اظهارنظر لاریجانی درباره اعتراضات اخیر!

به گزارش ساناپرس، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «حکمرانی اصیل و هنر سیاست‌ورزی این است که مشکلات را با هزینه کمتر حل کنیم».آقای علی لاریجانی عصر شنبه در نهمین سالگرد درگذشت حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل فقید حزب مؤتلفه اسلامی، گفت: «اگر بخواهیم یک سیاستمدار تراز انقلاب اسلامی معرفی کنیم، مرحوم عسگراولادی یک نمونه بارز آن است. در ساحت سیاست جمهوری اسلامی فردی به این ورزیدگی کمتر داشتیم».

وی اضافه کرد: «یکی از خصوصیات مرحوم عسگراولادی، شناخت خوبش از دشمنان و دوستان بود و می‌دانست آمریکا و غرب نسبت به ایران چه نگاه شیطنت‌آمیزی دارند و وضعیت دشمنان را به خوبی می‌شناخت و صف دوست و دشمن را مخلوط نمی‌کرد».

وی افزود: «امروز در اطراف ایران می‌بینید که دشمنان چه آرایشی به خود گرفته‌اند. آمریکا در یکی از کشورهای همسایه به صراحت به گروه‌های ضدانقلاب فشار می‌آورد که در ایران عملیات کنند. این اولین بار نیست اما اشتباه می‌کنند و فکر می‌کنند می‌توانند ایران را بر هم بریزند».

وی تصریح کرد: «ممکن است در داخل مشکلاتی داشته باشیم و آن را نفی نمی‌کنیم؛ اما ملت ایران، صف دوست و دشمن را از هم جدا کرده‌اند».

وی اظهار داشت: «حریف ما سناریوی بزرگی راه به وجود آورده است. لذا باید ید واحده بود و جای وفاقی که رهبری معظم به آن اشاره داشتند اینجاست. خلا وجود عسگراولادی نباید باعث شود راهش را فراموش کنیم».

آقای لاریجانی گفت: «یکی از بزرگانی که در جمهوری اسلامی نقش داشت، آیت‌الله مطهری بود. او گفته بود حرف حق را از هرکجا می‌شنوید، آن را قدر بنهید؛ عسگراولادی اینگونه بود».

وی گفت: «نتیجه فضیلت علم، دانش و اخلاق باید علم و دانش باشد. عسگراولادی اهل صبر و تحمل بود. اگر حقیقت‌ خواه بودیم، آن زمان جامعه رو به پیشرفت می‌رود».

وی ادامه داد: «در خیلی از جلسات با او حضور داشتم. گاهی جمع یک چیزی می‌گفت و جامعه هم آن را می‌پذیرفت؛ اما عسگراولادی با استدلال آن موضوع را رد می‌کرد و به دلیل ویژگی‌های اخلاقی اون، جمع آن موضوع را می‌پذیرفت».

وی افزود: «هرجامعه‌ای گره‌ها و مشکلاتی دارد ولی اگر عقل اصیل حکمفرما شود، گره‌ها و مشکلات حل می‌شود».

وی افزود: «اگر خللی در جمهوری اسلامی پیش بیاید، بسیاری از مسلمانان ناامید می‌شوند. امروز مشکل کشور ما اقتصاد است. اگر مردم دچار مشکل اقتصادی هستند، ممکن است مشکلات خود را در جای دیگر نشان دهند».

آقای لاریجانی اظهار داشت: «دشمنان ایران می‌دانند اگر مسیر حرکت ملت ایران باز شود، ایران جهش می‌کند. عقل اصیل یعنی بدانیم این سنگرها کجاست و این سنگرها را برداریم. این چیزها با سلیقه حل نمی‌شود».

وی گفت: «در مجمع تشخیص در تدوین برنامه هفتم توسعه، آرمان‌هایی را نوشته بودند، اما این راه حل مشکلات نیست. خود را درگیر محدودیت هایی که جامعه بین‌الملل ایجاد کرده است، نکنیم».

وی ادامه داد: «حکمرانی اصیل و هنر سیاست‌ورزی این است که مشکلات را با هزینه کمتر حل کنیم».

وی تصریح کرد: «اگر حکمرانان دغدغه وحدت اجتماعی نداشته باشند، این موضوع باعث کثرت در جامعه می‌شود. به هر دلیلی افراد را در جامعه تخریب نکنیم و آن را بپذیریم».

وی گفت: «عسگراولادی مرزبندی داشت اما گفت‌وگو را رها نمی‌کرد. باید حرف‌های مختلف را شنید و از آن استفاده کرد. این تربیت تراز جمهوری اسلامی است. نشنیدم عسگراولادی کسی را تخریب کند، بنابراین همه او را قبول داشتند».

اخبارسیاسی
لاریجانی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی