جراحی چاقی چیست و چگونه انجام می‌شود + معرفی بهترین جراح چاقی

جراحی چاقی یا همان جراحی لاغری است که با تغییر سیستم گوارش در بدن، باعث کاهش وزن و لاغری در افراد می‌شود. جراحی چاقی به گونه‌ای است که در آن محدود کردن کالری دریافتی توسط عمل انجام می‌شود که این امر می‌تواند فرد را به نتیجه دلخواه برساند. در صورتی که فرد متقاضی با استفاده از ورزش نتواند به لاغری دست پیدا کند سعی می‌کند تا از جراحی چاقی استفاده کند. در این مقاله می‌خواهیم ضمن اشاره به این نوع جراحی، لیست بهترین جراحان چاقی را قرار دهیم.

جراحی چاقی به چه منظوری انجام می‌شود

کسانی که دارای مشکلات چاقی هستند همواره در طول روز دردسرهای زیادی را تجربه می‌کنند. جراحی چاقی به عنوان یک جراحی ضروری در برخی از افراد شناخته می‌شود که می‌تواند به شکل شگفت انگیزی باعث بهبود وضعیت چاقی فرد شود. بیمار با جراحی چاقی می‌تواند اعتماد به نفس بیشتری دریافت کند. افراد با انجام جراحی چاقی می‌توانند از ریفلاکس معده، بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، آپنه خواب شدید، دیابت نوع دوم و سکته مغزی در امان باشند.

با توجه به این که این نوع جراحی به عنوان یک جراحی بسیار سخت شناخته می‌شود، در نظر گرفتن لیست بهترین جراح چاقی در تهران دارای اهمیت است.

انواع جراحی چاقی

امروزه متدهای زیادی برای لاغری وجود دارد که با نام لاپاراسکوپی شناخته می‌شوند. این نوع جراحی به نسبت نوع سنتی آن دارای دوران نقاهت کمتری است و جای بخیه حاصل از جراحی لاغری، بسیار جزئی‌تر است. جراحان امروزه با توجه به وضعیت بیمار سعی دارند تا بهترین شیوه را انتخاب کنند. شایع‌ترین نوع جراحی لاغری اسلیو معده، بای پس معده و حلقه قابل تنظیم معده است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت:

اسلیو معده

به جرات می‌توان گفت که اسلیو معده یکی از پرطرفدارترین عمل جراحی چاقی است که در سال‌های اخیر مورد استفاده متقاضیان قرار گرفته است. این جراحی به گونه‌ای است که قسمت بزرگی از معده شخص برداشته می‌شود تا فرد غذای کمتری خورده و زودتر از سایر افراد احساس سیری کند. با توجه به این که معده کوچک شده است پس هورمون گرسنگی کمتری را نیز تولید می‌کند. این جراحی باعث می‌شود تا وضعیت چاقی بیمار متناسب شود.

بای پس معده

یکی از استانداردترین جراحی چاقی که در جهان مورد توجه قرار دارد، بای پس معده است. در این نوع جراحی قسمت کردن معده بسیار مهم است و باید توسط پزشک متخصص انجام شود. بخش بندی معده شامل قسمت کوچک فوقانی معده به همراه باقی معده است. بخشی از روده کوچک به قسمت فوقانی معده متصل است تا غذا به صورت مستقیم وارد آن شود.

بیمار پس از انجام این عمل باید دستورالعمل‌های گفته شده پزشک را رعایت کند تا دچار آسیب نشود. کاهش حجم معده باعث کاهش حجم غذای دریافتی خواهد شد. همچنین دستکاری روده، باعث می‌شود تا غذای خورده شده کمتر جذب بدن شود.

بای پس با سوییچ اثنی عشری

شناخت بهترین جراح چاقی در ایران دارای اهمیت است چرا که افراد با توجه به نیاز خود زمانی که به دنبال جراحی هستند، می‌توانند از میان پزشکان مختلف، بهترین‌ها را انتخاب کنند. شاید جالب باشد بدانید که این نوع جراحی دارای چندین مرحله است. در ابتدا بخش بزرگی از معده برداشته می‌شود که به آن اسلیو معده گفته می‌شود. سپس روده دستکاری شده تا غذا از بخش عمده آن عبور نکند. در مرحله آخر که مهم‌ترین مرحله است، کیسه صفرا نیز برداشته می‌شود.

بیمار پس از این نوع جراحی بسیار زود احساس سیری می‌کند و هورمون گرسنگی کمتری در بدن وی ترشح می‌شود.

حلقه گذاری معده

همان‌طور که بیان شد برای لاغری شیوه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از پرطرفدارترین آنها جراحی چاقی است. حلقه گذاری معده در جراحی دارای اهمیت است. طی حلقه گذاری، حلقه به بخش بالایی معده بسته می‌شود و کیسه معده در بخش فوقانی قرار می‌گیرد. در نتیجه غذا خوردن باعث می‌شود تا این کیسه سریع‌تر از قبل پُر شود.

عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه جراحی

باید توجه داشته باشید که عوامل زیادی بر روی هزینه نهایی جراحی مؤثر هستند. بهترین جراح چاقی در تهران با توجه به مهارت خود می‌تواند یک قیمت برای جراحی در نظر بگیرد. در واقع یک اصول کلی برای هزینه جراحی چاقی وجود دارد که بسیاری از پزشکان آن را رعایت می‌کنند. روش جراحی انتخاب شده می‌تواند به صورت مستقیم بر روی هزینه تاثیرگذار باشد. میزان دستمزد جراح نیز با توجه به مهارت وی تعیین می‌شود.

همچنین نوع و کیفیت وسایل جراحی دارای اهمیت است و باعث می‌شود تا میزان رضایتمندی متقاضی افزایش یا کاهش پیدا کند. هزینه بیمارستان و نوع بیمه نیز در تعیین هزینه نهایی جراحی دارای اهمیت است.

لیست بهترین پزشکان جراحی چاقی

شناخت بهترین پزشکان جراحی چاقی باعث می‌شود تا افراد برا حسب نیاز خود بتوانند بهترین پزشکان را انتخاب کنند. در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم داشت:

دکتر مهران سهرابی

دکتر سهرابی فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران است که دوره فلوشیپ را در همین دانشگاه دریافت کرده است. از خدمات این دکتر می‌توان به فلوشیپ تخصصی لاپاراسکوپی، جراحی چاقی، اسلیو، بای پس معده، هرنی، مینی بای پس و… اشاره کرد.

دکتر محمدعلی بیات شهبازی

دکتر شهبازی عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی در ایران هستند که با داشتن مدرک بین‌المللی به عنوان یکی از بهترین جراحان پلاستیک به شمار می‌روند. از خدمات دکتر شهبازی می‌توان به لیفت سینه، تزریق چربی، بوتاکس، جراحی چاقی و… اشاره کرد.

دکتر فرد امامی یگانه

ایشان فوق تخصص جراحی لاپارسکوپی در تهران هستند که دارای بورد تخصصی بوده و مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار دارند. شاید بتوان گفت که دکتر یگانه از بهترین جراحان چاقی در ایران هستند. از خدمات وی می‌توان به انجام جراحی چاقی، ساسج بایپس و ساسی بایپس، بالن معده و حلقه معده اشاره کرد.

جمع بندی

افرادی که بنا به دلایل مختلف دارای چاقی بیش از اندازه هستند، در صورتی که نتوانند از شیوه‌های ساده به لاغری دست پیدا کنند باید از جراحی چاقی برای رسیدن به لاغری بهره‌مند شوند. جراحی چاقی یک عمل بسیار تخصصی است که باید توسط متخصصان حرفه‌ای انجام شود. در این مقاله علاوه بر جراحی چاقی به معرفی بهترین پزشکان جراحان چاقی پرداخته شده است. در صورتی که بخواهید این عمل را به بهترین شکل انجام دهید، کافی است به لیست بهترین پزشکان متخصص جراحی چاقی در ایران مراجعه کنید.

 

رژیم و تندرستیسبک زندگیسلامت
جراحی چاقی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی