سرور مناسب برای راه اندازی VPS چیست

ما در این مطلب قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که سرور مناسب برای راه اندازی VPS چیست؟ اما بهتر است در ابتدا ببینیم VPS چیست و چه کاربردی دارد؟ پس از آن به معرفی نمایندگی سرور اچ پی خواهیم پرداخت و به شما خواهیم گفت که این سرور را چگونه می‌توانید خریداری کنید و بهترین قیمت سرور اچ پی را در حال حاضر از کجا می‌توانید استعلام نمایید.

VPS چیست و چه کاربردی دارد؟

VPS یا سرور مجازی مخفف عبارت Virtual Private Server است و به معنای سرور مجازی خصوصی است. در واقع سرور مجازی بخشی از یک سرور اختصاصی کامل به شمار می‌آید که راه‌اندازی آن به‌صورت مجازی ممکن می‌شود. در واقع ساخت سرور مجازی به این صورت است که یک سرور به‌صورت مجازی به چند بخش مختلف تقسیم می‌شود که از هر یک می‌توان جداگانه و برای اهداف گوناگون استفاده کرد. نمایندگی سرور اچ پی یکی از مجموعه‌هایی است که می‌تواند این نوع سرور را با کیفیت بالا در اختیار کاربران قرار دهد. با انجام این امر متوجه خواهید شد که هزینۀ سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی تا چه اندازه کمتر و به‌صرفه‌تر خواهد بود.

سرور مناسب برای راه‌اندازی VPS چیست؟

بد نیست برای روشن‌تر شدن موضوع در این بخش، به کارکرد سرور نیز اشاره کنیم. همان‌طور که می‌دانید، سرو serve، در زبان انگلیسی به معنای پذیرایی کردن است و سرور server به شخصی گفته می‌شود که غذا و تمامی وسایل مربوط به آن را برای مهمان آماده می‌کند و در اختیار او می‌گذارد. در حوزۀ کامپیوتر و  IT نیز سرور به رایانۀ قدرتمندی گفته می‌شود که تمامی فایل‌ها و اطلاعات مربوط به وب‌سایت شما روی آن قرار می‌گیرد. به این ترتیب هر زمان که کسی آدرس دامنه یا همان آدرس سایت‌تان را در مرورگر وارد می‌کند، این کامپیوتر یا همان سرور اطلاعات لازم را برای مرورگر می‌فرستد و سایت‌تان برای کاربر به نمایش درخواهد آمد.

نمایندگی سرور اچ پی یکی از مجموعه‌هایی است که می‌تواند این محصول را در اختیارتان قرار دهد. به طوری که با استفاده از روش مجازی‌سازی، به جای یک نسخۀ واقعی از چیزی، از نسخه مجازی آن استفاده می‌شود. به این ترتیب در یک سرور مجازی، به‌جای آن‌که از چند سخت‌افزار مستقل برای هر سرور استفاده شود، می‌توان یک سخت‌افزار قدرتمند را با استفاده از یک نرم‌افزار به چند سرور تقسیم کرد.

سرور HP اچ پی چیست ؟

گسترده شدن کسب‌وکارهای اینترنتی و ورود مشاغل مختلف به این حوزه سبب شده تا سرورها نسبت به نوع سنتی و قدیمی‌ترشان تغییر کنند و گسترده‌تر شوند، زیرا کاربران از یک سرور انتظار دارند تا علاوه‌بر پویایی، از امنیت بالایی نیز برخوردار باشد و بتواند با وجود محدودیت‌های زمان، بودجه و تکنولوژی، نیازهای کاربران و مشتریان را برآورده کند. گفتنی است که سرورهای مجازی بیشتر مناسب برای دفاتر و شرکت‌هایی است که از راه دور اداره می‌شوند و نیاز به تجهیزات شبکه دارند.

سرور HP با نام کامل HPE Servers  که توسط نمایندگی سرور اچ پی در سراسر جهان ارائه می‌شود، محصولی از شرکت Hewlett Packard Enterprise کشور آمریکاست. همان‌طور که می‌دانید، سرور قلب شبکه به شمار می‌آید، زیرا وظیفۀ انتقال اطلاعات، پردازش، ذخیره‌سازی و تخصیص منابع شبکه را بر عهده دارد. سرورهای نمایندگی سرور اچ پی دارای انواع گوناگونی است، بنابراین ما در ادامه سعی خواهیم کرد کارکرد و مزایای سرور HP را با شما در میان گذاشته و به این نکته اشاره کنیم که چرا بسیاری از متخصصان حوزۀ شبکه، این نوع سرورها را پیشنهاد می‌دهند.

اکنون می‌دانید که عملکرد سرور اچ پی به‌طورکلی چگونه است، در ادامه قصد داریم ببینیم مزیت‌های این سرور چیست و تهیۀ آن از نمایندگی سرور اچ پی چه نفعی برای ما خواهد داشت:

  • سرورهای امنی را به مشتری ارائه خواهد کرد

سرورهای اچ پی از امنیت بالایی برخوردار است، ضمن آن‌که می‌تواند امنیت وب‌سایت شما را در برابر حملات سایبری در بخش‌های عمومی، بانکی، مالی و غیره تأمین کند، می‌تواند خطرات را شناسایی کرده و از به وجود آمدن آن‌ها جلوگیری کند. سرورهای hp که توسط نمایندگی سرور اچ پی ارائه می‌شوند، به‌لطف یک لایۀ امنیتی که از قبل برای آن‌ها در نظر گرفته شده‌است، می‌توانند به‌طور کامل از داده‌ها محافظت کنند.

  • گسترش امنیت در طول چرخه عمر محصول

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، نمایندگی سرور اچ پی از مرحلۀ توزیع تا تک‌تک مراحل چرخه عمر، کارهای مختلفی را برای تأمین امنیت ارائه می‌کند. به‌عنوان مثال، جلوگیری از بوت شدن سیستم‌عامل در مواقع خطر، با فعال‌سازی بوت امن UEFI یکی از مزایای خرید سرور از نمایندگی سرور اچ پی است.

  • امکان تأیید یا رد کاربران در حالت امنیتی سرور
  • جلوگیری از دستکاری سخت‌افزارها یا سایر عوامل مخرب با قفل پیکربندی سرور
  • هشدار به مدیر سرور در صورت تشخیص هرگونه نفوذ

یکی دیگر از قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربفرد سرور اچ پی که می‌توانید آن را از نمایندگی سرور اچ پی تهیه کنید، ارائه انواع قابلیت‌های مختلف است. این امکانات و قابلیت‌ها کمک می‌کنند تا ضمن افزایش عملکرد سیستم، در زمان و هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی شود.

  • مدیریت کامل حجم کار در پردازش‌های تجاری
  • امکان بهینه‌سازی شبکه

با استفاده از سرورهایی که توسط نمایندگی سرور اچ پی ارائه می‌شود، می‌توانید داده‌های خود را با هر میزانی که هست به‌خوبی و در هر جایی که حضور دارید پردازش کنید.

  • رهایی از هرگونه پیچیدگی

راه‌اندازی سریع و نرم‌افزار مدیریت کاملاً بصری سرور HP کمک می‌کند تا بتوانید مدیریت کاملی روی سرور در مراحل مختلف چرخۀ عمر آن داشته باشید. نمایندگی سرور اچ پی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید زیرساخت‌های سرور را به‌صورت خودکار درآورده و بر هزینه‌ها کنترل بیشتری داشته باشید و آن‌ها را کاهش دهید.

  • امکان نظارت مستمر بر سلامت سرور

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، به‌لطف قابلیت نظارت سرورهای اچ پی می‌توان از آنلاین بودن سرورها اطمینان حاصل کرد. نمایندگی سرور اچ پی این محصول را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌است و در اختیار شما قرار خواهد داد که مدیریت سرور بتواند دید خوبی از سلامت سیستم داشته باشد و در صورت نیاز، با استفاده از تنظیمات خاصی بتواند بهره‌وری انرژی را به حداکثر برساند.

جمع‌بندی

در نهایت با توجه به توضیحاتی که دربارۀ سرورهای اچ پی و مزایای آن ارائه کردیم، می‌توان گفت یکی از سرورهای مناسب برای راه‌اندازی VPS، سرورهای شرکت HP اچ پی است که اکنون می‌توانید آن را از نمایندگی سرور اچ پی تهیه کنید. شرکت آسا پردازش یکی از مجموعه‌هایی است که نمایندگی سرورهای این شرکت را داراست و مشتریان می‌توانند بهترین قیمت سرور اچ پی را از این شرکت استعلام کنند و برای خرید آن اقدام نمایند.

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی