توییتر چشمش را بر نقض کپی رایت می بندد؟/ صنعت موسیقی علیه جک دورسی

گروهی متشکل از ۲۲ نفر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه با ارسال نامه ای به «جک دورسی»، رئیس توییتر، خواستار تعیین تکلیف این شبکه اجتماعی در مورد مشکل مداوم نقض حق نسخه برداری(کپی رایت) در توییتر و امتناع آشکار این پلتفرم از رسیدگی به آن شدند. آنها از دورسی خواستند تا ۲۷ آگوست به درخواستشان پاسخ داده شود.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه نوشتند: محتوای خلاق باعث ایجاد مشارکت در توییتر می شود، اما بر خلاف بسیاری از پلتفرم های دیگر، توییتر مجوزهای لازم برای اطمینان از جبران خسارت مناسب همه تولید کنندگان برای استفاده از آثار خود را دریافت نکرده است. با توجه به فراگیر شدن این موضوع، ما می خواهیم درک بهتری از نحوه عملکرد توئیتر برای رفع موثر این نگرانی ها داشته باشیم.

دستور رسیدگی به این پرونده از سوی کنگره به نمایندگان، کلی آرمسترانگ (R-N.D.) و حکیم جفریس (D-N.Y) تفویض شد. قانونگذاران خاطرنشان کردند که در نیمه اول سال ۲۰۲۰، توییتر از دریافت ۱.۶ میلیون اخطار نقض کپی رایت خبر داد. نمایندگان ایالات متحده در این نامه می گویند: محتوای تخلفات بیشتر در این زمینه تقریباً به طور قطع کشف نمی شود زیرا توییتر گام بی سابقه ای را در زمینه اخذ هزینه از سازندگان برای یک «API» جستجوی کاملاً کاربردی که می تواند موارد نقض را در مقیاس وسیع شناسایی کند، برداشته است.

نمایندگان توییتر هنوز در این خصوص اظهار نظر نکرده اند.

۵۸۵۸

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی