خرید یحیی پرسپولیسی ها را راضی کرد

سروش رفیعی برای سومین بار در تابستان امسال به پرسپولیس آمد تا بتواند اولین جام جهانی خود را تجربه کند. سروش که یک زمانی مهره مورد اعتماد کی‌روش محسوب می شد، بعد از مصاحبه‌هایی که ستاره پرسپولیس علیه او انجام داد، از چشم سرمربی پرتغالی افتاد. شرایط سروش درست مثل دوست صمیمی اش شجاع خلیل زاده بود که در اوج دوران فوتبالش از تیم ملی دور ماند و کی‌روش او را به تیم ملی دعوت نمی کرد.

آمدن اسکوچیچ همه چیز را برای این دو بازیکن عوض کرد. شجاع تبدیل به مهره بدون جانشین و فیکس اسکوچیچ شد و سروش هم در اکثر اردوها حضور داشت ولی بازیکن فیکس تیم ملی نبود. این دو بازیکن در زمان اسکوچیچ جزو حامیان شماره یک سرمربی کروات بودند و از هر فرصتی هم برای انتقاد از کی‌روش استفاده می کردند. این دو دوست که بسیار هم به یکدیگر نزدیک هستند، امیدوار بودند با ماندن اسکوچیچ در لیست مسافران جام جهانی قرار بگیرند ولی ناگهان برکناری اسکوچیچ و بازگشت کیروش داستان متفاوتی را برای آن‌ها رقم زد.

پیش بینی‌ها با توجه روحیات خاص کی‌روش و خصوصیات اخلاقی او بر این بود که نه شجاع و نه سروش، هیچ کدام به تیم ملی دعوت نخواهند شد ولی وقتی لیست اولیه تیم ملی بعد از بازگشت کی‌روش اعلام شد، اهالی فوتبال در ایران آن روی کیروش را هم دیدند. در شرایطی که با توجه به اتفاقات گذشته و حضور طولانی مدت شجاع خلیل زاده در لیست سیاه کارلوس کی‌روش در دوره قبلی سرمربیگری‌اش در ایران، تصور می‌شد این بازیکن با بازگشت مربی پرتغالی بار دیگر از تیم ملی دور شود، اتفاقات دیگری برای این مدافع شمالی رقم خورد.

خلیل زاده که پیش از جام جهانی برزیل و در زمانی که سپاهان حضور داشت به واسطه اظهاراتش از لیست تیم ملی خط خورد و به صورت طولانی مدت نتوانست نظر کارلوس کی‌روش را برای بازگشت تغییر دهد، انتظار می‌رفت که مربی پرتغالی در بازگشت دوباره به نیمکت نیز این رویه را ادامه دهد. اتفاقی که برخلاف همه پیش بینی‌ها رخ نداد و نام شجاع خلیل زاده نیز در لیست قرار گرفت. سرمربی پرتغالی تیم ملی برای بازی تدارکاتی مقابل اروگوئه نیز از این بازیکن در کنار حسین کنعانی زادگان در ترکیب اصلی و به عنوان زوج خط دفاعی استفاده کرد و حالا شجاع نه تنها راهی جام جهانی خواهد شد، بلکه شانس حضور در ترکیب اصلی تیم ملی را هم خواهد داشت.

یکی از دلایل دعوت شجاع، جدا از آمادگی بالا و هماهنگی فوق العاده او با کنعانی زادگان، این بود که در پست مدافع میانی کی‌روش گزینه ای بهتر از خلیل زاده در اختیار ندارد و شجاع در کنار کنعانی زادگان، پورعلی گنجی و مجید حسینی بهترین‌های این پست هستند که همگی به جام جهانی خواهند رفت.

برخلاف خلیل زاده، رفیعی این شرایط را ندارد و در پست سروش ستاره‌های زیادی حضور دارند که کی‌روش می تواند از آن‌ها استفاده کند. ضمن اینکه سروش در این فصل همان بازیکن باکیفیت سابق نبوده و تنها یکبار در بازی مقابل مس کرمان موفق شد به همبازیانش پاس گل بدهد. شاید ادامه حضور اسکوچیچ باعث می شد که سروش هم مثل شجاع مسافر جام جهانی شود ولی تغییر روی نیمکت تیم ملی شرایط را عوض کرد و این موضوع به ضرر شماره ۷ پرسپولیس تمام شد.

اخبارورزش
یحیی گل محمدی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی