قالی کاشان را بهتر بشناسیم

فرش از دیرباز جایگاه ویژه‌ای در منازل ایرانی داشت. امروزه نیز با وجود تغییراتی که در سبک دکوراسیون داخلی خانه‌ها انجام شده، همچنان از مهم‌ترین وسایل منزل محسوب می‌شود. ازاین‌رو مردم سعی می‌کنند بهترین نوع از این کالای اصیل و ارزشمند را تهیه کنند. در تمامی فروشگاه‌های عرضه‌کننده این محصول یکی از پرفروش‌ترین فرش‌هایی که به مشتریان معرفی می‌کنند فرش ماشینی کاشان است که از لحاظ کیفیت، زیبایی و طرح و نقش دارای شهرتی جهانی است. بنابراین می‌تواند گزینه‌ای عالی برای خرید یک وسیله جدید برای منازل باشد. اگر می‌خواهید با قالی کاشان بیشتر آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید.

چرا فرش ماشینی کاشان را انتخاب کنیم؟

شهر کاشان از نخستین شهرهایی است که به توسعه صنعت فرش دستباف پرداخت و با گذشت زمان و استقبال بی‌نظیری که از محصولات آن صورت گرفت از سال 1313 در صنعت فرش ماشینی نیز فعالیت خود را آغاز نمود و با استفاده از جدیدترین ماشین‌آلات روز دنیا به بافت این نوع فرش‌ها پرداخت.

امروزه بیش از صد واحد تولیدی در کاشان در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و انواع فرش ماشینی 700 شانه، 1000 شانه و 1200 شانه، تابلو فرش، گلیم فرش با کیفیتی عالی و بافتی دستباف گونه به بازار عرضه می‌کنند. ویژگی‌های بی‌نظیر فرش‌های تولید شده در شهر کاشان موجب شده شهرتی جهانی داشته باشند و مورد توجه مصرف‌کنندگان و صادرکنندگان بسیاری قرار بگیرند.

رنگ و طرح‌های متنوع، ابعاد و تراکم‌های مختلف،پاسخگویی به تمامی سلایق و … موجب شد که کاشان  به شهر فرش ماشینی شهرت یابد و از آن به عنوان پایتخت فرش کشور یاد کنند.

قالی کاشان و ویژگی های ان

مهم‌ترین ویژگی‌های قالی کاشان

این محصول اصیل و باکیفیت دارای ویژگی‌های خاصی است که آن را از سایر نمونه‌های موجود در بازار متمایز نموده است. این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند.

·      جنس الیاف

اصلی‌ترین ویژگی این کالا جنس الیافی است که در تولید آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و موجب شده کیفیت نهایی بی‌نظیری داشته باشد، به طوری‌که سایر فرش‌های ماشینی موجود در بازار نمی‌توانند با آن رقابت کنند. معمولا در تولید این محصول کارخانه‌های کاشان از الیاف مصنوعی که مرغوب‌ترین و گران‌ترین آن‌ها الیاف هیت ست شده است استفاده می‌کنند.

البته در تولید قالی کاشان از الیاف‌های دیگری نیز مانند پلی استر، نایلون، آکریلیک، پلی پروپیلین نیز استفاده می‌کنند که موجب می‌شوند محصول نهایی کیفیت و قیمت‌های متفاوتی داشته باشد. به طوری‌که به گزینه‌ای عالی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه به جای فرش‌های دستباف تبدیل شوند و زیبایی و اصالت را به خانه‌های ایرانی هدیه کنند.

·      قیمت مناسب

این محصولات با وجود تنوع طرح و شکل بالایی که دارند ضمن اینکه می‌‌توانند پاسخگوی انواع سلیقه‌ها باشند دارای قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند. ازاین‌رو اکثر مردم می‌توانند آن‌ها را در ابعاد و طرح مورد پسند خود تهیه کنند.

·      طرح‌های بروز

با‌ توجه ‌به اینکه اکثر طراحان نقشه در کاشان مشغول به فعالیت هستند، به جرئت می‌توان گفت که جدیدترین و شیک‌ترین طرح‌های بازار متعلق به فرش کاشان است که مصرف‌کنندگان را به ستایش و تحسین وا‌می‌دارد. در تولید این محصولات از طرح‌هایی چون اسلیمی، شاه عباسی، گلدانی، شکارگاهی و واگیره‌ای استفاده می‌کنند که مشهورترین آن‌ها طرح افشار و شاه عباسی است.

·      تراکم بالا

کارخانه‌های کاشان از بروزترین دستگاه‌ها در تولید فرش‌های ‌ماشینی خود استفاده می‌کنند، به همین دلیل بیشترین تراکم متعلق به فرش‌های کاشان است که موجب زیبایی دوچندان آن‌ها شده است. البته واحدهای تولیدی کاشان فرش‌هایی با تراکم کمتر مانند 500 شانه و 700 شانه را نیز تولید می‌کند تا تمامی افراد با هر بودجه‌ای بتوانند خریدی رضایت‌بخش را تجربه نمایند.

هرچقدر شانه فرش بیشتر باشد ریزبافت‌تر و پرتر خواهد بود و کاشان فرش‌هایی با تراکم 3600 یا 1200 شانه را روانه بازار نموده که ضخامت بسیار کمی دارند و خیلی زیبا هستند. قیمت فرش ۹ متری ۱۲۰۰ شانه به نسبت زیبایی و دستباف گونه بودن ان بسیار مناسب است  البته افرادی که به دنبال فرش‌های نرم‌تر و ضخیم‌تر هستند می‌توانند 700 یا 1000 شانه کاشان را انتخاب نمایند.

·      رنگ بندی متنوع

رنگ بندی فرش کاشان

قالی کاشان با رنگ بندی متنوع و جذابی که دارد توانسته به خوبی پاسخگوی سلیقه مشتریان باشد و محصولات تولید این برند رنگ‌بندی بی‌نظیری دارند. کاشان با استفاده از مدرن‌ترین دستگاه‌های روز دنیا توانسته نخستین فرش 14 رنگ جهان را تولید و به بازار عرضه نماید. بنابراین اگر به دنبال یک فرش ماشینی با رنگی خاص هستید قطعا تولیدات کاشان می‌تواند بهترین گزینه ممکن برای شما باشد.

·      ابعاد فرش

واحدهای تولیدی کاشان محصولات دستباف و ماشینی خود را در ابعاد استاندارد 6 متری، 9 متری و 12 متری تولید و به بازار عرضه می‌کنند. البته مشتریان می‌توانند متناسب با نیاز خود سایز مدنظر را به کارخانه سفارش دهند. ابعاد فرش رابطه مستقیمی با قیمت آن دارد، به‌طوری‌که قیمت فرش 12 متری کاشان نسبت به سایر سایزها در شرایط تراکم و جنس الیاف یکسان بالاتر خواهد بود.

فرش کاشان

 

بهترین جنس فرش ماشینی کاشان

بهترین جنس فرش ماشینی کاشان کدام است؟

این سوال در حقیقت سوال اشتباهی است و نمی‌توان پاسخ مناسبی برای آن ارائه نمود.  زیرا همان‌طور که هر فردی جنس لباس‌های خود را با توجه به شرایط، هدف استفاده و فصل انتخاب می‌کند و جنس لباس‌های تابستانه، زمستانه، کودک و بزرگسال با یکدیگر متفاوت است اما هر یک در نوع خود بی‌نظیر هستند. در انتخاب فرش و جنس آن نیز دقیقا همین شرایط وجود دارد و افراد باید در نظر بگیرند که می‌خواهند از آن‌ها در چه محیط و شرایطی استفاده کنند و بر اساس آن اقدام به انتخاب جنس الیاف نمایند. مثلا :

  • آیا می‌خواهند از قالی کاشان در محیطی پر رفت و آمد استفاده کنند؟
  • آیا قرار است که اجسام خیلی سنگین بر روی آن قرار بگیرد؟
  • آیا نور خوشید به صورت مستقیم به آن می‌تابد یا خیر ؟

بنابراین افراد با در نظر گرفتن این مسائل است که می‌توانند بهترین جنس فرش ماشینی کاشان را انتخاب کنند و هر یک محصولات کاشان می‌توانند با توجه به شرایط افراد گزینه‌ای عالی برای خرید باشند.

سخن پایانی

در مرغوب بودن قالی کاشان جای هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای وجود ندارد، زیرا تمام واحدهای تولیدی کاشان همواره در تلاش‌اند که مرغوب‌ترین محصولات را به مشتریان عرضه نمایند. همچنین در میان تمامی تولیدات فرش شهرهای ایران بیشترین تراکم متعلق به تولیدات کاشان است که موجب کیفیت، طول عمر و زیبایی دوچندان آن‌ها شده است. از‌این‌رو می‌توانند گزینه‌ای عالی برای خرید باشند. فروشگاه‌های مختلفی به عرضه این محصولات می‌پردازند که یکی از معتبرترین کارخانه فرش کاشان فرش کوروش است که با مراجعه به وب‌سایت آن می‌توانید جدیدترین فرش‌های کاشان را مشاهده و خریداری کنید.

رپورتاژ (مسئولیت تمامی این متن بر عهده منتشرکننده اصلی میباشد!)

 

 

دسته‌بندی نشده
فرشفرش کاشان
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی