خبر مهم اول صبح درباره سهام عدالت / بالاخره سود سهام عدالت تعیین تکلیف شد / سود این افراد چند برابر شد؟

به گزارش ساناپرس؛ خبر مهم اول صبح درباره سهام عدالت / بالاخره سود سهام عدالت تعیین تکلیف شد / سود این افراد چند برابر شد؟با توجه به اینکه اعلام شده است، سودسهام عدالت سال ۱۴۰۰ دو برابر سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ خواهد بود، احتمالا سهام عدالتی‌های ۴۵۲ هزار تومانی حدود ۹۷۸ تومان، سهام عدالتی‌های ۴۹۲ هزار تومانی حدود یک میلیون و ۶۴ هزار تومان، سهام عدالتی‌های ۵۳۲ هزار تومانی حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان سهام عدالتی‌های یک میلیون تومانی حدود دو میلیون و ۱۶۲ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به ارزش ۸۰۰ هزار میلیارد تومانی سهام عدالت، گفت: از طریق سازمان خصوصی سازی در تلاشیم که جاماندگان سهام عدالت نیز بتوانند سهام عدالت خود را دریافت کنند.

هادی قوامی در یک گفت و گوی رادیویی اظهار کرد: ارزش اسمی سهام عدالت در تاریخی که واگذار شد حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان بود اما به نرخ روز الان بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در حال حاضر هر سهام عدالت که با قیمت یک میلیون تومان واگذار شده بود حداقل ۲۰ میلیون تومان ارزش دارد و ارزش سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی هم الان تقریباً بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است.

قوامی گفت: ما در حال حاضر از طریق سازمان خصوصی سازی در تلاشیم که جاماندگان سهام عدالت نیز بتوانند سهام عدالت خود را دریافت کنند.

وی در رابطه با نقش تعاون در اقتصاد ایران اظهار کرد: بخش تعاون یکی از بخش‌های مهم اقتصاد ایران است و تلاش می‌شود که سهم بخش تعاون در اقتصاد افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول به ساماندهی شرکت‌های تعاونی سهام عدالت اشاره کرد و افزود: یکی از اتفاقات خوبی که در سال‌های اخیر افتاد، تعاونی‌های سهام عدالت بود که شرکت‌های تعاونی آن‌ها در شهرستان‌ها و استان‌ها تشکیل شد. سهام عدالت در قالب این شرکت‌های تعاونی به حدود ۶ دهک از جمعیت کشور داده شد و هم اکنون نزدیک ۴۹ میلیون نفر و عمدتاً از دهک‌های پایین جامعه سهامدار این شرکت‌های تعاونی سهام عدالت هستند. پوی با بیان اینکه مدل واگذاری‌ها در سال‌های اخیر تغییر ماهیتی پیدا کرده تا گروه‌های هدف بیشتری را در برگیرد، تاکید کرد: تلاش وزارت اقتصاد بر این است که اصل قانون اساسی تحقق پیدا کند تا اقتصاد در سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی اداره شود./مهر

تعیین پرتفوی جاماندگان سهام عدالت

رییس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه ۳.۵ میلیون نفر جامانده سهام عدالت شناسایی شدند، گفت: به‌ازای هر نفر رقمی معادل ۱۰ میلیون تومان سهام در نظر گرفته شده، اما تاکنون پرتفوی سهام به مرحله نهایی نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین قربان زاده رییس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی در 440 روز توانست، 60 بنگاه را آزاد سازی وثایق را انجام داده تا مالکیت خصوصی آنها به رسمیت شناخته شود، گفت: در این مدت با تکلیفی که بند «ن» تبصره 2 قانون بودجه داشت بیش از 300 شرکت به فهرست گروه‌های یک و دو برای واگذاری اضافه شد.

رییس سازمان خصوصی سازی در ادامه گفت:  موضوع واگذاری سهام بلوکی استقلال و پرسپولیس جزو واگذاری‌های مهم است که در جلسه آینده هیات واگذاری پیشنهاد ما برای واگذاری بلوک مدیریتی این دو باشگاه مطرح می‌شود و در صورت تصویب هیات واگذاری در دی‌ماه شاهد مزایده بلوک مدیریتی این دو باشگاه خواهیم بود؛ به نحوی که سهام دولت به اقلیت برسد.

وی در  مورد واگذاری  سهام خودروسازی ها نیز گفت: تا آخر سال قیمت گذاری دستوری محصولات ایران خودرو و سایپا حذف خواهد شد و خودرو در بورس عرضه می شود. این حذف مقدمه‌ای برای بهره‌مندی این دو شرکت خودروسازی از مدیریت بخش خصوصی است. همچنین واگذاری سهام تو دلی دو خودروسازی به عنوان یک ضرورت انجام می شود.

قربان زاده با اشاره  به اینکه شرکت های مس و فولاد شرایطی مشابه دو خودروسازی بزرگ کشور دارند، گفت: با توجه به این مساله‌ طبق تصویب شورای‌عالی سیاست اصل 44 یک ماه به وزارت‌خانه‌های ذی‌ربط و شرکت‌های مادرتخصصی فرصت داده شد تا اقدامات لازم در راستای جایگزینی وثایق انجام دهند.

واریز سود سهام عدالت

وی در ادامه به مرحله نخست واریز سود سهام عدالت طی چند روز آینده اشاره کرد و افزود: طبق صحبت‌های انجام شده سود سهام عدالت با افزایش ۲ برابری نسبت به سال گذشته همراه خواهد شد.

قربان زاده خاطرنشان کرد: قرار بر این است تا سود سهام عدالت طی ۲ مرحله به حساب مشمولان واریز شود که مرحله نخست این واریزی تا پایان آذر یا اوایل دی‌ماه و مرحله دوم تا پایان سال انجام خواهد شد.مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به‌زودی برگزار می‌شود

رییس سازمان خصوصی‌سازی به برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تاکید کرد و ادامه داد: بر اساس مدل جدیدی که در ماه آتی به تصویب شورای‌عالی بورس خواهد رسید، مجامع این شرکت‌ها به‌زودی برگزار می‌شود.

وی همچنین درمورد جاماندگان سهام عدالت توضیح داد: بر اساس برآوردهای انجام شده تعداد جاماندگان سهام عدالت ۳.۵ میلیون نفر اعلام شد.

قربان زاده در پایان گفت: به‌ازای هر نفر رقمی معادل ۱۰ میلیون تومان سهام در نظر گرفته شده، اما تاکنون پرتفوی سهام به مرحله نهایی نرسیده است.

در ادامه این نشست خبری “محمود قامت”، معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی در خصوص جزئیات واگذاری بخشی از شرکت هلدینگ خلیج فارس، اظهار کرد: واگذاری ۱۲ درصد از سهام بلوکی هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس به صورت مزایده و بلوکی انجام شد. این رقابت مابین دو خریدار (شرکت اهداف، وابسته به صندوق بازنشستگی نفت و شرکت پالایشگاه نفت تهران) شکل گرفت که اهلیت این دو متقاضی در کارگروه پایش اهلیت در سازمان خصوصی‌سازی تأیید شده بود.

وی افزود: طی فرآیند این واگذاری، ۲۷۰ مرتبه پیشنهاد قیمت طی ۳ روز معاملاتی انجام شد که در نهایت منجر به رشد قیمتی ۳۲.۵ درصدی از قیمت پایه شد.

قامت در ادامه بیان کرد: تامین مالی غیرتورمی از تاکیدات دولت بوده و امروز ۳۲ هزار میلیارد تومان از محل این موضوع به خزانه کشور واریز شد.

وی افزود: عرضه بلوکی در عوض عرضه تدریجی سهام در نظر گرفته شده است که این موضوع نه‌تنها به بازار سرمایه آسیبی نرساند بلکه خریدار آن توانسته تاثیر مثبتی بر بازار ایجاد کند.

اخباراقتصاد
پربازدیدسهام عدالت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی