تاثیر گرانی بر هزینه زندگی دانشجویی علی الخصوص نرخ پرینت

نرخ پرینت رنگی و پرینت ارزان برای دانشجویان

محاسبه و مدیریت هزینه‌های زندگی در دوارن دانشجویی از مهمترین کارهایی است که سال های اخیر همه افراد دانشجو با توجه به اوضاع اقتصادی نامساعد جامعه مون و افزایش تورم و گران شدن ناگهانی قیمت‌ها به صدها دلیل و تاثیر منفی شیوع بیماری کرونا به نوعی با آن درگیر هستند. مساله همیشگی یعنی تورم نه تنها هزینه‌های زندگی دانشجویان ، اجاره بهای خوابگاه دانشجویان ، قیمت کالاهای اساسی برای دانشجویان و همچنین هزینه‌های رفت و آمد و تردد دانشجویان را تحت تاثیر قرار داده

به قدری که باعث شده خدمات دانشجویی مثل صحافی پایان نامه ، پرینت رنگی ، پرینت سیاه و سفید ، پرینت جزوه و اسکن جزوه هم گران تر شده و شرایط موجود برای مدیریت هزینه های زندگی را برای دانشجویان بیشتر از هر زمان دیگری سخت تر کرده است. اگر دقت کرده باشیم اکثر خدماتی که اشاره کردیم به سرویس پرینت ختم میشوند . پس با پیدا کردن یک راهکار خوب و مناسب برای پرینت ارزان ، میتونیم حداقل در این مساله ، مقدار زیادی از هزینه های دانشجویی را کم کنیم.

نرخ پرینت رنگی و پرینت ارزان برای دانشجویان

 

. در این مقاله همچنان میخواهیم به مشکلات و مسائل موجود در زندگی دانشجویان بپردازیم و شرح دهیم که چطور می‌توان با پرینت ارزان هزینه‌های زندگی دانشجویی را به اندازه قابل توجه و تاثیرگذار در طول یکسال دانشجویی کاهش داد.

  • افزایش هزینه رفت و آمد دانشجویان

یکی از هزینه‌های ضروری و اجباری برای دانشجویان است که هر روز همه آنها مجبور هستند پرداخت کنند. این هزینه تردد یا رفت و آمد در چند سال آخر با افزایش ناگهانی قیمت بنزین و شیوع بیماری کووید 19 کرایه ماشین های تاکسی و آژانس ، وسایل نقلیه عمومی مثل مترو و اتوبوس های شرکت واحد و BRT نیز به میزان قابل توجهی بیشتر شده است. دانشجویان مجبور هستند که برای رفت و آمد و تردد از محل دانشگاهشون به خوابگاه و از خوابگاهشون به دانشگاه ، هزینه‌های بسیاری پرداخت کنند. قیمت کرایه‌ها در کنار قیمت غذای دانشجویی، گران شدن خدمات کپی ، صحافی و پرینت جزوه و تورم چند درصدی زیاد ناشی از کووید 19 همگی منجر به افزایش هزینه زندگی دانشجویان عزیز شده‌ است.

 

  • افزایش هزینه سلف دانشگاه یا غذای دانشجویان

صندوق رفاه دانشجویان که در ماه شهریور ؛  هر سال قیمت غذای دانشجویان عزیز را درست همانند قیمت اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویان تعیین و محاسبه می‌کند. وضعیت اقتصادی نامساعد ؛ تاثیر بسیار زیادی در افزایش قیمت غذای سلف دانشجویان دانشگاه داشته است.

 

  • افزایش چند درصدی قیمت اجاره برای خوابگاه‌های دانشجویان

همانطور که در دو مساله قبلی اشاره کردیم، بیماری کرونا قیمت خانه و مسکن و اجاره بهای خوابگاه را نیز افزایش داده است. این افزایش قیمت اجاره خوابگاه‌های دانشجویان اینبار با افزایش چهل تا پنجاه درصدی همراه بوده است و این برای بعضی از دانشجویان که متاهل هم هستند و مجبورند که در خوابگاه‌های خصوصی ساکن شوند متاسفانه اجاره بسیار بیشتری میطلبد.

  • افزایش قیمت خدمات پرینت ، چاپ و صحافی

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در افزایش هزینه‌ زندگی دانشجویان ، عوامل خدماتی هستند که دانشجویان در طول ترم های خود مجبور به استفاده از این خدمات برای بهبود کیفیت آموزش خود و پاس کردن ترم های خود هستند. عوامل خدماتی مانند خدمات پرینت ، چاپ و صحافی پایان نامه ها است که افزایش قیمت خدمات پرینت و چاپ ، پرینت رنگی ، اسکن جزوه ، صحافی پایان نامه و پرینت جزوه است. اما همانطور که در مقدمه این مقاله اشاره کردیم اگر دقت کرده باشیم همه یا اکثر این خدمات به یک سرویس یعنی پرینت ختم میشوند پس اگر بتوانیم راهکاری خوب برای پرینت ارزان پیدا کنیم حداقل از این حیث بسیاری از هزینه های دانشجویی کاهیش پیدا میکند . مراکز معتبر ارائه خدمات چاپ و پرینت ارزان، و دیگر کارهای دانشجویان ، آن هم با کیفیت خوب کم نیستند فقط کمی نیاز به جستجو دارند.

بالاخره بعد از مدتها درس و مطالعه بالاخره دانش آموزان وارد دانشگاه شده اند. این موفقیت بزرگی است. ممکن است تصورمان از محیط دانشگاه خلاف انتظارمان باشد؛ یعنی استانداردها و انتظارات ما برآورده نشود. عده ای با شور و شوق و ذوق فراوان به دنبال کارهای مربوط به ثبت نام و انتخاب واحد می روند و عده ای دیگر ممکن است با نارضایتی به این کار تن دهند. در هر حال، سازگاری با محیط دانشگاه به زمان و وقت احتیاج دارد. به خصوص در روزها و هفته های اول. بعضی از ما از شهری دیگر به دانشگاه آمده  و عده­ای دیگر بومی همان شهری هستند که در آن پذیرفته شده اند. مسلم است  سازگاری برای افراد محلی و بومی آسان تر و برای گروه دیگر سخت تر است. بعضی از دانشجویان از اقلیت های قومی هستند و به همین دلیل رفتن آنها به شهر دیگری که افرادی از قوم دیگر ساکن آن هستند، سخت تر است. عده ای از شهرهایی آمده اند که زبان یا لهجه خاصی دارند و به همین دلیل در محلی دیگر با لهجه و زبان متفاوت، احساس غربت و تنهایی می کنند

برای آن که در دانشگاه ، مهارت های اجتماعی بهتری داشته باشیم ، بهتر است از این اصول استفاده کنیم :

۱-  دیگران را دوست داشته باشید و این علاقه و توجه را نشان دهید.

۲-  سعی کنید شنوندۀ فعالی باشید.

۳- در ارتباطات، خود را بیهوده بالا نبرید.

۴ – در روابط، خود را پایین نیاورید.

۵- در دوستی­های خود افراط و تفریط نکنید.

۶- سعی نکنید خود را سانسور کنید.

۷- رفتارهای غیرکلامی مناسبی داشته باشید.

۸- به ظاهر و آراستگی خود توجه داشته باشید.

۹- هرازچندگاهی، نظرات دیگران را نسبت به خود بررسی کنید و در مورد آنها فکر کنید.

 

در پایان هم به چند نکته اشاره میکنیم که نگرانی ها را در زندگی دانشجویی کاهش میدهند و میتوانیم بر آنها غلبه کنیم :

۱-نگرانی خود را بپذیرید.

۲- علت نگرانی را مشخص نمائید.

۳- راه­حل پیدا کنید.

۴- با افکار نگران­کننده مقابله کنید.

۵- از دیگران الگو بگیرید.

۶- عزت نفس خود را ارتقاء بخشید.

۷- با یک فرد متخصص مشورت کنید.

رپورتاژ ( تمامی مسئولیت این متن بر عهده منتشرکننده اصلی آن میباشد! )

آموزشاقتصاد
پرینت ارزانپرینت رنگیتاثیر گرانی قیمت پرینتزندگی دانشجویینرخ پرینت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی