رنکینگ جدید ایران در فیفا/ افت پشت افت / کی روش تیم را منهدم کرد

به گزارش ساناپرس، با شکست استرالیا، ژاپن و کره جنوبی برابر آرژانتین، کرواسی و برزیل، کار نمایندگان آسیا در جام جهانی نیز به پایان رسید. سه تیمی که از قاره کهن به مرحله بعد رقابت های جام جهانی صعود کرده بودند، نتوانستند راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند و از دور مسابقات کنار رفتند.
وب سایت فیفا در پایان رقابت های جام جهانی، رنکینگ نهایی خود را به صورت رسمی منتشر می کند اما از اکنون نیز می توان جایگاه تیم ها را به صورت آنلاین مشاهده کرد که در آن، تیم ملی ایران پس از ماه ها، صدر آسیا را از دست داد و این سامورایی ها هستند که به پاس عملکرد درخشان در جام جهانی، رتبه اول قاره کهن را از آن خود کردند.

رقابت های جام جهانی 2022، به طور کلی دستاورد 15.29 امتیاز منفی را برای ایران در پی داشت و شاگردان کی روش که جام جهانی را با حضور در رتبه بیستم دنیا و اول آسیا آغاز کرده بودند، به جایگاه 24 سقوط کرده اند، ضمن اینکه جایگاه نخست قاره را نیز به تیم هاجیمه موریاسو واگذار کرده اند

ژاپن به پاس درخشش در این پیکارها و پیروزی برابر آلمان و اسپانیا و صعود به عنوان تیم نخست گروه، 33.57 پوئن مثبت را به دست آورد و به امتیاز 1593 رسید. از آنجایی که ایران 1549 را اندوخته است، در نتیجه ژاپنی ها 44 امتیاز از تیم کی روش پیش افتاده اند که جبران این فاصله کار دشواری خواهد بود و به این زودی ها اتفاق نخواهد افتاد چرا که ضریب امتیازات در مسابقات دوستانه یا دیدارهای جام ملت های آسیا بسیار پایین تر از جام جهانی است.

کره جنوبی نیز توانست از جام جهانی اندوخته مثبتی را کسب کند و امتیازات خود را به عدد 1539 رساند. اکنون آنها فقط 10 امتیاز از ایران کمتر دارند و فاصله 34 امتیازی را کاهش داده اند که این می تواند زنگ خطری برای ملی پوشان باشد که حتی رتبه دوم آسیا نیز در خطر از دست رفتن قرار دارد.

علاوه بر این، استرالیا با کسب 45 امتیاز مثبت در جام جهانی، میزان نمرات کسب شده خود را به عدد 1534 رسانده و آنها نیز فاصله چندانی با ایران ندارند. این در شرایطی است که اگر کره جنوبی و استرالیا موفق به عبور از سد برزیل و آرژانتین می شدند، ایران به صورت قطعی به رتبه چهارم آسیا سقوط می کرد که این سناریو ترسناک برای تیم کارلوس کی روش رخ نداد تا آنها بدترین رنکینگ ایران در 9 سال گذشته را به ثبت نرسانند.

به هر شکل، رنکینگ فیفا در پایان رقابت های جام جهانی به صورت رسمی اعلام می شود ولی از آنجایی که فدراسیون جهانی فوتبال از فرمول های مشخص و از پیش تعیین شده ای برای اعطای امتیاز به کشورهای مختلف استفاده می کند، از دست رفتن صدر آسیا برای ایران قطعی است و اکنون ملی پوشان، نفس های کره جنوبی و استرالیا را پشت سر خود حس می کنند.

اخبارورزش
پربازدیدتیم ملی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی