مدال، رویای دور کایاک

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کایاک ایران از سال 2008 یعنی از المپیک پکن در این رقابت های بسیار مهم شرکت می کند اما تاریخچه رقابت های کانو و کایاکاک در المپیک بسیار بیشتر از این حرف هاست. در واقع از سال 1924 رقابت های کانو و کایاک در رشته های المپیک گنجانده شد.

بعد از آن کانو و کایاک در 19 دوره دیگر المپیک حضور داشتند.

در آغاز راه کانادا قهرمان بی چون و چرای این رشته بود. بعد از آن نوبت به اولین و آخرین قهرمانی قایقرانان اتریشی رسید. البته آنها در ادوار بعدی هم مدال گرفتند اما هرگز در مجموع قهرمان نشدند. در المپیک‎های بعدی نوبت به قایقرانانی از سوئد و فنلاند رسید تا تسلط خود را نشان بدهند. سپس رومانی بود که در رشته پرتلاطم قایقرانی کانو و کایاک عنوان قهرمانی را به دست آورد.این اتفاق در المپیک 1956 رخ داد.

در دوره های بعدی هر چند شوروی سابق سلطه خود را بر کانو و کایاک المپیک در پنج دوره نشان داد و مجارستان و نیوزلند هم قدرت خود را با کسب چند مدال طلا و قهرمانی نشان دادند اما در تمام دوره های اخیر این قایقرانان آلمانی بودند که مدال ها را درو کردند.

ایران هرگز در این رشته المپیکی مقام قابل توجهی به دست نیاورده و سهم ایران از مدال ها صفر بوده است.

به هر حال در تاریخ رقابت های کانو آلمان 32 مدال طلا دارد.

حالا قرار است علی آقامیرزایی در مرحله گروهی  و یک چهارم نهایی کایاک ۱۰۰۰متر مردان از ساعت پنج صبح دوشنبه به وقت تهران به آب بزند؛ آن هم در حضور رقبایی که از آلمان و مجارستان هستند. ایران امیدی برای کسب مدال دارد؟

علی آقامیرزایی برای رسیدن به المپیک توکیو در رقابت های انتخابی تیم ملی موفق شد پیمان قویدل را پشت سر بگذارد.

یک مدال غیرمنتظره می تواند در انتظار کاروان ورزشی ایران باشد؟ برای تحقق این رویا علی آقامیرزایی باید دست به کار بزرگی بزند.

البته از آنجایی که بسیاری از رشته های قایقرانی در ایران راه اندازی شده است کسب مدال در کایاک از جمله های کارهای بزرگی به شمار می رود که امکان عملی شدن آن تقریبا کم است.

5 کشور برتر در زمینه کسب مدال قایقرانی:

1-آلمان با 32 طلا و مجموع 70 مدال

2-شوروی سابق با 29 طلا و مجموع 51 مدال

3-مجارستان با 25 طلا و مجموع 80 مدال

4-سوئد با 15 طلا و مجموع 30 مدال

5-آلمان شرقی سابق با 14 طلا و مجموع 30 مدال

252 252

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی