ایده هدیه شب یلدا

هرچند هدیه دادن، مناسبت نمی‌خواهد و بهتر است هر از گاهی برای تشکر از محبت‌های دوستان و عزیزان، به آنها هدیه بدهید، اما شب یلدا بهترین مناسبت برای قدردانی و ابراز محبت به کسانی است که دوست‌شان دارید و می‌خواهید در این شب به یادماندنی عشق و محبت خود را به آنها نشان دهید.

 

یکی از بهترین مناسب‌ها برای برگزاری مهمانی و دورهمی، شب یلدا است. اولین شب زمستان که یک دقیقه از شب‌های دیگر سال، طولانی‌تر است و اکثر خانواده‌های ایرانی سعی می‌کنند در این شب برای شب‌نشینی و مرور خاطرات خوش گذشته به خانه بزرگترهای فامیل بروند. شب یلدا سنت‌ها و مراسم مخصوص به خودش را دارد. حافظ خوانی و گرفتن فال حافظ، خوردن انار و آجیل و هنداونه و از مهمتر هدیه دادن از جمله این سنت‌های دیرینه و مراسم شب یلداست.

هرچند هدیه دادن، مناسبت نمی‌خواهد و بهتر است هر از گاهی برای تشکر از محبت‌های دوستان و عزیزان، به آنها هدیه بدهید، اما شب یلدا بهترین مناسبت برای قدردانی و ابراز محبت به کسانی است که دوست‌شان دارید و می‌خواهید در این شب به یادماندنی عشق و محبت خود را به آنها نشان دهید.

در واقع شب یلدا با یک دقیقه طولانی بودن، به ما می‌گوید باید قدر لحظات زندگی خود را بدانیم و از سپری شدن این لحظات با خانواده و دوستان، شکرگزار باشیم.

بهترین ایده‌ها برای کادو شب یلدا

هدیه شب یلدا یکی از رسوم قدیمی یلدا در میان خانواده‌های ایرانی است. اما شاید خرید هدیه شب یلدا کمی سخت به نظر برسد. خبر خوب این است که اصلاً جای نگرانی نیست، چراکه برای شما ایده‌های مختلفی داریم تا بتوانید از بین آنها بهترین هدیه شب یلدا را تهیه نمایید.

فقط کافیست این نکته را به یاد داشته باشید که برای انتخاب هدیه شب یلدا، بهتر است هدیه شما با رنگ و نمادهای این شب، هماهنگی داشته باشد. رنگ‌های قرمز و سبز و نمادهایی مثل انار و هنداونه و کتاب حافظ، می‌تواند به خاص‌تر شدن هدیه شما کمک کند. همچنین از آنجایی که یلدا یک جشن سنتی و دیرینه در فرهنگ ماست، بهتر است هدیه شما با فرهنگ اصیل ایرانی همخوانی داشته باشد.

ایده خرید هدایای خوراکی

شب یلدا به شب نشینی و دورهمی معروف است و به همین دلیل خوراکی‌های مختلف مثل تنقلات، طرفداران خاص خودش را دارد! از جمله خوراکی‌های جدایی‌ناپذیر شب یلدا می‌توان به آجیل، میوه خشک، باسلوق، توت خشک و … اشاره کرد. در این بین از بسته بندی، غافل نشوید! بسته بندی زیبا میتواند جلوه هدیه شما را چندین برابر کند.

کتاب حافظ و شکلات خوری مسی

گفتیم که شب یلدا از جشن‌های سنتی و اصیل ایرانی است و اگر هدیه شما با فرهنگ اصیل ایرانی تناسب داشته باشد، جذاب‌تر خواهد شد. از طرف دیگر، حافظ خوانی یکی از رسوم شب یلدا است که همه خانواده‌های ایرانی به آن علاقه زیادی دارند. از این رو خرید پک کتاب حافظ و شکلات خوری مسی به همراه فانوس شیشه‌ای دست ساز، یک هدیه عالی به حساب می‌آید.

در این پک یک مثقال زعفران به همراه یک قوری نقلی کوچک برای دم کردن زعفران و یک هاون و دسته برنجی با طرح پرداز نیز وجود دارد. این پک، یک هدیه کاملاً سنتی برای شب یلداست.

شکلات خوری مسی و سفره قلمکار

بدون شک انتخاب هدیه از میان صنایع دستی ایرانی، یک تحفه تمام عیار و ماندگار برای شب یلداست. اگر قصد خرید هدیه شب یلدا، برای میزبان مراسم را دارید، خرید شکلات خوری مسی به همراه سفره قلمکار یک گزینه ایده‌آل است. چرا که یکی از رسوم شب یلدا، چیدن میز و سفره یلداست. چه هدیه‌ای زیباتر از یک سفره سنتی ایرانی برای یک جشن اصیل ایرانی!

سفره قلمکار یکی از زیباترین نمونه‌های سفره، هنر دست هنرمندان اصفهان است و شکالت خوری مسی نیز کار دست هنرمندان زنجان می‌باشد که ظرافت و زیبایی خاصی دارد.

ست چای نوش پذیرایی

در شب یلدا بازار پذیرایی از مهمانان این شب حسابی داغ است! یکی از ایده‎های بسیار جالب برای این شب، خرید ست استکان و نعلبکی و قوری و قندان منقش به نقش ناصرالدین شاه قاجار است. این هدیه نه تنها جنبه تزئینی و دکوراتیو دارد، بلکه کاملاً کاربردی است و می‌توان از آن برای پذیرایی استفاده نمود.

خوردن یک استکان چای داغ در این استکان‌های ناصری آن هم در اولین شب زمستان، بدون شک در خاطره همه مهمانان جمع باقی خواهد ماند!

ست رومیزی ترمه و گلدان مس پرداز

از دیگر هدایایی بسیار جذاب و لاکچری برای شب یلدا، خرید ست رومیزی ترمه و گلدان مسی پرداز است. مس و پرداز از جمله شاهکارهای صنایع دستی هستند که هنرمندان خوش ذوق ایرانی با استفاده از رنگ و نقاشی روی مس، آنها را خلق کرده‌اند.

گلدان مس و پرداز همواره جزو پرطرفدارترین نمونه‌های گلدان است که وقتی در کنار یک رومیزی ترمه قرار می‌گیرد، یک هدیه تمام عیار پدید می آید که هر مخاطبی را به وجد می‌آورد. آنچه این هدیه هنری را جذاب‌تر می‌کند، قرار گرفتن آن در یک بسته‌بندی با کیفیت با طرح‌های بته جقه است.

اگر مخاطب شما سلیقه هنری دارد و از دوست داران صنایع دستی ایرانی است، با خرید این هدیه می‌توانید برای همیشه در دل و ذهن او ماندگار شوید.

ست آجیل خوری مس و خاتم

آجیل خوری مس و خاتم

اگر برای خرید کادوی شب یلدا، به دنبال یک هدیه کاملاً لاکچری و خاص هستید، در خرید ست آجیل خوری مس و خاتم شک نکنید! این ست رو میزی فوق العاده جذاب و ظریف، نه تنها یک هدیه دکوراتیو بسیار زیبا و جذاب است، بلکه یک هدیه کاملاً کاربردی به حساب می‌آید که هم برای پذیرایی مهمانان در شب یلدا مناسب است و هم عید نوروز.

هدیه شب یلدا از کجا بخرم؟

هدیه شب یلدا

حال که با انواع ایده‌های هدیه شب یلدا آشنا شدید، شاید برایتان سوال باشد که هدیه شب یلدا از کجا بخرم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم برای خرید هدیه شب یلدا بهترین کار خرید از یک فروشگاه معتبر است. فروشگاهی که لوازم با کیفیت، اصیل، متنوع و از مهمتر با بسته‌بندی‌های جذاب و شکیل داشته باشد.

فروشگاه اریسا یکی از بهترین تولیدکنندگان صنایع دستی بسیار با کیفیت در ایران است که محصولات آن تنوع بسیار بالایی دارد. این مجموعه دارای دو شعبه فروش حضوری در تهران و اصفهان است و شما با هر بودجه‌ای می‌توانید هدیه شب یلدا مورد نظر خود را از این مجموعه خریداری نمایید. همچنین امکان خرید اینترنتی و ارسال به سراسر ایران وجود دارد. از این رو یک مرجع عالی برای خرید هدیه شب یلدا به حساب می‌آید.

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی