نکات ساده ولی موثر برای مراقبت از یخچال

تمام لوازم خانگی از جمله یخچال نیاز به نگهداری مناسب دارند . برای اینکه  این دستگاه ها برای سالیان متمادی عملکرد خود را به درستی انجام دهند کافی است قوانین ساده ای را رعایت کنید که مراقبت از یخچال را شامل می شود.

مرحله اصلی مراقبت از یخچال یخ زدایی از آن است. درست است که یخچال های مدرن که دارای عملکرد نوفراست هستند نیاز به یخ زدایی دستی ندارند اما مانند دستگاه های معمولی به تهویه و تمیز کردن نیاز دارند.

تمیز کردن این دستگاه ها برای مراقبت از یخچال ساده بوده و از چند مرحله تشکیل می شود:

– یخچال را از برق جدا کرده و تمام مواد غذایی داخل آن را خالی کنید.
– صبر کنید تا یخچال کاملاً یخ زدایی شود.
– داخل دستگاه قفسه ها ، کشو ها ، لاستیک های دور درب و قسمت بیرونی دستگاه را بشویید و آن ها را با یک پارچه خشک، پاک کنید.
– تمیز کردن دیواره پشتی یخچال که کویل های کندانسور در آن قرار داشته و محل جمع شدن گرد و غبار هستند را فراموش نکنید.  استفاده از یک جاروبرقی با نازل یا برس های مخصوص به شما کمک می کند تا گرد و غبار دیواره پشتی یخچال را کاملاً تمیز کنید.
– اجازه دهید دستگاه به مدت یک ساعت بدون بستن درب خاموش بماند و هوا به داخل آن جریان یابد.

بسیاری از خانم های خانه دار بی حوصله سعی می کنند با خراشیدن یخ های جمع شده در داخل یخچال با چاقو یا ضربه زدن به دیواره دستگاه سرعت یخ زدایی را افزایش دهند که این کار به سیستم آسیب می رساند . ممکن است نیاز به صرف هزینه های زیاد برای تعمیر آن باشد.
فراموش نکنید که برای تمیز کردن یخچال از مواد شوینده استفاده نکنید، زیرا بقایای این مواد بر روی دیواره های یخچال باقی می ماند و باعث ایجاد بوی نامطبوعی در محفظه یخچال می شود . برای این کار بهتر است از محصولاتی که مخصوص این کار هستند استفاده کنید و یا از مواد خانگی مانند محلولی متشکل از یک قاشق غذاخوری جوش شیرین در یک لیتر آب استفاده کنید.قفسه های یخچال را با روزنامه یا حوله نپوشانید، زیرا این کار باعث اختلال در گردش هوا در داخل محفظه یخچال می شود که باعث کاهش طول عمر دستگاه می گردد.
در صورت نگهداری مواد غذایی یا نوشیدنی با بوی شدید  ، بو ها در داخل یخچال مشکل‌ساز می شوند. برای جلوگیری از این امر مواد غذایی و نوشیدنی باید در ظروف دربسته نگهداری شوند همچنین استفاده از دئودورانت ها یا جاذب های بو برای حل این مشکل ایده آل هستند. این مواد معمولاً از کربن فعال که یک جاذب عالی است تشکیل شده‌اند که به لطف آن عطر مطلوبی در داخل محفظه یخچال باقی می ماند . در صورتی که این موارد در دسترس نیست می توانید یک تکه لیمو ترش یا مقداری نمک داخل یخچال بگذارید این مواد با اینکه عطر و بوی خاصی به دستگاه اضافه نمی کنند اما می توانند بوی نامطبوع را از بین ببرند.

در پایان یادآور می شویم سرویس و تعمیر به موقع یخچال ، یکی از مواردی است که افزایش طول آن کمک می کنید ولی لازم است حتما توسط مراکز معتبر و مجاز انجام شود .
در کرج ، ماهان سرویس مرکز تخصصی تعمیر لوازم خانگی بوده که با اعزام تکنسین های مجرب در محل اقدام به تعمیر می کند.
نمایندگی تعمیرات یخچال بوش کرج ، نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش کرج ،  تعمیر ماشین لباسشویی در فردیس و… از خدمات ماهان سرویس می باشد. برای درخواست تعمیرکار در محل در هر کجای کرج ، با ماهان سرویس تماس بگیرید.
۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵    –      www.arvandoxin.com

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی