جزئیات پرتاب موفقیت آمیز ماهواره‌‌بر زیرمداری قائم ۱۰۰

به گزارش ساناپرس، آزمایش پروازی زیر مداری موتور مرحله اول ماهواره بر سوخت جامد قائم ۱۰۰، با موفقیت انجام شد.با حضور سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران و جمعی از مقامات و مسئولین نیروهای مسلح، امروز (شنبه) آزمایش پروازی زیرمداری موتور مرحله اول رافع در ماهواره بر سوخت جامد قائم ۱۰۰ با موفقیت انجام شد.

ماهواره بر سوخت جامد قائم ۱۰۰، ماهواره‌ ای است که با سه مرحله سوخت جامد قادر خواهد بود ماهواره‌ های با وزن ۸۰ کیلوگرم را در مدار ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دهد.

در آزمایش امروز موتور مرحله اول ماهواره بر قائم ۱۰۰ که همان موتور سوخت جامد رافع است، و در دی ماه ۱۴۰۰ آزمایش زمینی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته بوده، مورد آزمایش پروازی زیر مداری قرار گرفت.

با عبور از این مرحله، در آینده‌ای نزدیک ماهواره ناهید سازمان هوافضای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را سازمان هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره برداری از ماهواره بر سه مرحله‌ای قائم ۱۰۰ در مدار زمین قرار می‌ دهد.

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه آئین آزمایش این دستاورد بزرگ در پایگاه فضایی پرتاب ماهواره این نیرو برگزار شد، گفت: کشورهای مستکبر به سرکردگی رژیم پلید و تروریستی آمریکا با بسیج تمامی عده و عده خود در مقابل پیشرفت ملت عظیم‌الشأن ایران صف‌آرایی کرده‌اند و تحمل موفقیت‌های غرور انگیز جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

اخبارسیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی