کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در ژاپن در جریان بازی‌های المپیک

به گزارش روز سه شنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس،  ژاپن در شرایط اضطراری و بدون تماشاگر در منطقه مترو توکیو در حالی بازی های المپیک تابستانی را برگزار می کند که موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور افزایش یافته است، اما وضعیت آن تقریباً وخیم نیست و میزان ناشی از این بیماری در ژاپن بسیار کمتر از بسیاری از کشورهای دیگر است.

در سومین روز از بازی های المپیک، ژاپن چهار مورد مرگ و میر ناشی از کرونا و پنج هزار و ۲۰ مورد ابتلا به این بیماری را اعلام کرد.

ژاپن با برخورداری از ۱۵ هزار و ۱۴۱ تلفات ناشی از کرونا سی و هفتمین کشور جهان از لحاظ تعداد تلفات ناشی از این بیماری و با داشتن ۸۷۱ هزار و ۴۴۹ مورد ابتلا به کووید-۱۹، سی و سومین کشور جهان از منظر تعداد موارد ابتلا به این بیماری محسوب می شود.

در هفته گذشته مرگ و میر ناشی از کرونا در ژاپن ۸۹ مورد بود که پنج درصد کاهش داشت اما موارد ابتلا به این بیماری با اعلام ۲۷ هزار ۵۳۸ مورد ابتلا به کووید-۱۹ در هفته گذشته ۵۰ درصد افزایش داد. البته این ۲۷ هزار و ۵۳۸ مورد ابتلا به کووید-۱۹، در واقع ۲۱۶ مورد ابتلا در هر یک میلیون جمعیت محسوب می شود که با ۳ هزار و ۸۸۱ مورد ابتلا در انگلیس و هزار ۴۵ مورد ابتلا در اندونزی و ۹۷۷ مورد ابتلا در آمریکا قابل مقایسه است.

در توکیو، جایی که بیشتر  رویدادها در حال برگزاری است و جمعیت آن ۱۲.۵ میلیون نفر است، روز یکشنبه گذشته هزار و ۷۶۳ مورد ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شد در حالی که هفت روز قبل از آن تعداد موارد ابتلا هزار و ۸ نفر بود.

در آسیا میزان تلفات ناشی از کرونا طی هفت روز اخیر ۱۶ درصد و موارد ابتلا به این بیماری ۴ درصد افزایش یافته است.

میزان ۱۲۰ تلفات ناشی از کرونا در ژاپن در هر یک میلیون جمعیت با  آمار تلفات ۵۳۵.۲ در سراسر جهان و هزار و ۸۸۲ تلفات ناشی از کرونا در آمریکا مقایسه می شود. موارد ابتلا به کرونا در ژاپن نیز شش هزار و ۸۶۷ مورد ابتلا در هر یک میلیون جمعیت با ۲۴ هزار و ۹۶۳ مورد ابتلا در سراسر جهان و ۱۰۴ هزار و ۶۴۰ مورد ابتلا در آمریکا مقایسه می شود.

اما ژاپن با دو وضعیت نگران کننده روبرو است که یکی میزان واکسیناسیون و دیگری میزان آزمایش نسبتا پایین در این کشور است.  

در ژاپن۳۵.۳ درصد از مردم حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده اند و۲۳.۸ درصد کاملاً واکسینه شده اند.

این در حالی است که در آمریکا دست کم ۵۶.۶ درصد از مردم این کشور دست کم یک دوز واکسن کرونا و در برزیل ۴۶.۸ درصد از مردم این کشور یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند. در هند میزان افرادی که یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند ۲۴.۶ درصد است.  

بر اساس ردیابی بلومبرگ، در سراسر جهان ۳.۸۲ میلیارد دوز واکسن به ۷.۹ میلیارد جمعیت تزریق شده است. این در حالی است که بیشتر واکسن های کرونا به یک رژیم دو دوزه نیاز دارند.

بر اساس ردیابی های نیویورک تایمز، اروپا به ازای هر ۱۰۰ نفر ۸۲ دوز واکسن تزریق کرده است و به دنبال آن آمریکای شمالی با ۸۱ دوز، آمریکای جنوبی با ۵۷ دوز، آسیا با ۵۲ دوز، اقیانوسیه با ۳۱ دوز و آفریقا با ۴.۶ دوز قرار دارد.

در زمینه انجام آزمایش کرونا نیز، میزان آزمایش های انجام شده در ژاپن تنها ۱۴۱ هزار و ۹۳۸ مورد در هر یک میلیون نفر است که این میزان با انجام ۱.۶ میلیون آزمایش کرونا در هر یک میلیون نفر در آمریکا قابل مقایسه است.

کلیه ورزشکاران و پرسنل المپیک به طور مکرر تحت آزمایش کرونا قرار می گیرند.  

طبق اعلام برگزارکنندگان توکیو ۲۰۲۰، تعداد کل  موارد ابتلا به کرونا مرتبط با بازی های المپیک ۱۳۲ مورد است.

۱۵ مورد ابتلا به کرونا خارج از دهکده المپیک گزارش شده است و در مجموع نتیجه آزمایش کرونا ۱۵ ورزشکار  از جمله ساکنان و غیر ساکنان دهکده المپیک، مثبت بوده است.

در المپیک از پروتکل های ایمنی از جمله الزام ورزشکاران به استفاده از ماسک در وضعیت های غیر رقابتی استفاده می شود. از جمله این وضعیت ها زمانی است که در جایگاه دریافت مدال قرار می گیرند که البته می توانند برای لحظات کوتاهی ماسک نزنند.

بر اساس نظرسنجی هفته گذشته Ipsos Global Advisor، در ژاپن ۷۸ درصد از مردم این کشور با برگزاری بازی ها مخالف هستند. معترضین در خارج از استادیوم مراسم افتتاحیه حضور داشتند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی