انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش برای کنکوری‌ها فردا آغاز می‌شود

به گزارش روز دوشنبه سازمان سنجش آموزش کشور، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۰ حاوی شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (اعم از با آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی) به تفکیک هر پنج گروه آزمایشی از فردا سه شنبه ۱۲ مردادماه در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org منتشر می شود.  

یک امکان مجزا برای مجاز نشده ها

متقاضیان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی علاقه مند به رشته‌های با آزمون علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که بر اساس کارنامه نتایج اولیه در دوره روزانه و نوبت دوم مجاز نشده‌اند، در روزهای ۳۱ مردادماه و اول و دوم شهریورماه در آزمون عملی شرکت کنند؛ به این دسته از داوطلبان اجازه انتخاب رشته محل های دوره روزانه و نوبت دوم فقط در این رشته‌ها داده شده است.

امکان اعلام علاقه مندی به رشته های پیام نور و فرهنگیان

همچنین متقاضیانی که در زمان ثبت‌نام برای پذیرش در رشته‌های با آزمون دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اعلام علاقه مندی نکرده اند، در این مرحله می‌توانند با پرداخت هزینه مربوط به علاقه مندی به هر یک از این دوره‌ها هر کدام به صورت جداگانه به مبلغ ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان از طریق سیستم پرداخت اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان (بخش خرید کارت اعتباری) نسبت به انتخاب رشته از این دوره‌ها اقدام کنند.

متقاضیان علاقه مند به پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران در صورتی که مطابق کارنامه نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی شده‌اند در این مرحله می‌توانند با اطمینان از داشتن شرایط برای پذیرش در رشته های این دانشگاه‌ها، با پرداخت هزینه مربوط به علاقه مندی به رشته‌های این دانشگاه‌ها به مبلغ ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان از طریق سیستم پرداخت اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان (بخش خرید کارت اعتباری) نسبت به انتخاب رشته از این دانشگاه‌ها اقدام کنند.

زمان آغاز انتخاب رشته اختیاری مجازی سازمان سنجش

قبل از شروع فرایند اصلی انتخاب رشته داوطلبان مجاز شده در کنکور سراسری ۱۴۰۰، سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش آموزش کشور به منظور راهنمایی و کمک به متقاضیان در انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ (برای رشته‌های با آزمون و رشته‌های بدون آزمون) از تاریخ ۱۲ مردادماه از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

آن‌دسته از متقاضیان علاقه مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی باید پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از ۱۳ مردادماه به درگاه اطلاع رسانی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org مراجعه کنند.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، متقاضیان گروه آزمایشی علوم تجربی که در کارنامه اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند توجه داشته باشند که رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است و در صورت علاقه مندی به هر یک از این چهار رشته تحصیلی، باید آنها را در فرم انتخاب رشته در درگاه اطلاع رسانی این سازمان و در اولویت مورد دلخواه درج کنند.

انتخاب رشته سایر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون به طور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌پذیرد.

متقاضیانی که در یکی از رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند می‌توانند به دلخواه خود فقط در یکی از مؤسسات محل قبولی ثبت‌نام و مشغول به تحصیل شوند.

امکان انتخاب رشته کنکوری های گذشته

پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دوره‌های روزانه (پذیرش با آزمون یا بر اساس سوابق تحصیلی) آزمون سراسری سال ۱۳۹۹، برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی، دوره‌های غیر روزانه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ به شرط اینکه تا ۲۵ اسفندماه ۹۹ نسبت به انصراف قطعی اقدام کرده باشند و در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط از جمله مقررات نظام وظیفه مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون سال ۱۴۰۰ بوده‌اند؛ در غیر این صورت مجاز به ثبت‌نام و شرکت در این آزمون نبوده‌اند.

به گزارش ایرنا، ‌ روز گذشته نتیجه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰ در قالب کارنامه اولیه در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و یک میلیون و ۸۹ هزار و ۲۰۰ کنکور مجاز به انتخاب ۱۵۰ رشته محل شدند. انتخاب رشته نیز از پنجشنبه ۱۴ مردادماه آغاز می شود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی