خبر فوری برای معلمان مهرآفرین / معلمان مهرآفرین بدون آزمون رتبه بندی می‌شوند؟

به گزارش ساناپرس؛ کیومرث سرمدی‌واله اظهار کرد: فرایند تعلیم و تربیت را فرایندی چندبعدی می‌دانم که عناصر و منابع انسانی موثر در آن فقط به معلمان خلاصه نشده و از مدیر و معاونین مدارس تا حتی نیروی خدماتی مدرسه و حتما کادر اداری و ستادی در آموزش، دستیاران معلم محسوب می‌شوند.

وی افزود: هر کس که در فرایند تعلیم و تربیت نقش ایفا می‌کند باید در فرایند رتبه بندی یا معادل آن شامل افزایش دریافتی قرار بگیرد.

سرمدی واله با بیان اینکه ستادهای آموزش و پرورش به‌عنوان هسته‌های برنامه ریزی حتما باید انگیزه لازم را به عنوان بازوی اجرایی داشته باشند و دولت هم باید این امر را بپذیرد، خاطرنشان کرد: اگر چه دارای محدودیت منابع هستیم اما در این زمینه هر میزان هزینه شود سرمایه گذاری پرسود و مطمئن خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش رکن رکین توسعه جامعه بوده و باید با دید حاکمیتی و با رویکردهای نو به دنبال بهبود فرآیندهای آموزش بود، خاطر نشان کرد: رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب شده و آموزش و پرورش باید در اجرای آن سلیقه را تعطیل و به قانون عمل کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص پاداش معلمان، سازمان برنامه موظف است به تکلیف خود عمل کند، افزود: در خصوص نحوه پرداخت پاداش کارکنان دولت دچار ابهام هستیم درحالیکه هیات مدیره بانکها و برخی موسسات دولتی با سوء استفاده از خلاءهای قانونی یا اختیارات تفسیر نشده پاداش‌های آنچنانی و بلافاصله پس از دریافت حکم، بازنشستگی دریافت می‌کنند معلمان از فروردین ۱۴۰۰ تاکنون منتظر دریافت پاداش پایان خدمت هستند.‌

وی با بیان کرد: اگر این مشکل حل نشود از ابزار نظارت خود استفاده می‌کنیم، ضمن اینکه وزیر نیز باید در این خصوص نقش فعال‌تری ایفا کند.

سرمدی واله اضافه کرد:پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت معلمان را با تورم و کاهش ارزش پول ملی نوعی اجحاف در خصوص معلمان می‌دانیم که امیدواریم به زودی پاداش پایان خدمت این عزیزان تامین و پرداخت شود./ ایسنا

آخرین خبر از رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین‌

صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌ و پرورش درباره مصوبه نمایندگان مجلس مبنی بر مشمول شدن معلمان طرح مهرآفرین در قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد و الزام وزارت آموزش و پرورش به صدور کد شناسه اظهار کرد: مصوبه مذکور باید در شورای نگهبان مطرح و مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرد. هر زمان که ابلاغ شود ما مجری قانون هستیم.

وی درباره طرح برخی انتقادات از سوی معلمانی که احکام آنها صادر شده و به جای عبارت «فوق‌العاده ویژه رتبه‌بندی» از عبارت «مزایای رتبه‌بندی» استفاده شده که برخی محرومیت‌ها را به دنبال دارد گفت: آن زمان رتبه‌بندی انجام نشده بود. در حقوق مهرماه به ۱۳ هزار و ۱۲۰ نفر از همکارانی که سوابقشان پایین بوده است، مزایای رتبه یک را پرداخت کرده‌ بودند ولی بلافاصله از شروع این ماه، نسبت به اظهار نظر و ارزیابی مشمولان اقدام شد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: فرایند این گونه است که ابتدا ارزیابی از سوی مدیران مدارس انجام می‌شود و بعد از آن مرحله، ارزیابان حرفه‌ای آموزش دیده توسط سازمان امور اداری و استخدامی، ارزیابی در مرحله بالاتر را انجام می‌دهند و بعد کار وارد هیئت ممیزه مناطق و استان‌ها می‌شود. اکنون در مرحله اول قرار داریم و اینکار باید در این هفته انجام شود.

ستاری‌فرد افزود: از امروز دسترسی ارزیابان حرفه‌ای هم باز می‌شود که به طور موازی مدیران و ارزیابان اظهار نظر و بررسی کنند. مهلت مدیران مدارس برای ارزیابی تا پایان هفته تعیین شده است.

آزمون معلمان مهرآفرین کی برگزار می شود؟

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین تکلیف معلمان مهرآفرین، اظهار داشت: معلمان مهرآفرین طبق قانون جذب آموزش و پرورش شدن و در حال انجام کار خود هستند اما طبق قانون این معلمان طی 5 سال بایستی استخدام رسمی می‌شدند اما متاسفانه به علل مختلفی بعد از 10 سال هنوز استخدام نشده اند تا مشمول رتبه بندی معلمان شود.

وی افزود: در قانون رتبه بندی معلمان قید نشده است که معلم پیمانی یا رسمی بنابراین طبق قانون معلمان مهرآفرین باید از مزایای قانون رتبه بندی برخوردار شوند اما متاسفانه آیین نامه ای که تنظیم شده است معلمان رسمی را قید کرده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: با توجه به پیگیری های مجلس قرار شده است که معلمان مهرآفرین یک آزمونی بدهند تا نفرات قبول شده جزو رتبه بندی معلمان قرار بگیرند اما این موضوع مورد تایید مجلس نبود ولی سازمان امور استخدامی کشور معتقد است که باید یک آزمون قبولی در پرونده این افراد وجود داشته باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: هنوز هم معلمان مهر افرین به گرفتن آزمون معنرض هستند زیرا معتقدند افرادی که 10 سال سابقه دارد نیاز به آزمون ندارند و این حق را هم به این معلمان می‌دهیم اما ساطمان استخدامی کشور نیز اصرار دارد که چنین آزمونی در پرونده معلمان باشد از این رو قرار شد در اواخر مهر ماه آزمون داخلی برای معلمان مهرآفرین برگزار شود تا بعد از آن رتبه بندی برای این معلمان نیز اجرایی شود.

اخبارجامعه
پربازدیدمعلمان مهرآفرین
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی