انواع جراحی لثه + معرفی لیست بهترین متخصص لثه

دهان و دندان به عنوان یک بخش مهم بدن محسوب می‌شوند چرا که وجود عفونت‌های مختلف در این ناحیه باعث ایجاد بیماری‌های دیگر خواهد شد. یکی از موضوعات مهم، معرفی بهترین دندانپزشک است تا افراد در صورت نیاز بتوانند متخصص‌ترین دندانپزشک را انتخاب کنند. جراحی لثه و دندان به عنوان یک کار فوق تخصصی محسوب شده که انجام آن نیاز به مهارت بالا دارد. در این مقاله ضمن اشاره به جراحی لثه و دندان، به معرفی بهترین متخصص دهان و دندان خواهیم پرداخت. در صورت تمایل پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

جراحی لثه و دندان

عفونت‌های مختلفی که در بخش لثه و دندان ایجاد می‌شوند اگر به صورت جدی به درمان آن پرداخته نشود، می‌تواند بیماری‌های مختلفی را ایجاد کند. شایع‌ترین علت‌ بیماری‌ لثه، تجمع پلاک و باکتری‌ در دهان است. وجود باکتری‌های مختلف در دهان و دندان باعث ایجاد عفونت در این نواحی خواهند شد. به غیر از مورد بیان شده، وجود برخی از بیماری‌های نادر باعث ایجاد بیماری‌های لثه و دندان می‌شوند.

پزشکان متخصص جراح لثه تهران با داشتن تجربه کافی می‌توانند مشکلات دهان و دندان را تا حدود زیادی مرتفع کنند. برخی از افراد پس از ایجاد مشکلات در لثه ترجیح می‌دهند تا به سراغ فوق تخصص لثه بروند. شناخت بهترین فوق تخصص لثه باعث خواهد شد تا روند درمان در کمترین زمان ممکن و به بهترین شکل انجام شود.

انواع جراحی لثه کدام است

با توجه به این که بیماری‌های دهان و دندان جزو بیماری‌های مهم محسوب می‌شوند، در صورتی که به دلایل مختلف به بیماری شدید لثه مبتلا شده‌اید، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید. پزشک با بررسی وضعیت بیمار یکی از راه‌حل‌های زیر را برای درمان انتخاب خواهد کرد:

جراحی فلپ لثه

جراحی فلپ لثه یا کوچک کردن پاکت اطراف دندان، یکی از راه‌های درمان عفونت لثه است. پاکت به فرو رفتگی بین دندان و لثه گفته می‌شود که ممکن است در طول دوره زندگی دچار عفونت شود. زمانی که عفونت لثه در این نواحی ایجاد می‌شود، شیار مابین دندان و لثه افزایش پیدا کرده که این امر باعث ایجاد فضای مناسب برای رشد میکروب‌ها خواهد شد. در عمل جراحی لثه، جراح با استفاده از وسایل کاربردی، لثه را برش زده تا بتواند آلودگی و میکروب‌ها را به صورت کامل از زیر لثه خارج کند.

جراحی بازسازی لثه

در این شیوه جراحی که بسیار مرسوم است، متخصص لثه با ایجاد یک برش در لثه، آلودگی و باکتری‌های موجود را از زیر لثه خارج خواهد کرد. در این جراحی پیوند استخوان، غشا یا پروتئین‌های تحریک کننده تولید بافت در نواحی مورد نظر جایگذاری خواهند شد. متخصص لثه با استفاده از ابزارهای حرفه‌ای سعی می‌کند تا بافت‌های از دست رفته را به صورت کامل جایگزین کند.

جراحی افزایش طول تاج دندان

برخی از افراد به دلیل این که تاج دندان بیش از اندازه رشد کرده است، دارای لبخند لثه‌ای هستند. متخصص بیماری‌های لثه و دندان با بررسی وضعیت بیمار سعی می‌کند تا بافت مزاحم را جراحی کرده و بردارد. متخصص با بررسی وضعیت بیمار، بافت لثه را کوتاه‌تر از قبل کرده که در این حالت دندان‌ها بلندتر دیده می‌شوند. این شیوه جراحی در دسته بندی جراحی زیبایی نیز قرار دارد چرا که باعث افزایش زیبایی چهره خواهد شد.

پیوند بافت نرم

زمانی که بافت‌های لثه به صورت کامل از بین می‌روند، جراح با استفاده از تکه‌ای از بافت نرم، به دنبال بازسازی لثه می‌رود. این عمل جراحی لثه برای زیبایی و درمان بیماری‌های عفونتی لثه به کار می‌رود.

آیا جراحی لثه درد دارد

یکی از موضوعات مهمی که در جراحی لثه عنوان می‌شود، درد در هنگام جراحی است. انتخاب یک متخصص کاربلد باعث می‌شود تا جراحی لثه با کمترین عارضه به اتمام برسد. بیشتر مردم پس از جراحی لثه و برطرف شدن بی‌حسی موضعی، تنها درد خفیفی را تجربه می‌کنند که به راحتی با مصرف مسکن‌ها قابل حل است. در واقع در هنگام جراحی لثه از بی حسی موضعی استفاده می‌شود تا متقاضیان جراحی، کمترین میزان درد را احساس کنند.

لیست بهترین جراحان لثه و دندان

همان‌طور که بیان شد جراحی لثه به عنوان یک جراحی سخت شناخته می‌شود لذا افراد برای این که بهترین نتیجه را دریافت کنند باید در مورد متخصص جراحی لثه اطلاعات بیشتری کسب کنند:

دکتر امید امیربنده

ایشان متخصص دندانپزشکی و فوق تخصص لثه بوده و مدرک خود را از دانشگاه جنوا در کشور ایتالیا دریافت کرده است. دکتر امید امیربنده در سال‌های اخیر با دریافت فوق تخصص خود توانسته است خدمات زیادی را در زمینه دهان و دندان به بیماران ارائه دهد. ایشان در سال‌های اخیر با بخش خصوصی و دولتی همکاری مستمری داشته و همزمان در مطب شخصی خود در تهران مشغول به کار است.

دکتر محمدرضا دل آرام

دکتر محمدرضا دل آرام یکی از دکترهای فوق تخصص لثه است که در انجمن پریودونتیست ایران عضو بوده و در انجمن آکادمی ایمپلنتولوژی آمریکا فعالیت دارد. دکتر دل آرام دارای کلینیک شخصی بوده که با داشتن بیش از 20 سال سابقه توانسته است خدمات گسترده‌ای را به متقاضیان ارائه دهد. کلینیک ایشان دارای محیط استاندارد است و از جدید‌ترین تجهیزات روز برای درمان بیماران استفاده می‌کند.

دکتر وحید عارفی

دکتر عارفی، جراح و متخصص بیماری‌های لثه است که با داشتن بیش از 18 سال سابقه در رشته ایمپلنت، به عنوان یکی از بهترین دکتر دهان و دندان شناخته می‌شود. وی از اعضای آکادمی پریودنتولوژی ایران است که در آکادمی آمریکا مشغول به فعالیت است. افرادی که دارای مشکلات شدید دهان و دندان هستند، می‌توانند از تجریبات دکتر وحید عارفی برای درمان بیماری‌های خود به بهترین شکل استفاده کنند.

جمع بندی

دهان و دندان یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن است که توجه کردن به سلامت آن دارای اهمیت است. در صورت بروز هر گونه عفونت در دهان و دندان، افراد در صورت عدم پیگیری به بیماری‌های قلبی عروقی نیز دچار می‌شوند. با توجه به حساسیت‌های موجود، افراد برای این که بتوانند عفونت و باکتری‌های دهان و دندان را درمان کنند، باید شناخت خود را نسبت به پزشکان دهان و دندان افزایش دهند. در این مقاله در مورد انواع جراحی لثه اطلاعات قابل توجهی بیان شده است. در ادامه به لیست بهترین پزشکان دهان و دندان اشاره شده است تا متقاضیان بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند.

رژیم و تندرستیسبک زندگیسلامت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی