تدبیر ساپینتو در مقابل یحیی / برنده دربی کیست؟

به گزارش ساناپرس، در ماه‌های اخیر و پس از حضور نصفه و نیمه ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی در پست دفاع چپ، کم‌کم از هفته‌های ابتدایی به بعد سرمربی پرتغالی استقلال جعفر سلمانی را به عنوان مدافع چپ تیمش شناخت و به او اعتماد کرد تا با وجود ابوالفضل جلالیِ ملی پوش، جعفر سلمانی را در این پست به میدان بفرستد.

حالا و پس از درخشش ابوالفضل جلالی در نیمه دوم دیدار تیم‌های ایران و آمریکا در جام جهانی شرایط تا حد زیادی با هفته‌های آغاز آبان ماه متفاوت شده است.

با مروری بر صحبت‌های کارشناسان فوتبال طی روزهای بعد از بازی ایران و آمریکا به وضوح می‌توان دریافت اغلب آن‌ها از ابوالفضل جلالی به عنوان بهترین بازیکن آن دیدار و پدیده تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یاد می‌کنند. قطعاً این مسائل از نگاه ساپینتو هم دور نخواهد بود. گرچه سرمربی پرتغالی استقلال قبلاً ثابت کرده سلیقه خودش را دارد اما اتفاقات اخیر حتما میتواند برای جعفر سلمانی شرایط ویژه ای را ایجاد کند. چرا که این بازیکن ذاتا دفاع چپ نیست و در پست‌هافبک چپ و بال چپ فوتبال بازی کرده است. به همین خاطر برای قرار گرفتن در ترکیب استقلال باید با یک فوتبالیست آماده با انگیزه و به قول کارشناسان در سطح کلاس جهانی رقابت کند.

از سوی دیگر شرایط ویژه دیدار دربی و اینکه سرمربی استقلال قطعاً دوست دارد بهترین نفراتش را در دیدار مقابل جدی ترین رقیب به تیمش میدان بفرستد نیز این موضوع را بیش از پیش مهم جلوه می‌دهد که بین این دو نفر کدام یک را در ترکیب اصلی به میدان بفرستد. سعید صادقی، بال راست تیم پرسپولیس قطعا در دیدار دربی یکی از دغدغه‌های اصلی ساپینتو در جناح چپ خط دفاعی تیمش است که بازیکنی روبروی او بایستد که توانایی مهارش را داشته باشد. گرچه بازیکنان دیگری هم در ترکیب پرسپولیس در این پست بازی کرده اند اما بیش از همه صادقی در آن موقعیت برای پرسپولیس به میدان رفته است.

اخبارورزش
پربازدیددربی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی