اسکوچیچ به کی روش ترجیح داده شد/ اسکوچیچ این بار نمی پذیرد؟

به گزارش ساناپرس، چرا ما اسکوچیچ را از دست دادیم؟ چرا اخراج شد؟ الان دیگر وقت پاسخ به این پرسش است، جام جهانی برای ایران تمام شده است پس پاسخگو باشید. پاسخی فوتبالی و تخصصی نه با حرف و حدیث و حاشیه و …
عصر ایران ؛  در این چند روز چیزی که به آن بسیار فکر می‌کنم دراگان اسکوچیچ مربی سابق تیم ملی است، مربی که یک کار بزرگ را به انجام رساند و ایران را به جام جهانی برد اما به شکل ناجوانمردانه‌ای اخراج شده و کارلوس کی‌روش جایگزین او شد.

تا قبل از جام جهانی می‌گفتند که حالا وقت انتقاد از تیم ملی نیست و بهتر است از کی‌روش و تیم منتخب او حمایت شود تا در جام جهانی حضور موفقی داشته باشد.

اما با تمام این توصیه‌ها کی‌روش در جام جهانی موفق نبود و تیم ملی هم پرحاشیه‌ترین جام جهانی تاریخ را تجربه کرد.

شب گذشته در همان لحظه بازگشت تیم ملی به ایران سردار آزمون در پاسخ به این سوال که آیا کارلوس کی‌روش در تیم ملی می‌ماند؟ گفت: او می‌ماند و خودم هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهم!

سردار آزمون هماهنگی لازم برای ماندن کارلوس کی‌روش درتیم ملی را انجام می‌دهد؟ همین یک جمله کافی‌ست که بگوییم فاتحه این تیم ملی و این فوتبال را باید خواند.

در همان زمان اخراج اسکوچیچ علی پروین به صراحت گفت: «در حق اسکوچیچ بی‌معرفتی بزرگی صورت گرفت و وای به حال تیمی که قرار است بازیکنانش درباره سرمربی آن تعیین تکلیف کنند».

کد ویدیو دانلود
فیلم اصلی
اسکوچیچ سریعترین و بی‌دردسرترین صعود تیم ملی ایران به جام جهانی را رقم زد در صورتی که وقتی به تیم ملی آمد تیم ایران بر روی کاغذ شانس کمی داشت. همچنین او به رکورد 10 برد پیاپی با تیم ملی دست یافت.

تیم ملی در حالی برای ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ با اسکوچیچ راهی منامه بحرین شد که با ۶ امتیاز از ۴ بازی و بعد از عراق با ۱۱ و بحرین با ۹ امتیاز در رده سوم گروه C قرار داشت.

شاگردان دراگان برای صعود به دور بعد و قرار گرفتن در یک قدمی رویای جام جهانی، چاره ای جز کسب برد در ۴ دیدار باقی مانده نداشتند، مسئله ای که در نگاه نخست به هیچ وجه ساده به نظر نمی آمد.

بازیکنان و دراگان اسکوچیچ دست به کاری بزرگ زدند و با از پیش روی برداشتن هر ۴ تیم و کسب ۱۲ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شدند. کسب برد مقابل تیم ملی بحرین در خاک این کشور برای نخستین بار و شکستن طلسم چندین ساله عراق نتایج مهم ایران در منامه بود.

دراگان اسکوچیچ جنتلمن‌تر از این حرفها بود …

جواب تمام این نتایج بی‌نظیر اسکوچیچ اخراج او از تیم ملی بود! واقعا چه باید گفت؟ استدلال تاج و فدراسیون برای این اخراج را هیچ گاه نشنیدیم و نفهمیدیم!

شاید استراتژی این بود که با آوردن کی‌روش در مقابل انگلیس و آمریکا نبازیم، که باختیم!

اسکوچیچ مربی آرامی بود، اهل جنجال نبود، بیشتر از این که حرف و حاشیه غیر ضروری داشته باشد به فوتبال فکر می‌کرد و در تمام حضورش در ایران با تیم‌های باشگاهی مختلف هم حاشیه ساز نبود. فیلم‌های مصاحبه‌های او را ببینید.

اتفاقا شاید این خصوصیت مثبت او باعث شد که از تیم ملی کنار گذاشته شود، حتی وقتی اخراج هم شد بسیار موقرتر از آن ظاهر شد که انتظار می‌رفت.

چند روز بعد از اخراجش به دنیا آمدن پسر راننده‌ای که با او همیشه همراه بود را تبریک گفت و نوشت : «خوش آمدی کیان» welcome kian .

دراگان اسکوچیچ جنتلمن‌تر از این حرفها بود …

آری اسکوچیچ در یک کلام والاتر از این بود که شان خودش را پایین بیاورد، به قول معروف خیلی جنتلمن‌تر از این حرفها بود.

چرا ما اسکوچیچ را از دست دادیم؟ چرا اخراج شد؟ الان دیگر وقت پاسخ به این پرسش است، جام جهانی برای ایران تمام شده است پس پاسخگو باشید و به دنبال فرار رو به جلو نباشید. پاسخی فوتبالی و تخصصی نه با حرف و حدیث و حاشیه و … ببینیم می‌توانید؟

یا حداقل مسئولیت اشتباه خود را بپذیرید و معذرت خواهی کنید. استعفا که نمی‌دهید، عذرخواهی هم بلد نیستید؟

دراگان اسکوچیچ هر جا که هستی سرت سلامت، تو شایسته بهترینی.

اخباردسته‌بندی نشدهورزش
اسکوچیچپربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی