اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) چیست؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش‌های درآمدزایی نیز تغییر چشم‌گیری کرده‌است. یکي از روش‌های درآمدزایی و سرمایه‌گذاری نوین، سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال است. در این بازار ارزهای بسیار متنوعی وجود دارد که یکی از آن‌ها ارز اتریوم است. در بازار ارز دیجیتال، اتریوم کلاسیک به‌عنوان نسخۀ دومی از ارز اتریوم ارائه شده‌است. این رمز ارز طرفداران زیادی در بین تریدرها و سرمایه‌گذاران پیدا کرده‌است. این ارز نیز بر روی بلاکچین اصلی اتریوم عرضه می‌شود و نام توکن آن ETC است. با شناخت ویژگی‌ها و مزایای این ارز دیجیتالی، می‌توانید برای سرمایه‌گذاری بر روی آن تصمیم‌گیری کنید. در ادامۀ این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کاملی درمورد ارز اتریوم کلاسیک در اختیار شما قرار دهیم، پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا با این ارز بیشتر آشنا شوید.

معرفی ارز اتریوم کلاسیک

درمورد ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک باید به شما بگوییم که این ارز به‌عنوان نسخۀ دومی از ارز اتریوم وارد بازار شده‌است. نحوۀ عملکرد اتریوم کلاسیک بسیار شبیه به اتریوم است. اما ازلحاظ قیمت، این دو ارز با یکدیگر تفاوت دارند. زبان برنامه‌نویسی که برای نوشتن قراردادهای هوشمند این دو ارز استفاده شده‌است، زبان Solidity است. گفتنی است که اتریوم کلاسیک بر پایۀ الگوریتم اثبات کار است. اما به‌روزرسانی‌های آن با کدهای پایۀ اتریوم به اشتراک گذاشته نمی‌شود. این امر باعث شده‌است که با وجود این‌که اتریوم از اثبات کار فاصله گرفته و بیشتر به‌سمت اثبات سهام تمایل دارد، الزاماً اتریوم کلاسیک نیز از اثبات کار دور نمی‌شود. ارز اتریوم و تریوم کلاسیک هر دو از الگوریتم Ethash پشتیبانی می‌کنند به همین دلیل می‌توان از یک سخت‌افزار که ارز اتریوم را ماینیگ می‌کند برای استخراج ETC نیز استفاده کرد.

افرادی که با ارز بیت کوین آشنایی داشته باشند، می‌دانند که با هر 210 بلاکی که استخراج می‌شود، پاداشت نصف می‌شود. اما در اتریوم کلاسیک، با استخراج پنج میلیون بلاک، تنها بیست درصد از پاداش بلاک کاهش پیدا می‌کند.

پیش‌بینی آیندۀ اتریوم کلاسیک

افرادی که قصد سرمایه‌گذاری بر روی این ارز دیجیتال را دارند، درمورد آیند آن بسیار کنجکاو هستند. در خصوص آیندۀ اتریوم کلاسیک می‌توانیم بگوییم که این ارز آیندۀ بسیار درخشانی دارد و نگه‌داری و سرمایه‌گذاری بر روی این ارز کار راحتی است. به همین دلیل سرمایه‌گذاران زیادی در حال خریداری این ارز دیجیتالی هستند و این موضوع باعث می‌شود که قیمت و ارزش آن در آینده صعود کند. همچنین توسعه‌دهندگان بیشتری بر روی نرم افزارهای غیرمتمرکز در بستر بلاکچین اتریوم کلاسیک در حال فعالیت هستند. همۀ این عوامل باعث می‌شود که اطمینان بیشتری نسبت به این ارز حاصل شود و قیمت آن در آینده افزایش پیدا کند، درنتیجه می‌توانیم بگوییم که سرمایه‌گذاری بر روي این ارز دیجیتالی می‌تواند سود خوبی را برای سرمایه‌گذاران به‌همراه داشته باشد.

مزایاي ارز اتریوم کلاسیک چیست؟

افرادی که قصد سرمایه‌گذاری بر روی این ارز دیجیتال را دارند، قبل از هر چیزی به بررسی مزایای این ارز می‌پردازند. ارز اتریوم کلاسیک نیز مانند سایر رمز ارزهای موجود در بازار سرمایه‌دارای، معایب و مزایای ویژه‌ای است که بر روي سود و زیان سرمایه‌گذاری  این ارز تأثیر می‌گذارد. در خصوص مزایاي ارز اتریوم کلاسیک می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. یکی از نقاط قوت و مزایای خوب این ارز دیجیتالی این است که شرکت‌های به‌نام و معتبر در سطح جهانی مانند مایکروسافت، اینتل و AMD، از این ارز پشتیبانی می‌کنند. علاوه‌بر این شرکت‌ها، ویتالیک بوترین و گوین وود مخترعین زبان Solidity نیز جزو حامیان این ارز هستند. به دلیل حمایت این شرکت‌ها و افراد می‌توان حدس زد که آیندۀ اتریوم کلاسیک می‌تواند درخشان باشد و این می‌تواند به سرمایه‌گذاران اطمینان دهد که می‌توانند با خیال راحت بر روی این ارز دیجیتالی سرمایه‌گذاری کنند.
  2. یکی دیگر از نقاط قوت ارز اتریوم کلاسیک، پتانسیل بالقوۀ آن برای صعود است. با این حال سرمایه‌گذاری بر روی این ارز مانند سایر ارزهای دیگر ریسک بالایی دارد. اما به دلیل پشتیبان‌های این ارز، می‌توان به آیندۀ آن امیدوار بود.

معایب ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک چیست؟

بدون شک همۀ ارزهای موجود در بازار سرمایه، در کنار مزایایي که دارند، معایبی نیز دارند. بررسی کردن معایب این ارز می‌تواند به سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری کمک زیادی کند، به همین دلیل بسیار مهم است که در کنار مزایای اتریوم کلاسیک، نگاهی هم به معایب آن داشته باشیم. ازجمله معایب این ارز دیجیتالی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. یکی از نگرانی‌هایي که ممکن است درمورد این ارز وجود داشته باشد، عدم پشتیبانی توسعه‌دهندگان ارز اتریوم از این ارز است. در اين حالت ممکن است این تیم از اصول اولیه و مسیر ابتدایی خود دور شود.
  2. یکی دیگر از معایب اتریوم کلاسیک این است که ارز اتریوم دارای رتبۀ دوم در جدول ارزهای دیجیتال است و این موضوع باعث شده‌است که طرفداران بیشتری داشته باشد، همچنین قیمت ارز اتریوم از استخراج آن بیشتر است.

کیف‌پول‌های مناسب برای ذخیره‌سازی ارز اتریوم کلاسیک

برای نگه‌داری و ذخیرۀ ارز دیجیتال، به کیف پول‌های دیجیتالی نیاز است. برای هر ارز یک کیف پول جهت ذخیره‌سازی وجود دارد. برای ذخیره‌سازی و نگه‌داری اتریوم کلاسیک نیز چندین کیف پول معتبر وجود دارد که سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن‌ها برای ذخیره‌سازی ارزهای خریداری‌شدۀ خود استفاده کنند. ازجمله کیف‌پول‌های مناسب برای ذخیره‌سازی اتریوم کلاسیک می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. Trezor و Ledger Nano S کیف‌پول‌های سخت‌افزاری برای نگه‌داری این ارز هستند.
  2. Atomic و Mist کیف‌پول‌های نرم‌افزاری مناسب برای ذخیره و نگه‌داری ارز اتریوم کلاسیک هستند.
  3. Jaxx و Coinomi کیف‌پول‌هایي هستند که بر روی موبایل نصب می‌شوند و می‌توان از آن‌ها برای نگه‌داری این ارز دیجیتالی استفاده کرد.

جمع‌بندي

به‌طور خلاصه می‌توانیم بگوییم که ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک یکی از ارزهای محبوب و پرطرفدار است که آیندۀ روشنی دارد. این ارز دیجیتالی را می‌توان با ثبت‌نام در صرافی کوینکس به‌راحتی خریدوفروش کرد. کوینکس فارسی یک صرافی بین‌المللی معتبر است که از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل ایرانیان می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. امکان خریدوفروش ارزهای دیجیتالی بی‌شماری در کوینکس برای سرمایه‌گذاران وجود دارد. برای ذخیره‌سازی و نگه‌داری این ارز دیجیتالی، کیف‌پول‌های زیادی وجود دارد که ما در این مقاله به چند تا از بهترین‌های آن‌ها اشاره کردیم.

ارز دیجیتال
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی