کاپیتان تیم پرسپولیس کی روش را با خاک یکسان کرد!

به گزارش ساناپرس، پیشکسوت فوتبال کشورمان گفته است نباید شکست مقابل آمریکا را گردن داور بیندازیم در حالی که ریزترین اتفاقات از چشم کمک داور ویدیویی پنهان نمی ماند.

حمید درخشان بازیکن اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس در گفتگو با خبر ورزشی، درباره دیدار تیم ملی مقابل آمریکا و دلیل شکست ایران در بازی آخر اظهار داشت:

متاسفانه تیم ما حمله کردن را بلد نیست! ما تیم خوبی داریم. بازیکنانمان همه کاربلدند و باتجربه هستند اما به آنها یاد نداده ایم که حمله کنند. تیم ما فقط بلد است ضدحمله بزند!

وی افزود:

ضدحمله زدن به تیم هایی (انگلیس و آمریکا)که بازیکنان شان همه در لیگ برتر انگلیس بازی می کند کار آسانی نیست. از طرفی هافبک های میانی تیم ما در تغذیه مهاجمان ضعیف عمل می کردند ما باید ببینیم اصلاً به این بچه‌ها چه چیزی داده‌ایم که حالا در جام جهانی از آنها توقع صعود و برد داریم!

بازیکن قدیمی ملی مان اضافه کرد:

وقتی فوتبال عربستان مقابل آرژانتین یا همگروهی هایش را می بینیم متوجه می‌شویم که ما چقدر از سطح فوتبال آسیا عقب افتادیم و خودمان خبر نداریم. در چنین وضعیتی نمی توانیم با این روش ها انتظار داشته باشیم آمریکا و انگلیس را شکست بدهیم. لیاقت ما با این روش بازی همان حذف شدن بود.

وی که سابقه سرمربیگری تیم های بزرگی مثل پرسپولیس را در کارنامه دارد افزود:

متاسفانه تاکتیک تیم ما ضعف دارد! تیم آمریکا در نیمه اول آمد به ما حمله کرد و گلش را هم زد اما بچه های تیم ما فقط ایستادند و نگاه کردند! وقتی هم در نیمه دوم خواستیم حمله کنیم و گل بزنیم برنامه‌ای برای گلزنی نداشتیم.

درخشان در این باره که کی‌روش، طارمی و علی کریمی نسبت به برخی صحنه های داوری انتقاد داشتند اظهار تعجب کرد و یادآور شد:

نمی توان باخت را گردن داور انداخت! آن هم در جایگاهی مثل جام جهانی با آن همه تکنولوژی! وقتی توپ تراشه الکترونیکی دارد، چندین دوربین در اطراف زمین قرار گرفته و با آن دقت گل دوم آمریکا به ایران را آفساید اعلام می کند دیگر نمی توانیم بایستیم و با داوران جام جهانی در آن سطح از رقابت ها چانه‌زنی کنیم. به نظر من هم هیچ کدام از دو موردی که به آن انتقاد می‌کردند و اعتراض داشتند پنالتی نبود.

این مربی فوتبال کشورمان درباره اینکه آیا بهتر نبود ما از ابتدا بازی هجومی را در دستور کار خودمان قرار میدادیم ادامه داد:

قطعاً خوب بود که ما نیمه اول اینقدر دفاعی بازی نمی کردیم اما ما با این مربی سه دوره به جام جهانی رفتیم، آیا کاری غیر از دفاع کردن انجام داده ایم؟ آیا کاری جز ایستادن و انتظار ضدحمله زدن را از تیم کی‌روش دیده ایم؟ آیا تاکتیکی در رابطه با حمله کردن داشته‌ایم که امروز آن را انجام نداده باشیم؟ اکثر این بچه‌ها شاگردان همین مربی هستند.

درخشان در این باره که آیا به نظرش اسکوچیچ برای این تیم ملی بهتر بود یا نه توضیح داد:

اصلاً بحث اسکوچیچ نیست! ما در دوران کی‌روش چیزی جز دفاع کردن را تمرین نکردیم و الان اگر می خواهیم آینده فوتبال مان با امروز و گذشته تفاوت کند باید دست به کار شویم. قدیمی ها می گویند دندان خراب را باید کَند و دور انداخت. باید چیزی را در دل خاک فوتبال بکاریم که فردا موقع برداشت حسرت روزهای قبل را نخوریم. باید برنامه داشته باشیم و کار کنیم تا نتیجه اش را ببینیم. دفاع خوب است اما به موقع! نه اینکه از صفر تا صد تیم ملی دفاع کردن باشد.

پیشکسوت فوتبال ملی کشورمان با ابراز تاسف از حذف تیم ملی از جام جهانی در این باره که با این شرایط تیم ملی سال آینده در جام ملتها چه نتایجی خواهد گرفت گفت:

قطعاً در جام ملت ها هم نمی توانیم کاری از پیش ببریم و فقط باید حسرت بخوریم که عربستان چه فوتبالی بازی میکند! حسرت بخوریم که ژاپن چطور مقابل آرژانتین کامبک میزند! حسرت بخوریم که کره و استرالیا به کجا می روند و ما هر روز در یک نقطه درجا میزنیم! با این شرایط ما در جام ملت های آینده هم کاری جز افسوس خوردن برایمان باقی نخواهد ماند.

اخبارورزش
پربازدیدکی روش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی