آشوب‌های اخیر روند منفی بر بورس گذاشت / ادعای جدید علی کریمی باید ثابت شود!

به گزارش ساناپرس؛آشوب‌های اخیر روند منفی بر بورس گذاشت / ادعای جدید علی کریمی باید ثابت شود! علی بهادری جهرمی سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در هیات ثارالله زنجان با اشاره به آیه «ما یغیروا بانفسهم» اظهار کرد: برای تغییر در زندگی باید خودمان اراده کنیم، همانطور که در جنگ اراده‌ها ملت ایران همواره پیروز بوده است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به اینکه در چند سال انقلاب اسلامی از آن هدفی که برای آن شکل گرفته بود، فاصله گرفتیم، گفت: البته دستاوردهای بسیاری هم داشتیم. ما در حوزه تولید علم رتبه ۱۵ جهانی، دارو هشتم جهانی و در حوزه نانو چهارم جهانی هستیم، در تولید لیزر بهداشت و ربات انسان نما ایران حرفی برای گفتن دارد.

وی به وضعیت سواد کشور اشاره کرد و گفت: تعداد پزشکان، متخصصان پزشکی و … در کشور چشمگیر بوده است، برای مثال در حوزه متخصصین زن، امروز 95 درصد بانوان هستند، در حالی که قبل از انقلاب و اوایل آن متخصصین برای بیماران زن، مردان بودند.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه تورم ۳۰ تا ۴۰ درصدی سه چهار سال اخیر موجب شد که در آغاز این دولت انقلابی، شاهد تورم ۶۰ درصدی باشیم، گفت: یکی از موضوعات دیگر هم این است که متاسفانه در ۱۰ سال گذشته میانگین رشد اقتصادی کشور ما ۴ دهم درصد بوده است، یعنی تقریبا صفر.

روزانه ۷۰۰ کشته در کشور بر اثر کرونا داشتیم

وی به کرونا در کشور هم اشاره کرد و گفت: شرایط کرونا به طوری بود که در یک روز ۷۰۰ نفر کشته می‌شدند به واسطه بحران کرونا و چون مصر بودیم که به اراده یک میز و چند کشور محدود تکیه کنیم، در حالی که امروز کرونا کنترل شده و همان آب مقطرهایی که عده‌ای ادعا داشتند، همان به مردم تزریق شده و کرونا را کنترل کرده است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه دولت جدید اعلام کرد که ما به مردم ایمان داریم و دولت به پشتوانه و اتکای مردم به میدان آمد، افزود: امروز دولت برای اقتصاد، ارز، فرهنگ و … برنامه دارد، دولت امروز در میدان است و این مبنای کار دولت است.

سخنگو و رییس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: امروز تلاش دولت در عین جنگیدن برای استیفای حقوق کشور، حرکت بر ریل اعتماد و اتکا به مردم و توان داخلی است.

وی افزود: معتقدیم اگر در جنگ اراده‌ها به اراده خودمان متکی نباشیم و بخواهیم پیشرفت کشور را به اراده سایر کشور پیوند بزنیم، دستاوردی نخواهیم داشت و تغییر و تحولی در وضعیتمان رخ نخواهد داد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه میزان نقدینگی در کشور در شهریور ۱۴۰۰، چهار هزار و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان شد، گفت: این به معنای یک بمب نقدینگی است که مثل یک بهمن در حال غلطیدن است و همه چیز را ویران می کند.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: اگر این نقدینگی به سمت رشد اقتصادی رفته بود وضعیت خوب می‌شد، ولی طی ۱۰ سال گذشته میانگین رشد اقتصادی کشور تنها ۴ دهم درصد بود.

فروش نفت را به میزان قبل از تحریم رساندیم

وی با اشاره به اینکه پیش از این برای تامین خرج جاری، دست به خلق پول می زدند و این امر نقدینگی را افزایش داد، افزود: در دولت جدید جلوی خلق پول گرفته شدو به سمت شناسایی منابع واقعی رفتیم، نتیجه این شد که پرداخت مالیات ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و تعداد مالیات دهندگان از ۲ و نیم میلیون به ۴ میلیون افزایش یافت.

بهاردی جهرمی با اشاره به اینکه در حوزه تجارت خارجی نیز در این یک سال موفقیت‌های بسیاری کسب شد، اضافه کرد: در این زمینه فروش نفت کشور را با روش‌های مختلف تقریبا به میزان قبل از تحریم رساندیم؛  پول نفت هم جای خلق پول می‌رود، حتی وصول طلب کشور از عراق را مشروط به پذیرش اف ای تی اف کرده بودند، ولی امروز عراق بدهی خود به ایران را پرداخت کرده و اف ای تی اف را هم نپذیرفتیم.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به افزایش ۵ برابری میزان تجارت خارجی کشور با همسایگان و رشد اقتصادی افزود: در تولید برق هم همانطور که شاهد بودیم، طی یک سال گذشته ۶ هزار مگاوات تولید داشتیم.

افزایش خرید 60 درصدی گندم از کشاورزان

وی با اشاره به اینکه همین حرکت رو به جلوی کشور موجب شد که دشمن به این نتیجه برسد که کشور را از راه باز دارد، اضافه کرد: اینکه تورم از ۶۰ درصد شهریور سال ۱۴۰۰ به ۴۰ درصد رسیده و به مسیر درمان برگشته است، دشمن را ناراحت کرده و آنها مرتب به دنبال ضربه زدن هستند.

بهادری جهرمی به افزایش خرید ۶۰ درصدی گندم از کشاورزان نیز اشاره کرد و گفت:  ما دیگر مثل دوره قبل تیشه به ریشه کشاورز نمی زنیم. ما در برنج و جو و ذرت حدود ۲۵ درصد افزایش تولید در کشور داشتیم.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: امروز دیگر به کالای وارداتی به ضرر تولید داخل، یارانه نمی‌دهیم؛ بلکه محصولات داخلی را گران می خریم تا کشاورزان هم رغبت به تولید و فروش داشته باشند.

منایع و سرمایه‌های عظیم کشور را می‌بیند، این احساس را می‌کند که اگر وضع کشور رو به بهبودی داشته باشد، پشمی برای کلاهش نمی‌ماند، پس مجبور است که نسبت به این اتفاقات واکنش نشان دهد.

بهادری جهرمی در ارتباط با فضای مجازی نیز گفت: کرونا باعث شد که بیشتر سراغ فضای مجازی برویم و از آنجا که حکمرانی فضای مجازی هم با غرب است،دشمن هم از این فرصت و نقطه های ضعف ما استفاده و عملیات کرد.

سخنگوی دولت گفت: امروز تمام کشورها و گروه‌های دشمن ملت ایران با همه توانشان دست به دست دادند که با یک امپراطوری دروغ رسانه‌ای مملکت را زمین بزنند و با همه این تحرکات می‌خواستند یک دست انداز جلوی پیشرفت نظام ایجاد کنند، البته آن هم یک دست انداز کوچک بود.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه دولت از کسب و کارهای اینترنتی در قالب بسته‌های پیشنهادی حمایت خواهد کرد، ادامه داد: البته بقیه پیام‌رسان‌ها و کسب‌ و کارهای اینترنتی فعالیت دارند اما کسب‌ و کارهای فضای اینستاگرام دچار ضرر شده‌اند، از این رو ما در مجامع حقوقی و سیاسی پیگیر حقوق تخلف این پلتفرم‌ها خواهیم بود و از حق‌مان نخواهیم گذشت.

وی با بیان اینکه اینترنت قطع نشده و در حال حاضر مورد استفاده بخش های مختلف است، گفت: تنها دو پلتفرم متخلف، اینستاگرام و واتساپ فیلتر شده اند. این دو پیام‌رسان تخلف می‌کنند و شفاف نیستند.

بهادری جهرمی متذکر شد: پلتفرمی که هشتگ آرتین را حذف و هشتگ‌سازی می‌کند و عکس حاج قاسم را ترویج خشونت می‌داند، چطور می‌تواند مدافع حقوق مردمان ما باشد؟ در رسانه‌ای که آموزش سلاح و اغتشاش داده می‌شود آیا با این فضای متخلف نباید برخورد شود؟

علی کریمی باید ادعایش را ثابت کند

سخنگوی دولت همچنین در خصوص مطالب منتشر شده به نقل از وی درباره بازگشت علی کریمی به کشور، گفت: متاسفانه در فضای مجازی سخنان را به طور کامل باز نشر نمی‌کنند ما مشکلی با برگشت این ورزشکار نداریم اما وی ادعاهایی مبنی بر کشته شدن افرادی داشت، ما گفتیم مشکلی نداریم برگردند بیایند بینیم حرف‌هایی که زدند به حق بوده یا خیر، در چه محلی؟ با چه مدرکی اثبات شده کشته شده‌اند. اگر این ادعاها برحق بود قبول خواهیم کرد.

وی در ارتباط با موضوع رسانه نیز گفت: اساسا یکی از ابزارهای اصلی شیاطین رسانه است، بخشی از رسانه مبتنی بر دروغ نمایی و اغواگری است، یعنی جمله طرف را تقطیع می‌کند، من به دانشگاه علامه طباطبایی رفتم صحبت کردم، بعد دیدم عده‌ای در دم در دانشگاه هستند و به میان آنها رفتم، خبر آن ۲۰ دقیقه منتشر شد، اما خبر آن ۲۰۰ دقیقه پرسش و پاسخ منتشر نشد، چطور ممکن است؟ در جهاد تبیین که همان رسانه را هم شامل می‌شود باید همه پای کار باشند و شبهات را امثال همین هیأت برطرف کنند.

در رابطه با جابه‌جایی مدیران ناکارآمد تعارفی نداریم

وی در ارتباط با برخورد با مدیران ناکارآمد نیز گفت: در رابطه با جابه‌جایی مدیران ناکارآمد تعارفی نداریم اگر در جایی ترک فعل شود دولت در برابر این مسئله به جد خواهد ایستاد.

بهادری جهرمی در ادامه با بیان اینکه حوزه خودرو دچار درد مزمن شده و در مدت کوتاه نمی‌توان مشکلش را حل کرد، افزود: ما پاسخگوی درد چندین ساله نمی‌توانیم باشیم، این درد را در دو روز نمی‌توان دوا کرد.

حدود ۱.۵ میلیون خودرو در سال احتیاج داریم

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه مجوز واردات خودرو داده شده و شرکت‌ها در مراحل ثبت و سفارش‌گیری هستند ولی این فرایندها زمان‌بر است، اضافه کرد: ۱۰۷ هزار خودروی دپو شده داشتیم که در واقع این‌ها تولید کامل نبودند، امروز هیچ خودروی دپو شده‌ای نداریم.

وی ادامه داد: حدود ۱.۵ میلیون خودرو در سال احتیاج داریم و در شروع دولت ۶۰۰ هزار خودرو تولید شده داشتیم که این فاصله نشان‌دهنده هدف‌گذاری خوب دولت است. ما مبنا را بر تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو قرار داده‌ایم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه طی سال‌های گذشته حدود ۵ میلیون نفر بی‌جهت به بورس فراخوانده شدند و در بازاری که ذاتش ریسک و سود و زیان است بدون آگاهی زیان دیدند، اضافه کرد: دولت تعهد خود را در قبال مردم انجام خواهد داد و هرگز بورس را قلک خود و منافع‌جویی از آن نخواهد کرد اگر چه متاسفانه بورس به ثبات واحدی نرسیده است.

آشوب‌های اخیر روند منفی بر بورس گذاشت

بهادری جهرمی با بیان اینکه آشوب‌های اخیر روند منفی بر بورس گذاشت، افزود: دولت ناگزیر بود تمرکز خود را بر بازارهای واقعی بورس بگذارد که در اصل شاخص‌های اصلی بورسی در دست آنها است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه خصوصی‌سازی با تاخیر پیش رفتیم اما در فرآیند کار قرار داریم، تاکید کرد: نمی‌خواهیم دوباره شاهد جریان‌هایی همچون هفت‌تپه باشیم؛ باید با تدبیر به جلو حرکت کرد.

سخنگوی دولت در ادامه با بیان اینکه شعار و حتی الزام قانونی ایجاد ۴ میلیون مسکن در ۴ سال بود و مسئله تکلیف قانونی است، گفت: حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن به تفکیک شهر و شهرستان در حال تولید است.

بهادری جهرمی افزود: در حوزه مسکن نیازمند منابع هستیم، وقتی منابع مالی واقعی نداشته باشیم باید مثل دولت قبل سراغ خلق پول رفت که این سبب افزایش تورم است، حرکت دولت با طمانینه است تا مهار تورم را نیز در نظر داشته باشیم اما این مسئله به معنای رکود و نبود سرعت در کارها نیست.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره مدیریت دانشگاه ها و بازگشایی آن هم گفت: این نهایت اقتدار دولت است که با وجود دشمنی تمام‌قد دشمنان و برنامه‌ریزی آن‌ها، فضای دانشگاه را برای روشنگری و گفتمان مناسب دانست تا دانشجویان با استدلال و گفتمان برتر با اغواگری و دروغ‌نمایی دشمنان در دنیای حقیقی و واقعی آشنا شوند.

اخبارورزش
علی کریمی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی