بررسی اجمالی روش‌های خرید میلگرد؛ کدام بهتر است؟

استفاده از میلگرد بناب در آرماتوربندی

بهترین و ارزان‌ترین روش خرید میلگرد کدام است؟ کدام فروشنده قیمت اهن را منصفانه‌تر تعیین می‌کند؟ احتمالاً این سؤالات در ذهن هر خریدار میلگرد کم‌تجربه‌ای وجود دارد، چراکه همانند بسیاری از کالاهای دیگر میلگرد را نیز می‌توان با استفاده از روش‌های مختلف و حتی به‌صورت آنلاین خرید. همچنین افزایش قیمت میلگرد در سال‌های اخیر باعث شده تا هر خریداری به دنبال تهیه آن با قیمت ارزان‌تر از بازار باشد و برای رسیدن به این هدف، تحقیق و بررسی زیادی را انجام دهد. این مقاله، به بررسی تمامی روش‌های ممکن برای خرید میلگرد پرداخته و با خواندن آن می‌توانید روش خرید متناسب با شرایط خود را پیدا کنید.

استفاده میلگرد در پی ساختمان

خرید میلگرد از درب کارخانه، ارزان اما چالشی!

باور عمومی این است که خرید هر کالایی از درب کارخانه از خودرو گرفته تا میلگرد، کاملاً مقرون‌به‌صرفه است و ارزان‌تر از بازار تمام می‌شود. این باور تا حد زیادی درست است، چراکه همیشه واسطه‌ها درصدی را روی قیمت کالا می‌کشند تا سودشان تأمین شود و در خرید مستقیم از تولیدکننده این درصد حذف می‌شود. البته برخی از تولیدکنندگان از قیمت کالای خود در بازار آزاد آگاه هستند و ممکن است در خرید از درب کارخانه، تخفیف زیادی به شما ندهند یا شرایط دشواری را برای این روش قائل شوند.

میلگرد از جمله کالاهایی است که خرید آن از درب کارخانه توسط اشخاص حقیقی و شخصی‌سازها، شامل چالش‌های بالا می‌شود. اگر در دسته چنین خریدارانی قرار دارید، برای خرید از درب کارخانه باید به دنبال یک واسطه باشید تا با استفاده از روابط خود بتواند میلگرد را از درب کارخانه برای شما تأمین کند که در این صورت، باز هم قیمت میلگرد امروز برای شما به اندازه قیمت درب کارخانه تمام نمی‌شود.

همچنین ممکن است کارخانه تمامی گریدها و سایزهای مورد نظر شما را در سبد محصولاتش نداشته باشد یا در برخی از مواقع سال، آن‌ها را تولید نکند. دور بودن کارخانه از پروژه شما و افزایش هزینه حمل‌ونقل و هماهنگ نبودن برنامه ارسال کارخانه با برنامه پروژه شما، از دیگر چالش‌های خرید میلگرد از درب کارخانه به شمار می‌رود. چراکه برخی از کارخانه‌ها تحویل روزانه و هفتگی ندارند و ارسال آن‌ها در بلندمدت صورت می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود تا برنامه‌ریزی شما به هم بریزد.

میلگرد بناب در مش

خرید از بورس کالا: گذر از هفت‌خان رستم!

با خرید از بورس کالا، می‌توانید میلگرد را در ارزان‌ترین حالت ممکن تهیه کنید. چراکه مقاطع فولادی در بورس با قیمت دولتی عرضه می‌شوند. چالش‌های خرید میلگرد از درب کارخانه در این روش نیز وجود دارد و حتی ممکن است پررنگ‌تر هم شود. چراکه برخی از تولیدکنندگان میلگرد مجبور می‌شوند محصولات خود را با حاشیه سود بسیار پایین عرضه کنند و گاهی اوقات مشارکت آن‌ها در عرضه‌های بورس کالا تنها از سر اجبار و برای گرفتن تیک صادراتی وزارت صمت است.

این موضوع باعث می‌شود که اکثر تولیدکنندگان میلگردهای خود را تنها در گرید A3 و سایز 14 به بالا در بورس عرضه کنند و تحویل برخی از آن‌ها مثل کارخانه ذوب‌آهن تا 2 ماه طول بکشد. همچنین حداقل خرید از بورس کالا نیز مثل روش خرید از درب کارخانه، 20 تن است که معادل یک ظرفیت بار قابل‌حمل توسط تریلی می‌شود. از سایر چالش‌های خرید میلگرد از بورس کالا می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • طولانی بودن پروسه ثبت‌نام و کاغذبازی‌های اداری
  • زمان‌بر بودن فرایند خرید و تحویل کالا
  • حضور شرکت‌های اقماری تولیدکنندگان فولاد به عنوان مشتری و عدم توانایی اشخاص حقیقی در رقابت با آن‌ها
  • نرمال نبودن طول برخی از میلگردهای عرضه‌شده

بندیل میلگرد

خرید حضوری میلگرد: دم‌دست و گران‌قیمت!

دم‌دست‌ترین روش خرید میلگرد، مراجعه به بازار آهن است. در هر محل یا شهری یک فروشگاه آهن‌آلات یا بازار آهن وجود دارد که با مراجعه به آن می‌توانید محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین میلگردهای بازار را بخرید. البته در خرید از بازار آهن، معمولاً قیمت بیشتر از روش‌های دیگر است و بعید است بتوانید در بازار آهن قیمت محصولی مثل قیمت میلگرد بناب را همانند قیمت آن در بورس کالا یا درب کارخانه، پیدا کنید؛ چراکه حجم فروش خرده‌فروشان از بنگاه آهن و کارخانه‌ها به‌مراتب کمتر است و به همین دلیل باید درصد سود خود را بالا ببرند.

جدای از قیمت بالاتر، بزرگ‌ترین مشکل در خرید حضوری میلگرد، محدودیت برند، گرید و سایز میلگرد است. ممکن است شما پس از تحقیق و بررسی فراوان، تصمیم به خرید میلگرد کارخانه خاصی گرفته باشید و نتوانید محصولات آن را در بازار آهن شهرتان پیدا کنید. همچنین میلگرد A4 که میلگردی به‌صرفه و از نظر فنی مستحکم است، معمولاً در بازار آهن پیدا نمی‌شود.

از جمله چالش‌های دیگر خرید حضوری میلگرد، می‌توانیم به پیدا کردن وسیله برای حمل‌ونقل کالای خریداری‌شده اشاره کنیم.

خرید آنلاین میلگرد: آسان و به‌صرفه

تعداد فروشگاه‌های آنلاین آهن‌آلات روزبه‌روز در حال افزایش است و به همین دلیل، بسیاری از آن‌ها پیشنهاد‌ها و خدمات ویژه‌ای را به خریداران خود ارائه می‌دهند. از جمله این خدمات می‌توان به تضمین کیفیت و اصالت کالا اشاره کرد که معمولاً توسط فروشگاه‌های حضوری و بنگاه‌های آهن‌آلات آفلاین ارائه نمی‌شود. همچنین تنوع برندها و رقابتی بودن قیمت‌ها در فروشگاه‌های آنلاین آهن‌آلات، دست شما در انتخاب ارزان‌ترین قیمت باز می‌گذارد.

یکی دیگر از مزایای بزرگ خرید آنلاین میلگرد، عدم محدودیت در حجم خریداری‌شده و امکان خرید آن با سایر مقاطع فولادی مورد نیاز پروژه در یک بار است. از سایر مزایای خرید آنلاین میلگرد، می‌توانیم به عدم نیاز به مراجعه حضوری، ارتباط مستقیم با تولیدکننده و درگیر شدن در کاغذبازی‌های اداری اشاره کرد.

آسرون یکی از معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین آهن‌آلات است که قیمت میلگرد در آن کاملاً منصفانه است و علاوه بر تأمین میلگرد از درب کارخانه، می‌تواند آن را از انبارهای خود نیز برای شما تأمین کند تا در صورت دور بودن کارخانه‌ای از پروژه شما، مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف برای حمل بار نشوید. کیفیت و اصالت تمامی میلگردهای موجود در انبارهای آسرون توسط واحد کنترل کیفیت تضمین می‌شود و بار شما با همکاری باربری‌های منصف و مطمئن ارسال می‌شود.

رپورتاژ ( تمامی مسئولیت این متن بر عهده منتشرکننده میشود! )

پول و بورسکسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی