جراحی لاپاراسکوپی چیست + بهترین پزشک جراح لاپاراسکوپی

یکی از جدیدترین شیوه‌های عمل جراحی که در ناحیه شکم و لگن انجام می‌شود عمل لاپاراسکوپی است. جراح در این روش با استفاده از ابزارهای ریز، برش کوچکی در نواحی شکم ایجاد می‌کند. یکی از ابزارهای مورد استفاده جراحان لاپاراسکوپ یا دوربین است که تصویر را زنده از شکم و لگن به مانیتورهای مخصوص ارسال می‌کنند. تیم جراحی با استفاده از مانیتور می‌تواند تصاویر زنده را مشاهده کند که برای درمان بیماری‌ها دارای اهمیت است.

در عین حال که این شیوه جراحی بسیار مدرن است، انتخاب بهترین فوق تخصص لاپاراسکوپی زنان در تهران دارای اهمیت است تا افراد بر حسب نیاز خود بتوانند بهترین پزشک را انتخاب کنند.

لاپاراسکوپی چیست

همان‌طور که در مقدمه به آن اشاره شد، لاپاراسکوپی یک نوع عمل جراحی مدرن است که برای نواحی شکم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به کارگیری ابزارهای جدید در این روش باعث می‌شود تا پزشکان بتوانند به بهترین شکل عمل جراحی را انجام دهند. در بسیاری از موارد این شیوه جراحی، جایگزین لاپاراتومی می‌شود.

در یک تعریف ساده باید بیان کرد که لاپاراتومی نوع دیگری از جراحی است که در آن برش‌های وسیعی بر روی شکم ایجاده شده و در پی آن حفره شکم به صورت عمودی کاملا باز می‌شود. این عمل در زمان قدیم بیشتر مورد پزشکان قرار می‌گرفت. عمل لاپاراتومی خطرات زیادی را به همراه داشت، بنابراین اغلب اوقات پزشکان به جای استفاده از این شیوه از عمل لاپاراسکوپی استفاده می‌کنند.

باید توجه داشته باشید که لاپاراسکوپی برش‌های کمتری را بر روی شکم ایجاد می‌کند و عوارض بعد از عمل آن بسیار ناچیز است. این گونه بیمار بدون استرس می‌تواند به دنبال درمان بیماری‌های خود باشد. دوران نقاهت عمل لاپاراسکوپی به نسبت سایر شیوه‌های جراحی کمتر است.

جراحی لاپاراسکوپی چه زمانی انجام می‌شود

با توجه به این که انتخاب بهترین پزشک فوق تخصصی لاپاراسکوپی زنان دارای اهمیت است، افراد با انتخاب بهترین پزشک می‌توانند دوران نقاهت خود را به کمترین حد خود برسانند. ابزار و تکنیک‌های استفاده شده در عمل مختلف است که شامل موارد زیادی می‌شود. در بسیاری از موارد عمل لاپاراسکوپی، برای موارد مختلف استفاده می‌شود که مهم‌ترین آنها به شرح زیر هستند:

  • برداشتن و حذف اندام‌های دچار بیماری نظیر کلیه
  • حذف یا ترمیم بخشی از روده بزرگ یا معده ( لاپاراسکوپی معده)
  • حذف یا ترمیم مثانه و کلیه‌ها ( عمل لاپاراسکوپی کلیه)
  • روش‌های کاهش وزن مانند اسلیو
  • اصلاح فتق
  • مشاهده کبد و پانکراس به منظور وجود تومورهای سرطانی
  • مشاهده اندام‌های شکمی برای بررسی وضعیت بیمار
  • جستجو منبع خونریزی داخلی

هر کدام از موارد گفته شده نشان می‌دهد که این شیوه جراحی می‌تواند تا چه اندازه کارآمد باشد. انتخاب پزشک معالج متخصص باعث می‌شود تا عمل به بهترین شکل انجام شود.

جراحی لاپاراسکوپی چگونه انجام می‌شود

قابل توجه است که بیان کنیم این عمل به صورت سرپایی قابل انجام خواهد بود. در واقع متقاضی بعد از عمل به راحتی می‌تواند به خانه برگردد. این جراحی در بیمارستان یا کلینیک انجام خواهد شد که در نوع خود جذاب است. به صورت معمول برای این جراحی از بیهوشی عمومی استفاده می‌شود. فرد در حین جراحی بیهوش شده و دردی را احساس نمی‌کند. برای بیهوشی از یک سرم وریدی استفاده می‌شود تا این ماده از طریق مایعات وارد بدن شود.

در برخی از موارد بسته به نوع جراحی می‌توان از بی‌حسی موضعی نیز استفاده کرد. در طول لاپاراسکوپی، جراح شکاف‌های مختلفی را به طول 2 تا 4 سانتی‌متر در بخش‌های مختلفی از شکم ایجاد می‌کند. لوله نازکی وارد ناحیه شکاف داده شده وارد شده تا شکم با گاز کربن دی اکسید متورم شود. این کار برای این که پزشک بتواند شرایط شکم را به صورت کامل بررسی کند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باید خاطر نشان کرد که میزان شکاف ایجاد شده با توجه به وضعیت بیمار متفاوت است. در حالت کلی بین 2 تا 5 شکاف یا برش ایجاد می‌شود که قابل توجه است. زمانی که کار جراح به اتمام رسید، شکم از گاز کربن دی اکسید خالی شده و ابزار وارد شده به داخل شکم به صورت کامل خارج می‌شود. برش‌های روی شکم به صورت بخیه یا بانداژ بسته می‌شوند.

لیست بهترین متخصص لاپاراسکوپی در تهران

حال که با جراحی لاپاراسکوپی آشنا شدید برای این که بتوانید بهترین کلینیک و جراح را انتخاب کنید بهتر است با لیست بهترین جراحان لاپاراسکوپی همراه ما باشید:

دکتر ابوالفضل رخشان

دکتر رخشان یکی از بهترین پزشکان جراح لاپاراسکوپی است که از سال 1386 در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به کار است. دکتر رخشان در زمینه عمل جراحی تیرویید، ابدومینو پلاستی و عمل جراحی انواع هرنی نیز تخصص دارد. کسانی که دکتر رخشان را می‌شناسند می‌دانند که ایشان در زمینه کاری خود بسیار متخصص است و با اخلاق مداری توانسته است رضایت بسیاری از بیماران را به خود جلب کند.

دکتر علی آریایی

از دیگر پزشکان متخصص جراحی لاپاراسکوپی، دکتر علی آریایی است که تهران مشغول به کار است. ایشان در زمینه عمل جراحی و لیزر تخصصی هموروئید یا بواسیر، عمل جراحی با لیزر کیست مویی یا سینوس پیلونیدال، عمل جراحی و لیزر شقاق یا فیشر مقعد و درمان عمل جراحی و لیزر فیستول آبسه و انواع دیگر بیماری‌های مقعد تخصص دارد. افرادی که به دنبال یک پزشک متخصص در این زمینه هستند، می‌توانند نگاهی به دکتر علی آریایی داشته باشند.

دکتر مریم شفیعی

دکتر شفیعی یکی از بهترین جراحان لاپاراسکوپی است که دوره عمومی و تخصص خود را در تهران گذرانده است. وی یکی از بهترین جراحان عمومی در تهران است که در حال حاضر خدمات زیادی را ارائه می‌دهد. از خدمات مختلف مریم شفیعی می‌توان به جراحی شکم، جراحی سینه، جراحی کیسه صفرا و جراحی تیرویید اشاره کرد.

جمع بندی

با توجه به این که ابزارهای جدیدی امروزه مورد استفاده پزشکان قرار دارند، عمل لاپاراسکوپی به عنوان یک عمل کوتاه با دوران نقاهت کم شناخته می‌شود. کسانی که دارای مشکلات نواحی شکم و لگن هستند، پزشکان معالج از این عمل برای درمان بیماری این نواحی استفاده می‌کنند. انتخاب بهترین پزشک برای انجام عمل جراحی دارای اهمیت است، از این رو کسانی که به دنبال جراحی لاپاراسکوپی هستند بهتر است از میان پزشکان معرفی شده، بر حسب نیاز خود یکی از پزشکان را انتخاب کنند تا در نهایت بتوانند عمل خود را به بهترین شکل انجام دهند.

سبک زندگیسلامت
لاپاراسکوپی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی