی که به صورت مداوم با کامپیوتر سروکار دارند مولفه‌ی بسیار مهمی محسوب می‌شود. یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای بهبود سرعت سیستم‌های قدیمی افزودن هارد ssd به دستگاه است. اس اس دی ها یکی از قوی‌ترین و سریع‌ترین حافظه‌ها هستند که می‌توانند مشکل کندی سیستم را به‌راحتی برطرف کنند. اما برای خرید و آگاهی از قیمت هارد ssd در زومیت با ما همراه باشید.

هارد ssd چیست؟

اس اس دی یا ssd مخفف عبارت Solid State Drive است. اس‌اس‌دی نوعی حافظه برای ذخیره‌سازی اطلاعات موجود در سیستم‌های کامپیوتری است. حافظه‌های ذخیره‌سازی در ظرفیت‌ها، انواع و حالت‌های مختلفی ساخته می‌شوند که Solid State Drive تنها یکی از آن‌ها به شمار می‌رود. این محصول به دلیل خصوصیاتی که دارد بین کاربران محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرده است. برای انتخاب هارد ssd باکیفیت باید به این خصوصیات دقت کنید. هرچه کیفیت آن بالاتر باشد قیمت هارد ssd نیز بیشتر خواهد بود.

مزایای انتخاب هارد  SSD نسبت به HDD

در حالی که هارد دیسک‌های موجود در لپ‌تاپ‌ها (HDD) و کامپیوتر به دلایلی مانند بهره‌گیری از قطعه‌های مکانیکی در ساخت، سرعت خواندن و نوشتن پایین، حساسیت بالا نسبت به فشار، لرزش یا ضربه کم‌کم کارایی خود را از دست می‌دهند نسل جدیدی از حافظه‌ها به نام اس‌اس‌دی طراحی و ساخته شده‌اند که هیچ‌کدام از مشکلات هارد دیسک را ندارد. از ویژگی‌های SSD که تعیین‌کننده‌ی قیمت هارد ssd است می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • مصرف پایین انرژی
  • ابعاد کوچک‌تر و ظریف‌تر نسبت به هارد دیسک
  • سرعت بالا در خواندن و نوشتن داده‌ها
  • وزن کمتر
  • کارکردی بدون لرزش
  • حساس نبودن در برابر ضربه

به دلیل این‌که در ساخت ssd از قطعات متحرک مکانیکی استفاده نشده است به آن‌ها Solid State یا بدون تحرک گفته می‌شود. به این معنا که برای خواندن یا نوشتن اطلاعات نیاز به حرکت وجود ندارد.

قیمت هارد ssd

کاربرد هارد اس اس دی

اگر برایتان سوال است که با توجه به قیمت هارد ssd در زومیت آیا خرید آن به‌صرفه است؟ باید در پاسخ گفت «همه چیز به نیاز شما بستگی دارد». کاربرد اس‌اس‌دی به دلیل سرعت بالا در پردازش اطلاعات و تأخیر ناچیز به کاربر کمک می‌کند تا به سادگی با سرعتی بالا به انجام کارهای گوناگون بپردازد.

معمولاً از اس‌اس‌دی‌ها برای نصب کردن سیستم عامل و برنامه‌ها و درایورها بهره می‌گیرند و هارد دیسک را برای ذخیره‌ی اطلاعاتی مانند عکس، فیلم، موزیک و … استفاده می‌کنند. مزیت این کار در این است که برنامه‌های نصب شده روی ssd با سرعت بالایی اجرا می‌شوند. این موضوع برای کسانی که مداوم از برنامه‌های سنگینی مانند فتوشاپ، متلب و … بهره می‌برند یا از کامپیوتر برای برنامه‌نویسی استفاده می‌کنند اهمیت بالایی دارد.

بررسی قیمت هارد ssd و ویژگی‌های آن پیش از خرید

تمامی اس‌اس‌دی‌هایی که در بازار وجود دارند از یک نوع نیستند و هر کدام کاربرد و ویژگی‌های خاص خود را دارد. برای خرید باید ویژگی‌های این محصولات را بررسی کنید و اس اس دی که با نیازهای شما مطابقت دارد خریداری کنید. برای مشاهده‌ی مشخصات اس‌اس‌دی‌ها یا اطلاع از قیمت هارد ssd در زومیت و سایت‌های دیگر به جست‌وجو بپردازید.

بهترین هارد  ssd

تأثیر ظرفیت بر قیمت هارد ssd

ظرفیت های دارای طیف گسترده‌ای است. برای انتخاب ظرفیت مناسب باید به بودجه و نیازتان توجه کنید. برای نمونه اگر کسی تنها از نرم‌افزارهای ضروری استفاده می‌کند و می‌خواهد کامپیوتر قدیمی‌اش با سرعت بیشتری به اجرای برنامه‌ها بپردازد حتی می‌تواند از ظرفیت‌های پایین این محصول نیز بهره ببرد. گستره‌ی ظرفیت هارد  ssd شامل 120 گیگابایت، 240 گیگابایت، 480 گیگابایت، 960 گیگابایت و حتی تا 2 ترابایت نیز می‌رسد.

با این حال توجه به این نکته مهم است که اس اس دی هایی با ظرفیت بالاتر معمولاً از طول عمر، سرعت پردازش و هم‌چنین قیمت هارد ssd بیشتری برخوردارند. این موضوع به دلیل استفاده از تراشه‌های بیشتر در ساخت آن‌هاست. هر کدام از این تراشه‌ها عمر مشخصی دارند. وقتی تعداد بیشتری از تراشه‌های حافظه در ساخت ssd به‌کار رفته باشد پردازش اطلاعات در هر بار بین آن‌ها تقسیم می‌شود و به این ترتیب فرسایش کمتری را تجربه می‌کند. پیشنهاد ما به شما این است حافظه‌ای با کمتر از 250 گیگابایت خریداری نکنید.

تأثیر برند بر قیمت هارد ssd

اگر سری به بازار فروش هارد ssd بزنید متوجه خواهید شد که این محصول با برندهای مختلفی در بازار عرضه می‌شود اما آیا همه‌ی آن‌ها به یک اندازه معتبرند؟ قطعاً خیر. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید هارد ssd حتماً برندهای معروف‌تری را انتخاب کنید. برندهای متفرقه ممکن است دوام و کیفیت کافی را نداشته باشند. از آن‌جایی که قیمت هارد ssd کم نیست بهتر است به برندهای با سابقه‌تر اعتماد کنید تا با توجه به بودجه‌ی خود جنس با کیفیتی خریداری کنید.

برخی از برندهای معتبر شامل سامسونگ، اینتل، اچ‌پی، کینگ‌استون، وسترن دیجیتال و … هستند. به‌طور کلی پیشنهاد ما این است که قبل از خرید ssd با افراد متخصصی در این زمینه مشورت کنید.

انتخاب هارد  ssd

خرید هارد ssd با کیفیت از فروشگاه‌های معتبر

گفتیم که می‌توان برای بررسی مشخصات و قیمت هارد ssd در زومیت و سایت‌های منتخب دیگر به جست‌وجو پرداخت. همان‌طور که تنها برای برسی قیمت و ویژگی‌ها باید به وب‌سایت‌های معتبر مراجعه کرد برای خرید ssd نیز باید به سراغ فروشگاه‌های مورد اطمینان بروید.

متأسفانه بسیاری از حافظه‌هایی که در بازار وجود دارند یا تقلبی هستند یا از کیفیت پایینی برخوردارند. برای خرید بهترین هارد ssd باید مراکز تخصصی و معتبری را پیدا و از آن‌ها خرید کنید. فروشگاه‌های تخصصی با ارائه‌ی هارد با کیفیت و با گارانتی و قیمت هارد ssd با قیمت مناسب به مشتریان سعی در کسب رضایت مخاطبین خود دارند.

پیش از خرید آنلاین هارد ssd نیز می‌توانید با کارشناسان چنین مراکزی تماس گرفته و از آن‌ها راهنمایی دریافت کنید. هم‌چنین با مطالعه‌ی نظرات خریداران قبلی نسبت به کیفیت هارد اطمینان حاصل کنید.

رپورتاژ ( تمامی مسئولیت این متن بر عهده منتشرکننده اصلی آن میباشد! )

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی