نهنگ‌های ارز دیجیتال در این ماه چه رمزارزهایی را خریداری می‌کنند؟

رمزارزهای محبوب مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) و چند ارز دیجیتال تازه وارد دیگر، همواره جزء گزینه‌های جذاب برای سرمایه گذاران این حوزه بوده‌اند.

در بازار بسیار پرنوسان ارزهای دیجیتال، با هزاران رمزارز مختلف و پروژه‌های جدید بسیاری روبرو هستیم. در این بین ازرهای دیجیتال محبوب مانند بیت کوین و اتریوم و چند رمزارز تازه وارد دیگر، همواره جزء گزینه‌های جذاب برای سرمایه گذاران این حوزه بوده‌اند. نهنگ‌ها از عناصر بسیار مهم بازار هستند و همواره مقدار قابل توجهی از ارزهای مختلف را در کیف پول‌های دیجیتالی خود نگهداری می‌کنند.

4 رمزارز برتر از دیدگاه نهنگ‌های ارز دیجیتال

اتریوم (ETH)

 

اتریوم یک سیستم بلاکچین غیرمتمرکز و متن باز است و رمزارز بومی این سیستم اتر (ETH) نام دارد. اتریوم به عنوان بستری برای اجرای قراردادهای هوشمند غیرمتمرکز و همچنین بسیاری از پروژه‌های دیگر عمل می‌کند. معمولا نهنگ‌های بازار، اتریوم را به عنوان یک گزینه جدی زیر نظر دارند.

 

پلتفرم سانتیمنت که در زمینه تحلیل درون زنجیره‌ای فعالیت می‌کند، در تاریخ 22 نوامبر (1 آذر) در توئیتر اعلام کرد که نهنگ‌های اتریوم حدود 947,940 اتر به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را به ذخایر خود افزوده‌اند. این شرکت در توئیت دیگری در تاریخ 7 دسامبر (16 آذر) اعلام نمود که نهنگ‌ها در محدوده قیمت 1,230 باز هم دارایی‌های اتریوم خود را افزایش داده‌اند. این آمار نشان دهنده تمایل نهنگ‌ها به ادامه خرید اتریوم در این ماه است.

کاردانو (ADA)

کاردانو، بلاکچین غیرمتمرکز و محبوبی است که از مکانیزم اثبات سهام (PoS) برای اجرای تراکنش‌ها استفاده می‌کند. این پلتفرم با استفاده از قراردادهای هوشمند، امکان توسعه DApps (برنامه‌های غیرمتمرکز) و پروتکل‌های DeFi در شبکه خود را فراهم می‌کند.

در حال حاضر کاردانو به یکی از محبوب‌ترین بلاکچین‌ها در میان توسعه‌دهندگان تبدیل شده است و تاکنون بیش از 800 هزار NFT بر روی پلتفرم خود تولید کرده است. پردازش سریع تراکنش‌ها و مقیاس پذیری در دراز مدت از جمله ویژگی‌هایی هستند که به افزایش محبوبیت کاردانو کمک می‌کنند. شبکه کاردانو قابلیت پردازش تا 250 تراکنش در ثانیه (TPS) را دارد، در حالی که اتریوم در هر ثانیه میزبان 15 تراکنش است.

علت قرارگیری کاردانو در این لیست، فعالیت نهنگ‌ها در چند ماه گذشته بوده است. حساب توئیتری WhaleStats که به بررسی فعالیت 1000 نهنگ برتر BSC می‌پردازد، در تاریخ 14 نوامبر (23 آبان) از پیوستن کاردانو به جمع 10 رمزارزی که بیشترین خرید توسط نهنگ‌ها را داشته‌اند، خبر داد. این حساب توئیتری، بار دیگر و در تاریخ 10 دسامبر (19 آذر) نیز اعلام کرد که در 24 ساعت منتهی به این تاریخ، کاردانو یکی از پرکاربرد‌ترین قرارداد های هوشمند در میان 2000 نهنگ BSC بوده است.

کاردانو در سال 2017 به بازار معرفی شد و پس از آن با بیش از 2,300 درصد افزایش قیمت، سودهای بسیار هنگفتی را برای بسیاری از کاربران به ارمغان آورده است. در حال حاضر، ارزش بازار ADA حدود 18 میلیارد دلار بوده و با قیمت 0.3046 دلار خرید و فروش می‌شود.

بیت کوین (BTC)

 

بدون شک بیت کوین با ارزش ترین رمزارز موجود در بازار کریپتو است. نهنگ بیت کوین به کسی گفته می‌شود که حداقل 1000 بیت کوین در اختیار داشته باشد. داده‌ها نشان می‌دهد که نزدیک به 40 درصد از بیت کوین‌های موجود در بازار، در اختیار نهنگ‌ها قرار دارد. با توجه به قیمت فعلی بیتکوین، حدود 17,000 دلار، می‌توان گفت بیتکوین یکی از گزینه‌های مناسب نهنگ‌ها برای خرید در ماه دسامبر2022 است. لازم به ذکر است که با توجه به داده‌های وبسایت CoinMarketCap، ارزش بازار بیتکوین در این لحظه حدود 324 میلیارد دلار است.

به گزارش وبسایت Coingape و به نقل از حساب توئیتری Whale Alert ، نهنگ‌ها 9,901 بیت کوین به ارزش 169,772,480 دلار را در تاریخ 10 دسامبر (19 آذر) از یک کیف پول ناشناس به صرافی کراکن منتقل کرده‌اند. با توجه به رشد 2 درصدی قیمت بیت کوین و عبور از مرز 17 هزار دلار، احتمالا در آخرین ماه سال میلادی شاهد خرید بیت کوین توسط بزرگترین نهنگ‌ها باشیم.

رمزارز ریپل (XRP)

 

توکن بومی پروتکل متن باز و پرمیشن لس (شفاف و بدون سانسور) ریپل، XRP نام دارد. هدف ریپل همکاری با کسب و کارهای مختلف و ارائه بهترین راهکار های دیجیتال مبتنی بر بلاکچین است.

ریپل به منظور پردازش تراکنش‌ها در مقیاس جهانی، راهکارهای شفاف، کارآمد و مقرون به صرفه‌ای را برای مؤسسات مالی و تجاری ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که بر اساس توئیت Whale Alert در تاریخ 12 دسامبر (21 آذر)، نزدیک به 50 میلیون توکن XRP به ارزش 18,843,741 دلار، از صرافی بایننس به یک کیف پول ناشناس منتقل شد.

توسط این پلتفرم غیرمتمرکز می‌توان تراکنش‌های ارزهای فیات، رمزارزهای مطرح مانند بیت کوین و حتی خرید کالاهای مختلف را به راحتی انجام داد. ریپل در حال حاضر در محدوده 0.35 دلار قرار دارد و می‌تواند یکی از گزینه‌های مهم نهنگ‌ها در انتهای سال جاری میلادی باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار  رمزارزها و بهترین قیمت ارزهای دیجیتال به سایت صرافی ارز دیجتال همتاپی مراجعه نمایید.

ارز دیجیتال
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی