اسکلت فلزی یا سازه فلزی

اسکلت فلزی یا سازه فلزی

اسکلت فلزی بکار رفته در ساختمان – شرکت عمرانی مهندسی ایستا سازه

اسکلت فلزی بکار رفته در ساختمان – شرکت عمرانی مهندسی ایستا سازه

اسکلت فلزی، پایه و شالوده اصلی هر بنا هستند؛ تکمیل یک پروژه بزرگ که شامل تعداد زیادی اسکلت فلزی است، بسیار پیچیده تر از ساخت یک بنای معمولی و عادی است؛ در مورد ساخت و سازهای عظیم، اندازه گیری ها باید دقیق باشند و تمام روش ها باید به دقت انتخاب شوند؛ مراحل نصب و آماده سازی سطوح فلزی برای اجرای رنگ و پوشش که عموماً، سندبلاست اسکلت فلزی را در بر می گیرد، همگی باید بر طبق استانداردها انجام شوند.

سازه فلزی – ایستا سازه

 

 

 

 

 

سازه فلزی – ایستا سازه

سازه فلزی سازه ای است که اتصال قطعات سازه های فولادی برای حمل بارها و ایجاد استحکام کامل به یکدیگر متصل می شوند. به دلیل درجه استحکام بالای فولاد، این سازه قابل اعتماد است و به مواد اولیه کمتری نسبت به سایر سازه ها مانند سازه بتنی و سازه چوبی نیاز دارد.

در ساخت‌وسازهای مدرن، سازه‌های فولادی تقریباً برای هر نوع سازه‌ای از جمله ساختمان‌های صنعتی سنگین، ساختمان‌های بلند، سیستم پشتیبانی تجهیزات، زیرساخت‌ها، پل، سوله و … استفاده می‌شوند.

اسکلت فلزی سرعت اجرای پروژه ساخت و ساز را بالا می برد و به مقدار قابل توجهی از وزن ساختمان می کاهد. استفاده از این سازه این امکان را فراهم می کند که در هر مرحله از ساخت بتوان بدون ایجاد هیچ گونه تخریب به رفع عیب پرداخت. همچنین اجرای آن باعث کاهش حجم فونداسیون می شود و در تمام مراحل اجرا امکان بازرسی و انجام تست های غیر مخرب را فراهم می کند.

سوله

اسکلت فلزی بکار رفته در ساخت سوله – ایستا سازه

 

 

 

اسکلت فلزی بکار رفته در ساخت سوله – ایستا سازه

 

سوله یک سازه فلزی است که پوشش سقف آن آن به صورت شیب‌دار اجرا می شود به نحوی که محیط داخلی آن بدون هیچ ستونی بنا شود. این سازه یکی از پرکاربردترین سازه‌های فولادی در دنیا شناخته می‌شود. اکثر کارخانه های تولیدی و اماکن صنعتی، سالن‌های ورزشی، انبارها، سالن‌های تولید دام و طیور و … به صورت سوله ساخته می‌شوند. بر اساس اندازه دهانه، ارتفاع، طول و میزان تحمل باران و برف در محل احداث سوله در اشکال گوناگون طراحی و اجرا می‌شوند.

روش طراحی سازه فلزی نسبت به سایر سازه های فلزی دیگر متفاوت است به همین خاطر ویژگی ها و قابلیت های آن نیز منحصر به فرد است. سقف این سازه شیب دار است و از فولاد ساخته می شود. همچنین در مکان های مختلف از جمله کارخانه ها، مرغداری ها، کارگاه ها و مکان های مختلف دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. سوله سازی خود یکی از مهمترین صنعت ها شناخته می شود که نکات بسیار مهم در این صنعت بایستگی رعایت شود.

از سوله ها برای پروژه های خیلی بزرگ استفاده می شود. این سازه، دهانه ی آن خیلی وسیع و گسترده است و جنس آن از فولاد است. امروزه به جای سوله های بتنی از نوع فلزی استفاده می شود چون استفاده از آن ها در صنایع مختلف مزیت های زیادی را برای کاربران به همراه دارد. برای ساخت آن ها بیشتر از پروفیل های خود ساخته تحت عنوان پروفیل z استفاده می شود. چون دارای ستون ها و تیرهای گسترده ای می باشند.

سازه بتنی

اسکلت بتنی بکار رفته در ساختمان سازی – شرکت ایستا سازه

 

 

 

 

اسکلت بتنی بکار رفته در ساختمان سازی – شرکت ایستا سازه

 

سازه بتنی یکی از مقاوم ترین سازه ها می باشد که به دلیل مقاومت بالا در برابر آتش، زلزله و قیمت مناسب، برای ساخت خانه طرفدار زیادی دارد همچنین سازه بتنی به دلیل شکل پذیری بالایی که دارد دست طراحان را برای طراحی باز میگذارد.

مزایای سازه بتنی عبارت اند از:

  • قابل دسترس و ارزان
    • حمل و نقل آسان از محل ساخت به محل بتن ریزی
    • هزینه ی نگهداری سازه های بتنی در شرایط عادی ناچیز است
    • مقاومت بالا در برابر آتش سوزی به نسبت سایر مصالح
    • مقاومت بالا در برابر زلزله

 

سازه های بتنی معمولا شامل یک چارچوب میباشند که همان اسکلت بتنی است. این اسکلت ها از دو قسمت عمودی و افقی تشکیل میشوند که قسمت عمودی آن ستون ها و قسمت افقی آن همان تیرها هستند. برای ساخت اسکلت بتنی در فونداسیون ها، ستون ها، راه پله ها، سقف، تیرچه ها و تیرها صورت میگیرد که معمولا بتن به کار رفته همان بتن آرمه است. بتن آرمه مسلح بوده و برای ساخت آن علاوه بر شن و ماسه و آب و سیمان صفحات فلزی و میلگرد های آهنی نیز استفاده میشود. این بتن ها در مقابل فشارهای کششی مقاومتی ندارند، بنابراین بتن آرمه و آرماتور ها باعث میشوند که مقاومت کششی آنها بیشتر شود.

اجرای اسکلت بتنی شامل چند مرحله مختلف است. در مرحله اول لازم است که محل پروژه زیرسازی شود. پس از آن باید به صورت اصولی مرحله گودبرداری را انجام داد. مرحله سوم شامل آرماتور بندی فونداسیون است. مرحله چهارم بتن ریزی فونداسیون است که لازم است پس از بتن ریزی به مدت هفت روز سطح بتن مورد نظر مرطوب نگه داشته شود تا به استجکام لازم دست یابد. سپس در مرحله پنجم بتن ریزی و آرماتور بندی ستون ها انجام میگیرد و تیرچه بلوک ها در جای خود قرار میگیرند.

پس از قرار دادن و جاسازی تیرچه بلوک ها، لازم است که قالب بندی دیوارها صورت بگیرد و سپس میلگردهای سقف قرار بگیرند. عمل آوری و آرماتور بندی اسکلت طبقات، مرحله به مرحله انجام میشود. پس از انجام این مراحل، دیوارچینی و نازک کاری انجام میشود.

رپورتاژ(تمامی مسئولیت این متن برعهده منتشرکننده اصلی میباشد)

دکوراسیونکسب و کار
اسکلت بتنیاسکلت فلزیاسکلت فولادیساخت سولهسازه بتنیسازه فلزیسازه فولادیسولهسوله سازیسوله صنعتی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی