خبر شوک آور برای جام جهانی / آلمان برای همیشه از رقابت های رفتنی شد

به گزارش ساناپرس، اولیور بیرهوف، مدیر تیم‌های ملی فوتبال آلمان بعد از دومین ناکامی متوالی این کشور در جام‌های جهانی، بعد از ۱۸ سال به همکاری خود با “مانشافت” پایان داد.

به گزارش شفقنا ورزشی، حذف آلمان در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ شوکه‌کننده‌ترین اتفاق این رقابت‌ها تا این لحظه بوده و بسیاری از اهالی فوتبال از نمایش ضعیف شاگردان هانسی فلیک در قطر ابراز تعجب کرده‌اند.

سایت ESPN اعلام کرد الیور بیرهوف، مدیر تیم‌های ملی فوتبال آلمان در پی نتایج ضعیف این کشور قرارداد خود با فدراسیون فوتبال آلمان را بعد از ۱۸ سال فسخ کرد. این اتفاق در پی نگرانی‌ها درباره آینده فوتبال آلمان برای یورو ۲۰۲۴ به وقوع پیوست که دو سال بعد به میزبانی این کشور در اروپا برگزار خواهد شد.

الیور بیرهوف، اولین قربانی ناکامی آلمان در جام جهانی ۲۰۲۲ است که درخواست استعفای او از سمت مدیریت تیم‌های ملی این کشور پس از خروج زودهنگام از جام جهانی مورد موافقت قرار گرفت.

فدراسیون آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که بیرهوف با پایان زودهنگام قرارداد خود موافقت کرده است. قرار بود او تا مسابقات یورو ۲۰۲۴ این سمت را بر عهده داشته باشد.

آلمان قرار است در سال ۲۰۲۴ میزبان یورو باشد، اما نگرانی‌هایی در مورد نتایج این تیم این تیم پس از دومین خروج متوالی از جام جهانی در مرحله گروهی پس از نمایش ضعیف این تیم در یورو ۲۰۲۰ وجود دارد.

بیرهوف دو سال پس از آخرین بازی ملی خود برای تیم ملی کشورش، از سال ۲۰۰۴ به مدت ۱۸ سال در فدراسیون نقش مدیریتی داشت. او در سال ۲۰۱۸ ترفیع یافت و مدیریت تمام تیم‌های ملی و آکادمی را بر عهده گرفت.

برند نویندورف، رییس فدراسیون در بیانیه‌ای گفت: «بیرهوف کار بزرگی انجام داده است. حتی اگر در آخرین تورنمنت‌ها به اهداف ورزشی خود نرسیده باشیم، او برای لحظات عالی کنار ما بود. کار او را همیشه با موفقیت در جام جهانی برزیل به یاد می‌آوریم. »

بیرهوف نقش کلیدی در قهرمانی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ با راه اندازی کمپ ورزشی در کامپو باهیا، تفرجگاهی در شمال شرقی برزیل داشت که در آن زمان یواخیم لو توانست روحیه تیمی برنده را در بین بازیکنانش پرورش دهد.

اما تلاش‌های بعدی برای ایجاد اردوی تیمی مشابه، نتایج مشابهی را به همراه نداشت. آلمان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در دور گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ حذف شد و از آن زمان تاکنون عملکرد ضعیفی داشته است.

بیرهوف در بیانیه فدراسیون گفت: «در چهار سال گذشته ما نتوانستیم موفقیت‌های قبلی را تکرار کنیم و باعث خوشحالی هواداران شویم. برخی از تصمیمات ما درست نبودند. هیچ کس بیش‌تر از من پشیمان نیست. من مسئولیت آن را می پذیرم.»

شکست در بازی نخست جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل ژاپن، با تساوی ۱-۱ با اسپانیا همراه شد و بردن ۴-۲ مقابل کاستاریکا، برای صعود آلمان از دور گروهی کافی نبود.

بیرهوف به عنوان بازیکن در ۷۰ بازی ملی موفق به ثبت ۳۷ گل شده است؛ از جمله دو گل به عنوان بازیکن تعویضی در یورو ۱۹۹۶ تا آلمان بتواند جمهوری چک را ۲-۱ شکست دهد.

آینده هانسی فلیک به عنوان مربی نامشخص است و فدراسیون گفته که کمیته فنی درباره برنامه جانشینی بیرهوف بحث خواهد کرد.

استعفای بیرهوفاولیور بیرهوفحذف آلمان از جام جهانی

اخبارورزش
آلمانپربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی