مهمترین اخبار درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

به گزارش ساناپرس؛ حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که بر اساس مصوبه امروز مجلس حقوق کارمندان مجرد و خانم‌های متاهل یک میلیون تومان اضافه شده و مشمول فوق‌العاده ویژه می‌شوند. برای کارمندان متاهل این میزان افزایش حقوق یک میلیون تومان به اضافه فوق‌العاده ویژه، حق عائله مندی و حق اولاد است.

وی در توضیح میزان افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان با مصوبه مجلس،‌ گفت: طبق مصوبه امروز مجلس حقوق کارمندان یک میلیون تومان اضافه شده و علاوه بر آن حق عائله‌مندی حدود ۲۰۰ هزار تومان و حق اولاد به ازای هر فرزند ۱۰۰ هزار تومان و همچنین فوق‌العاده ویژه اضافه خواهد شد. بر این اساس اگر کارمند مجرد و یا خانم متاهل باشد میزان افزایش حقوق او یک میلیون تومان به اضافه فوق‌العاده ویژه خواهد بود و اگر کارمند مرد متاهل باشد یک میلیون تومان به اضافه حق اولاد به اضافه حق عائله مندی و به اضافه فوق‌العاده ویژه است.

افزایش ۹۰۰ هزارتومانی حقوق بازنشستگان هم جزو خبرهای پربازدید این هفته مجلس بود تا باز هم این تصمیم دولت در حوزه حقوق و دستمزد توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

بر این اساس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه (۸ مهرماه) جزییات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری را با ۱۹۸رای موافق، ۹ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر تصویب کردند.

همچنین بر اساس ماده واحده این لایحه علاوه بر افزایش های حقوق و دستمزد ناشی از تبصره(۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، از تاریخ ۱/ ۷/ ۱۴۰۱ افزایش‌های دیگری نیز برای اشخاص مشمول این قانون اعمال می‌شود.

اخباراقتصاد
افزایش حقوق
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی