دستگاه سیل و انواع آن جهت بسته بندی ظروف پلاستیکی

دستگاه سیل و انواع آن جهت بسته بندی ظروف پلاستیکی

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و صنعت، محصولات مختلف با اشکال و ظاهرهای متفاوتی توسط دستگاه سیل بسته بندی می شوند که تنوع بسته بندی در جذب مشتری بسیار تاثیر گذار هستند و استاندارد و بهداشت محتویات بسته در طولانی مدت حفظ می شوند.

دستگاه سیل از جمله دستگاه های بسته بندی بسیار پرکاربرد و پر استفاده برای بسته بندی انواع سالاد و سبزی، فلافل و ناگت، انواع نوشیدنی ها، عسل و مربا و ترشی و … می باشد. این دستگاه با نام های سیل وکیوم، سیل کن و سیل پک نیز شناخته می شود. قیمت دستگاه بسته بندی سیل در مدل های اتومات، نیمه اتومات و دستی با توجه به ابعاد ظرف و تیراژ تولید مشخص می شود.

در این مقاله قصد داریم شما را با دستگاه های مختلف بسته بندی آشنا کنیم و به توضیح انواع آن، عملکردی که دارند و ویژگی ها و قابلیت هایی که در ساخت آن ها اعمال شده است، بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

دستگاه سیل چیست؟

دستگاه سیل یکی از دستگاه های کاربردی در زمینه بسته بندی در صنایع مختلف غذایی، دارویی، شیمیایی، کشاورزی و بهداشتی است که علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا برای محصولات مختلف، از ورود آلودگی ها، رطوبت، گرد و غبار جلوگیری می کند و به صورت بهداشتی، محصولات عرضه می شوند.

دستگاه بسته بندی سیل از تنوع بالایی برخوردار است و تمامی افراد که قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارند در هر مقدار ظرفیتی، دستگاه سیل مناسبی وجود دارد که در ادامه بیشتر با انواع آن آشنا خواهیم شد.

انواع دستگاه بسته بندی سیل

دستگاه سیل بسته بندی های متنوعی با جنس های مختلف برای محصولات تولید می کند و متناسب با نوع محصول و ظرفیت های مورد نظر انتخاب و خریداری می شوند و هر کدام از ویژگی ها و کاربردهای منحصربه فردی برخوردار هستند.

به طور کلی دستگاه سیل به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

1: دستگاه های سیل حرارتی

2: دستگاه های سیل القایی

هر کدام از این دستگاه ها با توجه به اینکه در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند در جزئیات و مشخصات کلی تفاوت هایی دارند و به شکل منحصر به فردی محصولات مختلف را بسته بندی می کنند.

تفاوت دستگاه سیل حرارتی و القایی

تفاوت دستگاه سیل حرارتی و القایی در نوع سیل کردن است به این صورت که گرمایی که برای سیل ظروف اعمال می شود توسط المنت های برقی می باشد، این درحالی است که در سیل القایی با استفاده از امواج القایی گرمای لازم جهت سیل اعمال می شود.

انواع دستگاه سیل حرارتی

دستگاه سیل حرارتی به نوبه خود از انواع مختلفی برخوردار است که برای استفاده و کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه بسته بندی سیل رومیزی
  • دستگاه سیل های روتاری
  • دستگاه بسته بندی ریلی یا خطی

هر کدام از این مدل دستگاه ها برای ظرفیت و نوع محصول خاصی مورد استفاده قرار می گیرند و خریداران می توانند متناسب با نوع نیاز و سرمایه ای که در نظر گرفته اند، اقدام به خریداری نمایند.

برای آشنایی با انواع دستگاه سیل و مشاهده فیلم کارکرد به لینک زیر مراجعه کنید:

https://machinsaz.com/catproduct/دستگاه-سیل

عملکرد دستگاه سیل حرارتی

عملکرد این دستگاه به این صورت است که پس از قرارگیری ظروف یکبار مصرف داخل دستگاه،  قالب حرارتی توسط المنت های برقی و پرس سلفون بر دهانه ظرف چسبیده می شود و محصول بسته بندی شده برای خارج شدن از دستگاه، آماده می گردد.

مکانیزیم هایی که در این مدل دستگاه اعمال شده است، قابلیت بسته بندی در تناژهای متوسط و بالا را فراهم کرده است و از ویژگی های خوب این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قابل استفاده برای تناژهای مختلف
  • برخورداری از سیستم ها و تکنولوژی مدرن و به روز
  • تنظیم زمان و دما به صورت دستی و اتوماتیک
  • برخورداری از کیفیت و استاندارد بالای ساخت

انواع دستگاه سیل القایی

دستگاه سیل القایی در سه نوع مدل دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک طراحی و ساخته می شوند و برای کسب و کارها و تولیدی های کوچک گزینه بسیاری مناسبی هستند.

از مزایای استفاده از دستگاه های سیل القایی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرعت بسیار بالای سیل کردن محصولات
  • سیل کردن بدون تماس
  • برخورداری از عمر بالای دستگاه
  • برخورداری از هزینه و نگهداری بسیار پایین
  • نبود قطعات مکانیکی زیاد در دستگاه القایی
  • ضرورت نداشتن به قالب خاص و توانایی تولید انواع ظروف و ابعاد بسته بندی

کاربرد دستگاه سیل

با توجه به موارد گفته شده، متوجه شدیم دستگاه سیل از تنوع مختلفی برخوردار است و برای نوع محصول و کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد، به گونه ای که شاهد استفاده از این مدل دستگاه ها در خطوط تولید انواع محصولات غذایی و غیر غذایی هستیم.

انواع محصولات بهداشتی، آرایشی، کشاورزی، دارویی، غذایی، شیمیایی و… قابلیت بسته بندی شدن در ظروف پت و یا پلی اتیلن را دارند و به صورت کاملا بهداشتی و استاندارد به دست مصرف کنندگان می رسند.

شرکت سازنده دستگاه بسته بندی سیل

شرکت های زیادی در راستای تامین نیاز جامعه مشغول به ساخت و طراحی انواع دستگاه های سیل هستند که از جمله این شرکت ها، شرکت آراد ماشین است و با سال ها سابقه و رزومه کاری درخشان توانسته است دستگاه های مختلف در ظرفیت های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی طراحی و تولید کند.

این شرکت با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و تخصصی که در ساخت دستگاه ها دارد، انواع مختلف دستگاه سیل را باکیفیت همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش به بازار داخلی و خارجی عرضه کند.

قیمت دستگاه سیل

دستگاه سیل امروزه توسط شرکت های مختلفی طراحی و ساخته می شوند و از این رو شاهد قیمت های متنوعی از این دستگاه هستیم، اما به طور کلی فاکتورهای مختلفی در قیمت گذاری این دستگاه ها تاثیر گذار هستند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جنس بدنه دستگاه
  • ظرفیت دستگاه
  • مدل دستگاه
  • ابعاد دستگاه
  • تکنولوژی و سیستم های مدرن در دستگاه
  • نوع قالب دستگاه
  • گارانتی
  • خدمات پس از فروش
  • شرکت سازنده

شرکت سازنده در قیمت گذاری دستگاه سیل اهمیت زیادی دارد و خریداران باید در این باره توجه ویژه ای داشته باشند و شرکت سازنده معتبری را برای خرید دستگاه مورد نظر خود انتخاب کنند.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با دستگاه سیل آشنا کنیم و به توضیح انواع آن و موارد استفاده در ظرفیت های مختلف بپردازیم؛ از این رو اگر قصد راه اندازی کسب و کار بسته بندی محصولات خود را دارید، پیشنهاد می شود به شرکت آراد ماشین مراجعه کنید و از گارانتی، خدمات پس از فروش و مشاوره رایگان آن برخوردار شوید.

برگرفته از سایت: machinsaz.com

رپورتاژ(تمامی مسئولیت این متن بر عهده منتشرکننده اصلی میباشد!)

 

 

کسب و کار
بسته بندیدستگاه بسته بندیدستگاه سیلدستگاه سیل القاییدستگاه سیل حرارتیدستگاه سیل وکیومصنعتمواد غذایی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی