نقشه شوم مرد جوان بر ملا شد / سارق سریالی به دام افتاد!

به گزارش ساناپرس؛ نقشه شوم مرد جوان بر ملا شد / سارق سریالی به دام افتاد! شاکیان پرونده 2 زن میان سال بودند. زمانی فهمیدند پول از حسابشان کسر شده است که دیگر کار از کار گذشته بود و مرد به ظاهر خیر از چنگشان گریخته بود. هر دو شاکی مدعی بودند که مشغول انجام کار بانکی با یکی از دستگاه های عابر بانک بوده اند که فردی به قصد کمک به آن ها نزدیک شده است. مرد جوان از آشنایی نداشتن 2 شاکی در کاربری دستگاه عابر بانک سوء استفاده کرده و مبلغ 4 میلیون و 160 هزار ریال را از کارت آن ها به حساب خودش انتقال داده و بعد از پایان نقشه شومش، کارت بانکی مال باختگان را تحویل داده و به سرعت از محل فرار کرده است. این پرونده سرقت در حالی در کلانتری شهید آستانه پرست مشهد گشوده شد که مأموران دایره تجسس این مجموعه انتظامی از چندی پیش در پی یافتن یک سارق سریالی مدارک بانکی، کارت سوخت و گوشی تلفن همراه بودند. این سرقت ها همگی به قصد اخاذی از مال باختگان صورت گرفته بود و مجریان قانون نیز هیچ ردی از متهم این پرونده ها به دست نیاورده بودند.

متهم تحت تعقیب پس از فرار از شمال کشور به دست پلیس مشهد دستگیر شد

تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه یکی از رانندگان تاکسی گزارش سرقت مدارکش را از سوی یکی از مسافران خود به کلانتری شهید آستانه پرست گزارش کرد. مال باخته در اظهاراتش به افسر تحقیق پرونده گفت که متهم با او تماس گرفته و برای پس دادن مدارکش مبلغی را خواسته است. در پرونده مشابه دیگری هم یک راننده تاکسی دیگر به کلانتری شهید آستانه پرست مراجعه کرده و مدعی شده بود که فردی در محدوده کلانتری به عنوان مسافر سوار خودرو او شده و تلفن همراهش را سرقت کرده است. شاکی پرونده گفت که متهم در قبال برگرداندن گوشی تلفن همراه مال باخته مبلغی را طلب کرده است. سارق مسافرنما نیز راننده تاکسی را هم تهدید کرده بود. با گشوده شدن این پرونده ها مأموران فرضیه اینکه متهم آن ها یک نفر باشد را مطرح کردند و با در دست داشتن سرنخ هایی از این فرد تحقیقات خود را ادامه دادند. آنچه از اظهارات مال باختگان می شد برداشت کرد این بود که تصویر ترسیم شده ناشی از رویارویی آن ها با فرد سارق در همه پرونده ها برابری داشت و همین موضوع فرضیه یکی بودن متهم این پرونده ها را قوت می بخشید. مجریان قانون با کنارهم قرار دادن پازل سرنخ های کشف شده و ترسیم چهره فرضی متهم در نهایت موفق به ردزنی او در یکی از خیابان های حوزه استحفاظی خود شدند.

مأموران در اقدامی غافل گیرانه این مرد جوان را دستگیر و در بازرسی بدنی از او چند کارت بانکی متعلق به افرادی ناشناس را کشف کردند. متهم که حاضر به همکاری با مأموران پلیس نبود به کلانتری شهید آستانه پرست منتقل شد و در برابر افسر تحقیق پرونده قرار گرفت. این فرد در اظهارات اولیه خود مدعی شد اهل یکی از شهرهای شمالی کشور است و چند وقت قبل برای مسافرت و خرید خودرو به مشهد آمده است. انکارهای این سارق حرفه ای ادامه داشت تا اینکه مجریان قانون مخفیگاه این فرد که به صورت موقت از سوی متهم اجاره شده بود را شناسایی و با هماهنگی قضایی وارد آن شدند. در بازرسی از این مکان 10 قطعه کارت بانکی، 4 قطعه کارت سوخت و مدارک کامل خودرو از قبیل کارت و گواهی نامه و کارت عضویت تاکسیرانی و همچنین یک دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه را کشف کردند.

روز گذشته فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: در بررسی های بعدی همکاران ما در کلانتری شهید آستانه پرست مشخص شد که متهم به دام افتاده همان سارق مدارک و گوشی تلفن همراه 2 راننده تاکسی است. سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: این فرد تاکنون به 16 فقره سرقت در شهر بابلسر و 10 مورد سرقت در مشهد اعتراف کرده است. متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای ادامه بررسی ها در اختیار مقام قضایی قرار گرفته است. این مقام ارشد انتظامی مشهد در ادامه به دستگیری سارقان باغ ویلاهای اطراف شهر اشاره کرد و گفت: مأموران کلانتری کاظم آباد هنگام گشت زنی شبانه در محدوده باغ ویلاهای بولوار توس به یک دستگاه سواری پراید که پلاکش هم مخدوش شده بود، مشکوک شدند. راننده پراید با دیدن مأموران به سرعت خودرواش افزود و فرار کرد و مأموران نیز قبل از فاصله افتادن بین خود و متهمان فراری آن ها را متوقف کردند. در بازرسی از خودرو متهمان یک عدد پمپ آب مسروقه کشف شد. سرهنگ صارمی ادامه داد: متهمان که 2 مرد سی ودو و سی وچهار ساله هستند و اعتیاد به مواد مخدر دارند پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجویی های پلیسی به 3 فقره سرقت از باغ ویلاهای محدوده بولوار توس و فروش اموال مسروقه به فردی مال خر اعتراف کردند. در ادامه این عملیات و با هماهنگی مقام قضائی مخفیگاه متهمان شناسایی و در بازرسی از محل 2 عدد ضبط وپخش خودرو، 2 حلقه رینگ خودرو پراید، 2 حلقه لاستیک پراید، یک عدد قیچی صنعتی کشف شد. متهمان به دادسرا معرفی شدند و تحقیقات پلیس برای به دام انداختن همدست مال خرشان ادامه دارد.

اخبارحوادث
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی