اقدام متقابل ایران در برابر آژانس اتمی

به گزارش ساناپرس؛ امیرعبداللهیان در دیدار با همتای عمانی با انتقاد از اقدام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت اقدام متقابل و موثر را انجام خواهیم داد.

بورس تهران در اولین روزکاری هفته نزولی و منفی دنبال شد. شاخص کل با افت ۲۰،۴۲۱ واحدی (معادل ۱.۴۴ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است شرایط بهتری داشت و با افت ۰.۸۷ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد به ۳،۵۰۸ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو و قطعات، فرآورده‌های نفتی و شیمیایی و در بین نمادها پالایش، شپنا و شتران بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

در روز گذشته حدود ۷۹۴ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای کالا و پرداخت بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای شپنا و شتران داشتند.

سخنگوی وزارت صمت: نمایشگاه دائمی لوازم خانگی از چند روز گذشته در محل نمایشگاه بین المللی برگزار شده است. تسهیلات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی نیز به متقاضیان پرداخت می شود، در این راستا هم با بانک های مرتبط صحبت شده و ۵ بانک پای کار هستند. همچنین قیمت تخفیف دار هم در این زمینه در نظر گرفته شده است.

نرخ بهره بازار بین بانکی با رشد مجدد به سطح ۲۰.۹ درصد برگشت.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: طبق روال و برنامه‌ریزی انجام شده، خودروهای خارجی در اسفند امسال به کشور وارد می‌شوند و واردات خودرو پیش از پایان امسال انجام می‌شود.

کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تصویب رسید.

طی حکمی، محسن عرب‌زاده به مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد. پیش از این رضا نوحی حفظ‌آبادی عهده‌دار این سمت بود.

طبق اطلاعیه بورس تهران، مهلت خرید سهامیار تا چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ تمدید شد.

صندوق تثبیت بازار سرمایه، به منظور حمایت از سهام، اوراق اختیار فروش تبعی عرضه می‌کند.

بورس کالا دیروز شاهد معامله ۱۳۷ دستگاه خودرو جک S5 و کی‌ام‌سی T8 بود که به دلیل کم بودن تقاضا نسبت به عرضه در قیمت پایه به فروش رفتند. جک J4 هم به دلیل نبود تقاضا معامله نشد.

علی جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: تعدادی از واردکنندگان در مراحل ثبت‌نام و ثبت سفارش برای خرید خودروهای خارجی به منظور واردات به کشور هستند. طبق روال و برنامه‌ریزی انجام شده، خودروهای خارجی در اسفند امسال به کشور وارد می‌شوند.

قیمت دلار دیروز با رشد ۱۰۰ تومانی به ۳۵۳۵۰ تومان رسید.

وزیر خارجه عمان به تهران سفر و با امیرعبداللهیان دیدار کرد.

امیرعبداللهیان در دیدار با همتای عمانی: آژانس اقدام غیرسازنده‌ای را انجام داد؛ در حالی که ۲ هفته پیش هیأتی به وین سفر کردند و درباره همکاری نیرومندتر ایران و آژانس توافق کردند./ اقدام متقابل و موثر را انجام خواهیم داد.

ایسنا به نقل از یک منبع مطلع در وزارت خارجه: وزیر امور خارجه در یک جلسه بسته گفت که پیامی در شب آتش‌سوزی در اوین و در همین رابطه به نقل از وزیر خارجه آمریکا، توسط وزیر خارجه یک کشور منطقه به ایشان منتقل شد.

اولیانوف: انتظار می‌رود که دور جدید مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا پیش از پایان نوامبر انجام شود.

رهبری: آنهایی که پشت صحنه اغتشاشات را دارند میچرخانند، میخواستند مردم را بیاورند در صحنه، حالا که نتوانستند، میخواهند شرارت کنند بلکه بتوانند مسئولین کشور را و دستگاه را خسته کنند. / این بساط شرارت جمع خواهد شد بدون شک آن وقت ملت ایران با نیروی بیشتر، با روحیه‌ تازه‌تر وارد میدان، در میدان به پیشرفت ادامه خواهد داد.

نخست‌وزیر بریتانیا طی سفری اعلام نشده و غیرمنتظره به اوکراین با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد و قول ارسال تجهیزات دفاع هوایی را داد.

رئیسی: افراد ناکارآمد را از سازمان‌ها کنار بگذارید/ آبروی افراد بسیار مهم است اما آبروی نظام و سازمان اهمیت بیشتری دارد.

سه کشور اروپایی عضو برجام به همراه آمریکا با صدور بیانیه مشترکی از تصویب قطعنامه ضدایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کردند.

رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران با اشاره به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس اتمی گفت که اجرای تعهدات پادمانی از سوی ایران یک امر ضروری و فوری است.

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

اخبارسیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی