8 نکته برای مراقبت و نگهداری از جکوزی

نشستن و استراحت در جکوزی در  انتهای روز باعث آرامش اعصاب و بدن است، برای اینکه بتوان از جکوزی به طور دائم و با آرامش کافی لذت برد، باید آن را در شرایط بهینه نگه داشت و نباید نکات مراقبت و نگهداری از جکوزی را نیز فراموش کرد.  نگهداری از جکوزی بسیار ساده است و نیاز به تلاش و زمان زیادی ندارد.
جکوزی دارای نازل های مخصوص است که به دلیل عملکرد موتور، آب گرم را به حرکت در آورده و حباب هایی تولید می کنند که در ترکیب با دمای آب، محرک و دلپذیر هستند.
توجه به این نکته ضروری است که برخلاف استخرها، جکوزی های روباز آب راکد ندارند که این امر فرآیند شستشو را کمی پیچیده تر می کند. علاوه بر این، برای تمیز نگه داشتن جکوزی بهتر است موتورها یا پمپ ها برای مدت زمان مشخصی روشن بمانند، چه در حال استفاده از آن باشیم یا نه.  زیرا این کار از تجمع عناصری که باعث ایجاد کثیفی و سایر مواردی می شوند که ممکن است عملکرد آن را مختل کنند، جلوگیری می کند.
نصب جکوزی کار پرهزینه ای است . حال تصور کنید که به دلیل استفاده نادرست یا عدم تعمیر و نگهداری،  زودتر از آنچه فکر می کردید مجبور شوید آن را تغییر دهید یا آن را تعمیر کنید که هزینه های زیادی در پی دارد.
اگرچه خرابی ها یا تعمیرات پیش بینی نشده امری بدیهی است که برای رفع  آنها به خدمات فنی تخصصی نیاز دارید ، اما با استفاده صحیح و نگهداری و مراقبت از جکوزی می توان خرابی را به حداقل رساند.

نحوه مراقبت و نگهداری از جکوزی

1.    جکوزی را تخلیه و تمیز کنید.

فرقی نمی کند که در تمام فصول به طور منظم از جکوزی آبگرم خود استفاده می کنید یا نه، مهم است که وان جکوزی خود را به طور کامل تمیز کنید.  این فرصتی را برای ایجاد یک محیط امن برای تفریحات تابستانی فراهم می کند. اگر چهار ماه یا بیشتر است که وان جکوزی خود را تخلیه نکرده اید هر چه سریع تر این کار را انجام دهید.
در حالی که جکوزی خود تخلیه می کنید، حتما تجهیزات جکوزی خود را بررسی کنید. نازل ها، پمپ ها، شیرها، لوله ها و محفظه فیلترها باید از نظر آسیب دیدگی و کثیفی انباشته شده بازرسی شوند. اگر متوجه شدید که هر یک از این قطعات استخر آسیب دیده است، باید آنها را تعویض کنید یا با یک متخصص تماس بگیرید.
پس از اینکه وان را پس از تخلیه به اندازه کافی خشک کردید، از یک پاک کننده استخر همه منظوره استفاده کنید . برای اینکه جکوزی در آفتاب تابستان زیبا بنظر برسد، از پولیش سطحی استفاده کنید. این کار محافظت عالی برای سطح جکوزی ایجاد می کند. پس از اتمام پرداخت، جکوزی را با آب شیرین پر کنید.

2 . قبل از استفاده از جکوزی ، آن را بشویید

همه ژل ها و لوسیون ها برای فوم جکوزی مناسب نیستند. برای ضد عفونی کردن آب از برم استفاده کنید و PH آب را بین 7.2 تا 7.8 نگه دارید.
سطح این عناصر را حداقل هفته ای دو بار بررسی کنید تا ناخالصی هایی که می توانند به سیستم جکوزی آسیب بزنند جمع نشوند.

3. بررسی کیفیت آب

یکی از نکات مراقبت و نگهداری از جکوزی این است که کیفیت آب را در سطح بالایی نگه دارید . هر سه ماه یکبار حتما آب جکوزی را تعویض کنید که البته بستگی به میزان مصرف آن دارد. مثلاً اگر آب زرد است، به این معنی است که فاقد برم بوده و باید زودتر تعویض شود .

4. تمیز و تعویض کردن فیلترها

تمیز بودن فیلترهای جکوزی بسیار مهم است، زیرا فیلتر چیزی است که آب را عاری از قارچ ها و باکتری ها نگه می دارد.

5. از پاک کننده های موثر استفاده کنید.

تمیز بودن جکوزی به خصوص قسمت هایی که بیشترین لکه و کثیفی ها را دارند بسیار مهم است. برای تمیز کردن صحیح آن، باید از کارآمدترین پاک کننده های مخصوص هر نوع کثیفی استفاده کنید. به عنوان مثال: جوش شیرین تمام لکه های لزج را از بین می برد.

6. تمیز کردن صحیح جکوزی

بهتر است اجازه دهید آب به مدت پانزده دقیقه در جکوزی جاری شود. پس از گذشت زمان، آن را خالی کرده و حدود سه اینچ بالاتر از جت های آبپاش پر کنید. دوباره جت ها را ده دقیقه دیگر روشن کنید تا خوب آبکشی شوند. اجازه دهید آب تمام شود و جکوزی و تمام نازل ها را با یک پارچه نرم خشک کنید.

7. جکوزی را از برق بکشید.

وقتی از جکوزی استفاده نمی کنید، حتما آن را از برق بکشید، زیرا در غیر این صورت پمپ بدون آب کافی کار می کند و ممکن است به موتور آسیب برساند. این کار همچنین می تواند مانع از روشن شدن آن در هنگام تمیز کردن آن شود. یکی دیگر از مزایای خاموش کردن جکوزی، جلوگیری از روشن شدن تصادفی در هنگام تمیز کردن آن است.

8. سرویس و تعمیر تجهیزات جکوزی

سرویس به موقع لوازم و تجهیزات جکوزی ، از از مهمترین مواردی است که کمک می کند سالها با خیال آسوده از جکوزی استفاده کنید.
از آنجاییکه جکوزی دارای تجهیزات مختلفی است لازم است تعمیر و نگهداری از آن را به مراکز با سابقه و معتبر بسپارید .
در کرج ، تاسیسات لطفی ، بیش از 3 دهه در زمینه فروش و خدمات تاسیسات سونا -استخر و جکوزی سابقه دارد .
فروش و تعمیر تجهیزات اسخر و جکوزی ، ساخت استخر در کرج ، فیلتر شنی فایبرگلاس ، پمپ آب استخری و…. از خدمات تاسیسات لطفی است .
۰۹۱۲۵۶۴۱۲۲۴
www.tmilofti.ir

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی