مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی دور چشم

یکی از روش‌های درمانی که امروزه بسیار رایج و شایع شده، کربوکسی تراپی است. کربوکسی تراپی نام علمی دی اکسید کربن است که می‌تواند وارد پوست شده و موجب جوانسازی پوست صورت شود. پزشکان تاکنون پژوهش‌های بسیاری در این زمینه انجام داده‌اند که همه این پژوهش‌ها نشان دهنده تاثیر بالا و عوارض کم روش کربوکسی تراپی است.
طبق مطالب منتشر شده در وب‌سایت کلینیک صدف در رابطه با جوانسازی صورت با کربوکسی تراپی : جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی از بزرگترین پیشرفت‌های درمان‌های زیبایی شناخته می‌شود. کربوکسی تراپی یک روش ایمن و کم‌تهاجمی است که عملکرد آن از نظر بالینی برای جوانسازی، بازیابی و ترمیم پوست، درمان چروک‌ها، افتادگی پوست و سلولیت اثبات شده است. جوانسازی پوست آقایان با کربوکسی تراپی بسیار رایج است.

این روش درمانی با تزریق مقدار کمی دی‌اکسید کربن (CO2) به زیر پوست انجام می‌شود و به تجزیه رسوبات چربی و تولید کلاژن کمک می‌کند. علاوه بر این، کربوکسی تراپی جریان خون را افزایش داده و خاصیت ارتجاعی پوست و خطوط و چروک‌های پوست را بهبود می‌بخشد. جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی به رفع جوش‌ها، خطوط ریز و حتی تیرگی زیر چشم هم کمک می‌کند.
این روش در سال ۱۹۳۲ در فرانسه ابداع شد و سپس محبوبیت آن در سطح جهان افزایش یافت. با این حال درمان با دی‌اکسید کربن یک روش نسبتا جدید محسوب می‌شود و این روش هنوز مورد تایید FDA قرار نگرفته است.

کربوکسی تراپی دور چشم برای چه کسانی مناسب است؟

همه افراد نمی‌توانند کربوکسی تراپی دور چشم انجام دهند، کسانی که کاندیدای مناسبی برای کربوکسی تراپی دور چشم هستند عبارتنداز:

  • کسانی که به دنبال یک روش ایمن جوانسازی پوست هستند.
  • کسانی که دچار کبودی و سیاهی دور چشم شده‌اند.
  • افرادی که روی صورت و اطراف چشم چین و چروک زیادی دارند.
  • کسانی که در دوران شیردهی و بارداری قرار ندارند.

مراقبت های قبل از کربوکسی تراپی

تمام عمل‌های زیبایی نیاز به مراقبت دارند، باید قبل از انجام عمل زیبایی و بعد از انجام آن به این نکات مراقبتی توجه داشته باشید.
کربوکسی تراپی هم مانند دیگر روش‌های درمانی دارای نکات مراقبتی است که باید قبل از درمان از آن‌ها آگاه باشید. ازجمله نکات مراقبتی قبل از کربوکسی تراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از مهم‌ترین نکات قبل از کربوکسی تراپی پیدا کردن کلینیک درمانی خوب و یک پزشک متخصص است.
  • حتما نمونه کارهای پزشک را مشاهده کنید.
  • در صورت داشتن هر نوع سابقه بیماری و مصرف هر دارویی با پزشک مشورت کنید.
  • حتما آزمایشات مربوط به کربوکسی تراپی را قبل از انجام این عمل زیبایی انجام دهید.
  • پیش از حضور در مطب استحمام کرده و نظافت را رعایت کنید.

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی

مراقبت‌های قبل از کربوکسی تراپی از اهمیت بالایی برخوردارند، اما بعد از کربوکسی تراپی برای افزایش طول عمر و ماندگاری نتایج، لازم است به چند نکته توجه داشته باشید.

  • تا یک ماه بعد از کربوکسی تراپی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.
  • به هیچ عنوان بدون کرم ضدآفتاب از منزل خارج نشوید.
  • تا 24 ساعت بعد از کربوکسی تراپی از ورزش‌های سنگین و شنا در استخر خودداری کنید.
  • به هیچ عنوان تا 24 ساعت بعد از کربوکسی تراپی حمام نکنید.
  • از انجام فعالیت‌هایی که موجب تعریق بدن می‌شوند خودداری کنید.
  • در صورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنید آن را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • به هیچ عنوان مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک را فراموش نکنید و سر ساعت مقرر خود آن‌ها را مصرف کنید.

نتایج کربوکسی تراپی چقدر ماندگار است؟

کربوکسی تراپی به عنوان یک روش جوانسازی موقت شناخته شده است. برای اینکه از این روش بهترین نتیجه را بگیرید لازم است که تمام جلسات درمانی را کامل کرده و درمان را نیمه رها نکنید. معمولا برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب و منطقی باید 10 جلسه کربوکسی تراپی انجام دهید. بعد از اتمام جلسات برای اینکه نتایج ثابت و پایدار باشد باید هر 6 ماه یکبار یا سالانه این روش را تکرار کنید. مدت زمان انجام کربوکسی تراپی برای ثبات بیشتر به نوع پوست، نوع تزریق و… بستگی دارد.

عوارض کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یکی از روش‌های درمانی است که عوارض زیادی به همراه ندارد. این روش جوانسازی پوست صورت همچون دیگر روش‌های درمانی مزایا و معایبی برای بدن به همراه دارد. در این روش مزایای کربوکسی تراپی به مراتب بسیار بیشتر از معایب آن است. این عوارض به صورت موقتی و کوتاه مدت هستند و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از بین خواهند رفت. کربوکسی تراپی در هر ناحیه(شکم، چشم، واژن و…) عوارض خاص خود را دارد، عوارض کلی کربوکسی تراپی به شرح زیر است:

  • کبودی و قرمزی در ناحیه تزریق
  • درد و التهاب در ناحیه مورد نظر
  • احساس خارش و سوزش در ناحیه مورد تزریق

برای جوانسازی پوست بوتاکس بهتر است یا کربوکسی تراپی؟

برای پاسخ به این سوال که آیا بوتاکس برای جوانسازی پوست بهتر است یا کربوکسی تراپی، باید ابتدا نسبت به روش‌های جوانسازی شناخت پیدا کنید. بعد از آن می‌توانید با مقایسه مزایا و معایب، یکی از آن دو را انتخاب کنید.

با توجه به بلاگ منتشر شده در وب‌سایت کلینیک صدف در رابطه با تزریق بوتاکس پیشانی : بوتاکس پیشانی با تزریق بوتاکس در پیشانی برای از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پیشانی انجام می‌شود. تزریق بوتاکس در پیشانی اصولا نتایج بسیار خوبی دارد به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد. افرادی که در پیشانی خود چروک های ریز و سطحی دارند یا می‌خواهند از چروک پیشانی خود پیشگیری کنند از بوتاکس پیشانی استفاده می‌کنند.
بعد از ۱۸ سالگی می‌توان از بوتاکس استفاده کرد. بهتر است از سنین جوانی بوتاکس به منظور پیشگیری و ایجاد چروک‌های عمیق تزریق شود. با این حال در هر سنی می‌توان تزریق را انجام داد ولی بوتاکس برای چروک‌های عمیق تاثیر زیادی ندارند و باید با تزریق ژل همراه باشد. پس بوتاکس برای چروک‌های ریز یا به منظور پیشگیری از ایجاد چروک در سنین جوانی تاثیر بهتری دارد.

کربوکسی تراپی به عنوان پرطرفدارترین روش جوانسازی پوست صورت شناخته شده است. قدمت این روش درمانی به سال 1930 بازمی‌گردد، در این روش پزشک به کمک گاز دی اکسید کربن موجب جوانسازی پوست صورت می‌شود.

مواد تزریق شده در کربوکسی تراپی به صورت موضعی به پوست تزریق شده و موجب افزایش پردش خون در بدن می‌شود. در حالی که در بوتاکس، ژل هیالورونیک اسید موجب فلج شدن و از کار افتادن عضلات خواهند شد. در روش کربوکسی تراپی لایه زیرین پوست تحت تاثیر قرار می‌گیرد در حالی که در بوتاکس در لایه میانی تزریق انجام می‌شود.
بوتاکس تنها به یک جلسه نیاز دارد، در حالی که کربوکسی تراپی به دو تا سه جلسه درمان نیاز خواهد داشت. ژل تزریق شده در بوتاکس تنها عضله مورد نظر را فلج می‌کند در حالی که کربوکسی تراپی پوست را تحریک به ساخت کلاژن می‌کند. بوتاکس صورت تنها می‌تواند چین و چروک روی صورت را از بین ببرد در حالی که کربوکسی تراپی علاوه بر از بین بردن چین و چروک صورت موجب شادابی پوست صورت، از بین بردن جای جوش و آکنه و… خواهد شد.

جمع بندی

کربوکسی تراپی یکی از راه‌های جوانسازی پوست صورت بوده که به عنوان یک راه رایج و کم عارضه شناخته شده است. در این بلاگ سعی کردیم تا در رابطه با کربوکسی تراپی چشم، عوارض کربوکسی تراپی اطلاعات جامع و کاملی در اختیارتان قرار دهیم. از این روش درمانی تنها برای جوانسازی پوست صورت استفاده نمی‌شود بلکه برای از بین بردن سیاهی دور چشم و… استفاده می‌شود.

رپورتاژ (تمامی مسئولیت این متن بر عهده منتشرکننده اصلی میباشد!)

سلامتمد و زیبایی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی