بهترین زمان مصرف قرص خواب آور چه موقع است؟

قرص خواب آور و قرص ملاتونین از محصولاتی هستند که این روزها سوالات زیادی در مورد آنها پرسیده می شود. بهتر است بدانید با اینکه مکمل های خواب آور فواید بسیار زیادی بر سلامتی دارند و به تجربه خواب بهتر کمک می کنند، اما اگر به مواردی در زمان مصرف آنها توجه نداشته باشید هرگز نمی توانند اثر بخشی زیادی داشته باشند. به طور مثال نحوه مصرف و فعالیت هایی که قبل از خواب انجام می دهید می تونند میزان اثربخشی این قرص ها را در بدن بالا ببرند و به افراد کمک کنند خواب بهتری داشته باشند.

نحوه مصرف قرص خواب چگونه است؟

یکی از سوالات پرتکراری همواره پرسیده می شود در این باره است که نحوه مصرف قرص خواب آور چگونه است. بهتر است بدانید شما باید 20 تا 30 دقیقه قبل از خواب از این قرص استفاده کنید. به این موضوع توجه داشته باشید این تایم دقیقا باید قبل از زمانی باشد که شما تصمیم به خرید گرفته اید. اگر هنوز نمی خواهید بخوابید هرگز این قرص را مصرف نکنید. بهتر است قرص خواب را در بین ساعات 9 تا 11 شب مصرف کنید تا بتوانید صبح خود را پرانرژی آغاز کنید.

میزان اثربخشی قرص خواب در بدن چقدر است؟

مطالعات متعددی به بررسی میزان اثربخشی قرص خواب آور در بدن پرداخته اند و تمامی آنها نشان می دهند 7 و 8 ساعت اثرات این قرص در بدن باقی است. بنابراین، اگر این قرص را در طول شب مصرف کنید صبح می توانید روز خود را با انرژی زیادی آغاز کنید. در برخی از موارد این اتفاق افتاده است که اثربخشی این قرص ها تا 11 و یا 12 ساعت باقی بماند. اما پس از این زمان اثربخشی قرص خواب کاهش پیدا می کند و بدن به روتین عادی خود باز می گردد.

برای تجربه خواب بهتر بعد از مصرف این قرص چه کاری انجام دهم؟

اگر می خواهید خواب راحتی را تجربه کنید، بهتر است بعد از مصرف قرص خواب آور به رختخواب بروید و به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • عدم استفاده از موبایل یا تبلت: در زمان خواب هرگز از موبایل و یا تبلت استفاده نکنید. زیرا مانع از تجربه خواب باکیفیت می شوند.
  • عدم وجود نور زیاد در اتاق خواب: بهترین اتاق خواب اتاقی است که نور کمی در آن وجود داشته باشد. در این صورت به مغز سیگنال داده می شود که زمان خواب است و باید بدن در حالت خواب قرار گیرد.
  • عدم استفاده از غذاهای سنگین: برای اینکه بتوانید خواب راحتی را تجربه کنید هرگز نباید قبل از خواب غذاهای سنگین و پرچرب مصرف کنید. در غیر اینصورت، بدن سنگین می شود و دیگر نمی توانید به درستی بخوابید.

برای اینکه بتوانید از مصرف قرص خواب آور بهترین نتیجه را بدست بیاورید بهتر است در طول روز حداقل 30 دقیقه ورزش کنید. این مسئله باعث می شود بدن در بهترین حالت باشد و زمانی که این قرص را مصرف می کنید به راحتی به خواب می روید.

آیا بعد از مصرف این قرص صبح به صورت طبیعی از خواب بلند می شوم؟

تمامی کسانی که قرص خواب آور مصرف می کنند در این باره نگران هستند که آیا پس از مصرف این قرص به صورت طبیعی از خواب بلند می شوم. پاسخ به این سوال مثبت است. مطالعات ثابت کرده اند که تقریبا تمامی افراد بعد از مصرف این قرص به صورت طبیعی از خواب بلند می شوند و زندگی روزانه خود را عادی آغاز می کنند. اما باید بدانید این مسئله به طور مستقیم به زمان مصرف قرص بستگی دارد. هر چقدر قرص خواب را دیرتر مصرف کنید، به همان اندازه در طول روز بیشتر باید بخوابید.

آیا قرص ملاتونین قرص خواب است؟

قرص ملاتونین نوعی قرص خواب آور است که میزان ترشح هورمون ملاتونین را در بدن افزایش می دهد و باعث می شود افراد خواب راحتی را تجربه کنند. استفاده از این قرص در میان افراد بالای 50 سال بسیار شایع است. زیرا با افزایش سن ترشح این هورمون در بدن کاهش پیدا می کند و این مسئله به طور مستقیم بر نحوه خواب اثر می گذارد. کسانی که می خواهند بهترین نتیجه را از مصرف قرص ملاتونین بدست بیاورند باید آن را 30 دقیقه قبل از خواب مصرف کنند. عوارض قرص ملاتونین بسیار محدود است و در برخی از موارد خطر بروز عوارضی نظیر نوسانات خلقی، مشکلات گوارشی، افت فشار خون و درد مفاصل وجود دارد.

برای خرید قرص خواب آور به کجا مراجعه کنم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد قرص خواب در اختیار شما قرار دهیم. برای اینکه بتوانید از قرص خواب بهره ببرید باید آن را 20 تا 30 دقیقه قبل از خواب مصرف کنید. همچنین، در زمان خواب باید در یک محیط آرام و بی دغدغه قرار داشته باشید.

اگر می خواهید برای خرید انواع قرص خواب آور مانند قرص ملاتونین اقدام کنید، می توانید به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید. تمامی مکمل هایی که در این سایت وجود دارند مجوزهای رسمی را از سازمان بهداشت و سازمان غذا و دارو دریافت کرده اند و متقاضیان می توانند با خیال راحت مکمل های مورد نیاز خود را سفارش دهند.

رپورتاژ ( تمامی مسئولیت این متن بر عهده منتشرکننده اصلی آن میباشد! )

سلامتویژه متاهلین‌(بهداشت و خانواده)
قرص خوابملاتونین
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی