برای کاکوهای دوست داشتنی کشتی فرنگی ایران

امیررضا احمدی: یک؛ می گویند بزرگ ترین مانع افراد در رسیدن آنها به رویاهای شان، «ناامیدی» است و در مقابل تنها رمز موفقیت، «تلاش کردن». درست مانند سکانس طلایی فیلم فارست گامپ؛ وقتی تمام راه ها برای موفقیت، به یک جمله ختم می شود: «بدو فارست، بدو!». این خلاصه‌ داستان دو برادری‌ست که از شیراز مسافر ژاپن شده‌اند تا با جادوی دستان‌شان، برای کشتی ایران افتخار کسب کنند. آمده‌اند تا با تکنیک ناب خود، نمایانگر شکوه پاسارگاد باشند و زیبایی تخت جمشید. تا دلربایی باغ ارم را روی تشک به تصویر بکشند و غزل‌های ناب سعدی و حافظ را برایمان بخوانند و شاهکار خود را خلق کنند.

دو؛ وقتی محمدعلی گرایی، در حاشیه یکی از مسابقات و ‌در حالی که در سنین نوجوانی بود با شوق زیاد خودش را به حمید سوریان رساند تا با او عکس یادگاری بگیرد، شاید در دور ترین نقطه ذهن‌اش هم فکرش را نمی‌کرد که روزی مسافر پروازی شود که سوریان با طلا از آن برگشته. گرایی اما با برادر کوچک‌تر با سخت‌کوشی و پشتکار، توانست خود را به عنوان یکی از ستاره‌های درخشان کشتی معرفی کند. با اسم رمز تلاش و تمرین‌های سخت، طاقت‌فرسا و بی‌وقفه. آن‌ها اما نا امید نشدند، تلاش‌هایشان مثل ملودیِ دارکوب، قطع نشدنی بود و آنقدر مانند فارست دویدند تا بالاخره بلیت المپیک را به جیب بزنند.‌

سه؛ محمدعلی و محمدرضا گرایی، نشان داده‌اند که از الگویشان حمید سوریان، به خوبی تبعیت کرده‌اند. برادر بزرگ‌تر هر وقت روی تشک برود، کلکسیونی از فنون بکر و چشم نواز را اجرا می‌کند که می‌تواند همه را عاشق کشتی فرنگی کند و رخوت و سستی این رشته را از یاد ببرد. کمر حریف را که بگیرد، امانش نمی‌دهد. رقیب را که از تشک جدا کند، محال است او را با یک سالتو، سوبلس یا حتی فن اصیل مشک سقا مهمان نکند. رضا هم همین‌طور. کشتی گیر تکنیکی‌ای که کنده فرنگی را به امضای خودش تبدیل کرده و پای همه بردهایش می‌اندازد. حالا توکیو میعادگاه کاکو شیرازی‌های تیم ملی شده؛ برادرانی که در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اولین قاب دو نفره را با مدال ثبت کردند و حالا قرار است در ژاپن آن را با مدال ناب المپیک تکرار کنند. محمدعلی در پاریس ۲۰۱۷هم برنز جهان را به سینه زده و محمدرضا، طلای زیر ۲۳ساله‌های جهان ۲۰۱۹ را در کارنامه دارد و رقبای قلدری مانند بولکوادزه دارنده برنز المپیک ۲۰۱۶ و هان ریو سو قهرمان جهان را شکست داده. دو برادری که می‌رقصند و می‌رقصانند، شور به پا می‌کنند و هر بیننده‌ای را از تکنیک ناب خود انگشت به دهان.

 حالا همه‌ی ما منتظریم تا برادران گرایی کشتی ناب خود را روی تشک‌های توکیو به نمایش بگذارند و چنگ بزنند در صورت مدالی که سال‌هاست برای آن عرق می‌ریزند و همه ما آن را برایشان کنار گذاشته‌ایم.

254 251

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی