تصمیم شبانه دولت برای بازنشستگان / خواسته‌های بازنشستگان در چارچوب اجرای قوانین / حداقل افزایش حقوق چند درصد؟

به گزارش ساناپرس؛ تصمیم شبانه دولت برای بازنشستگان / خواسته‌های بازنشستگان در چارچوب اجرای قوانین / حداقل افزایش حقوق چند درصد؟ حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود. متوسط افزایش حقوق بازنشستگان 20 درصد خواهد بود. حقوق بازنشستگان از ابتدای سال جاری افزایش نداشت. حقوق بازنشستگان هر سال با تنش همراه است.

واریز معوقات حقوق بازنشستگان

بنا به گفته اداره کل امور مالی صندوق بازنشستگی تمام معوقات بازنشستگان پرداخت شده است.

معوقات تمام بازنشستگان طی چند روز گذشته واریز شده است.

اداره کل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه ای از پرداخت و تسویه کامل کسور دستگاه‌های اجرایی مربوط به حقوق آبان ماه بازنشستگان این صندوق خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: کسورات حقوق آبان ماه سال ۱۴۰۱ بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری برای واریز به حساب بانک‌ها و سایر فروشندگان اعتباری به ذیحسابی دستگاه‌های اجرایی طی روزهای ۱۳ و ۱۴ آذرماه ۱۴۰۱ پرداخت و به طور کامل تسویه شد.

براساس این اطلاعیه، صندوق بازنشستگی کشوری درحال حاضر درخصوص مطالبات دستگاه‌های اجرایی، هیچگونه تعهد “پرداخت نشده‌ای” ندارد.

حقوق بازنشستگان | زمان پرداخت معوقات بازنشستگان

دراین گزارش تصریح شده است: در ابتدای آذرماه امسال نیز کسورات بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق، مربوط به ماه های پیش از آن تا انتهای مهرماه ۱۴۰۱ پرداخت و تسویه شده بود و کسورات آبان ماه نیز طی روزهای ۱۳ و ۱۴ آذرماه به طور کامل پرداخت شد.

صندوق بازنشستگی کشوری دومین صندوق بازنشستگی کشور پس از تامین اجتماعی است که به بازنشستگان و دستگاه‌های دولتی، دانشگاه‌ها، شهرداری‌های کشور به جز شهرداری تهران، کارمندان سیاسی وزارت امور خارجه، قضات قوه قضاییه و در مجموع به هفت گروه مشخص حقوق و خدمات بازنشستگی ارائه می‌دهد.

صندوق بازنشستگی کشوری با یک میلیون و ۶۶۳ هزار بازنشسته خدمات متعددی شامل افزایش وام‌های ضروری و وام ازدواج فرزندان، خدمات بیمه و پرداخت هزینه بیمه‌های تکمیلی، حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی و گردشگری را در دولت سیزدهم به منظور رفاه حال بازنشستگان ارائه کرده است.

حقوق بازنشستگان | به زودی نقشه‌راه فراکسیون بازنشستگان تدوین خواهد شد

رئیس فراکسیون بازنشستگان و امور اجتماعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صدای مطالبه گر بازنشستگان در دولت و مجلس خواهیم بود، گفت: این فراکسیون نقشه راه خود را به زودی با استمداد از روسای کانون های بازنشستگی تدوین خواهد کرد و مطالبات بازنشستگان را پیگیری می کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خانه ملت، در این نشست به موضوعات تامین معیشت بازنشستگان، بهبود جایگاه و شان کانون های بازنشستگی، همسان سازی حقوق بازنشستگان، تکمیل پوشش های بیمه ای به ویژه بیمه تکمیلی و ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، پرداخت کمک رفاهی مندرج در قوانین سالیانه و خدمات رفاهی دستگاه های اجرایی به بازنشستگان آن دستگاه، حمایت از صندوق های بازنشستگی و احیای منزلت بازنشستگان پرداخته شد.

خواسته‌های بازنشستگان در چارچوب اجرای قوانین

مهدی عیسی زاده، رئیس فراکسیون بازنشستگان و امور اجتماعی مجلس، با تاکید بر اینکه این فراکسیون بدون حمایت روسای کانون های بازنشستگی کشوری، لشگری و تامین اجتماعی قادر به ادامه فعالیت نیست، گفت: نقشه راه فراکسیون بازنشستگی باید تدوین شود و این نقشه در سه حوزه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت طرح ریزی خواهد شد که در این مسیر از همفکری روسای کانون ها بهره مند خواهیم شد.

رئیس فراکسیون بازنشستگان و امور اجتماعی با بیان اینکه در جامعه بازنشستگان مطالباتی از جنس های مختلف  وجود دارد، افزود: لازم است در فراکسیون بازنشستگان سه کمیته «لشگری، کشوری و تامین اجتماعی» تشکیل شود.

وی اضافه کرد: از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز انتظار داریم آئین نامه اجرایی سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب را هرچه سریع تر تدوین کند.

او گفت: عمده خواسته‌های بازنشستگان در چارچوب اجرای قانون و بیشتر در حوزه تأمین معیشت، خدمات درمانی و رفاهیات است. بازنشستگان گنجینه‌هایی هستند که باید از آنان به عنوان اتاق فکر در دستگاه‌ها استفاده شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: از همه توان خود برای تحقق و اجرای قوانین بر زمین مانده استفاده خواهیم کرد.

ضرورت اصلاح ساختار بودجه ریزی کشور

علی اکبر بسطامی، نایب رئیس فراکسیون بازنشستگان، نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه کشور، گفت: بودجه کشور بر مبنای کار کارشناسی تدوین نمی شود بلکه مبنای آن چانه زنی است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات بازنشستگان که امروز در جلسه مطرح شد اکثرا در قانون دیده شده ولی به دلیل ساختار نادرست بودجه این قوانین به درستی اجرا نشده است.

بسطامی تاکید کرد: لازم است برای اصلاح ساختار بودجه موارد مدنظر جامعه بازنشستگان کشوری، لشگری و تامین اجتماعی در لایحه بودجه سال آینده دیده شود تا پس از اینکه مجلس و نمایندگان پیشنهادی را در این خصوص در این حوزه ها ارائه کردند با ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی و تامین نشدن بار مالی مواجه نشویم.

گفتنی است نخستین جلسه فراکسیون بازنشستگان و امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی در عصر روز دوشنبه ۷ آذرماه ۱۴۰۱ به ریاست مهدی عیسی زاده و با حضور معاون و مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشوری و تعدادی از رؤسای کانون های بازنشستگی کشوری، لشگری و تامین اجتماعی سراسر کشور در سالن کمیسیون تلفیق  مجلس شورای اسلامی تشکیل و دربارۀ مهم ترین مشکلات حقوقی و درمانی و معیشتی بازنشستگان بحث و گفتگو شد.

لازم به ذکر است که مهدی عیسی زاده (رئیس کمیسیون اجتماعی و فراکسیون)، علی اکبر بسطامی (نائب اول فراکسیون)، روح اله حضرت پور (دبیر اول)، خلیل بهروزی (دبیر دوم) و مجید انصاری (سخنگوی فراکسیون) اعضای این فراکسیون هستند.

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی