فشار به ابراهیم رئیسی برای تحمیل وزیر به کابینه /انتقاد صباغیان از حضور نمایندگان در دولت آینده

محمدرضا صباغیان نماینده مجلس یازدهم درباره وجود فشار برای تحمیل افرادی به کابینه دولت رئیسی، اظهار داشت: طبیعی است که رئیس‌جمهور باید مبتنی با نگاه، آراء و وعده‌هایی که داده است، وزرا و مسئولان دولتش را انتخاب کند.

وی افزود: اینکه تحمیل می‌شود دو وجه دارد، یکی اینکه آقای رئیس جمهور نظرات نمایندگان، مسئولان و مردم را می‌خواهد که خیلی خوب است، حالت مشورتی دارد و جزو وعده‌های ایشان نیز بوده است. اما از سویی یک عده مطالبه و سهم‌خواهی می‌کنند، که درست نیست. هر چند که سهم‌خواهی و مطالبه همیشه برای عده‌ای وجود داشته است اما کسانی سعی می‌کنند در انتخابات از کاندیدایی حمایت کنند و بعد پیشنهادات و نقطه نظراتی را که دارند به افراد تحمیل و آنها نیز نمی‌توانند به آن بی‌توجه باشند. سهم‌خواهی و اجبار رئیس‌جمهور به دادن بعضی مسئولیت‌ها درست نیست.

نماینده مهریز درباره حضور نمایندگان در دولت آتی اظهار داشت: نمایندگان با توجه به رسالتی که دارند،‌ مسئولیتشان از دولت و ریاست‌جمهوری کمتر نیست؛ اگر این وظیفه اصلی خود را انجام دهد بیشتر می‌توانند به مردم خدمت کنند.

وی همچنین درباره اولویت‌های دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: اولویت اول باید نظارت باشد؛ اگر در اقتصاد و بخش‌های دیگر هم مشکل داریم به دلیل نبود نظارت است. دولت باید نظارت را قوی کند. البته مجلس در جای خود و دولت هم در جای خودش باید نظارت داشته باشند. دولت و دستگاه‌ها به ویژه رئیس‌جمهور باید بُعد نظارتی، برخورد با مفاسد و تخلفات و همچنین قانون‌گریزی را تقویت و به نحو احسن این کار را انجام دهند اما اولویت بر نظارت در حوزه اقتصادی است.

2727

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی