قیمت مرغ در بازار پس از اصلاح نرخ مصوب

در پایان هفته گذشته محسن شیراوند، معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، از افزایش قیمت مصوب مرغ از ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان به ۶۳ هزار تومان خبر داد. وی دلیل افزایش قیمت مصوب مرغ را افزایش هزینه‌های تولید مرغ و ضرورت آن برای استمرار تولید عنوان کرد.

قیمت ۶۳ هزار تومانی برای مرغ، مصوبه ستاد تنظیم بازار بوده که به تایید معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی رسیده و اعلام شده است.

پس از تعطیلات آخر هفته گذشته با آغاز هفته انتظار می‌رفت به تدریج قیمت مصوب جدید مرغ، اثر خود را بر بازار این کالای اساسی بگذارد و شاهد عرضه مرغ در محدود قیمت جدید باشیم.

بررسی میدانی اقتصاد آنلاین نشان می دهد، در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم در بازار در محدود قیمت ۶۱ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۶۳ هزار تومان به فروش می رسد و در برخی مناطق به صورت محدود قیمت‌های بالاتر نیز دیده می‌شود.

همچنین قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد تنظیم بازاری در خرده فروشی های سطح شهر از ۴۴ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۴۵ هزار تومان در نوسان است.

شرایط تامین و عرضه مرغ نیز در بازار مطلوب به نظر می‌رسد و میزان عرضه نسبت به روزهای گذشته تغییری نداشته است.

آخرین وضعیت بازار مرغ از نگاه فعالان بازار

مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین درباره آخرین وضعیت بازار مرغ پس از افزایش نرخ مصوب، گفت: افزایش نرخ مصوب مرغ در پایان هفته گذشته انجام شد اما، تاثیر آن بر بازار از امروز در آغاز هفته، قابل لمس است.

وی تصریح کرد: هم اکنون قیمت عمده مرغ برای مراکز عرضه ۵۸ تا ۵۹ هزار تومان است و قیمت برای مصرف کننده با در نظر گرفتن سود برای فروشندگان، در محدود ۶۳ هزار توان در نوسان است.

یوسف خانی یادآور شد: مرغ با قیمت‌های کمتر یا بیشتر از نرخ مصوب جدید نیز در بازار وجود دارد اما، میزان آن محدود بوده و عرضه مرغ در حدود نرخ مصوب جدید بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح قیمت مرغ به موقع بود، گفت: قیمت قبل مورد قبول مرغداران نبود و مرغداران جوجه ریزی و عرضه را کاهش داده بودند.

به گفته یوسف خانی؛ اصلاح قیمت موجب شده است که رغبت مرغداران برای تولید و عرضه مرغ افزایش پیدا کند.

این فعال بازار در خصوص وضعیت تقاضا نیز اظهار کرد: تقاضا نسبت به قبل تغییر نکرده و هم اکنون عرضه و تقاضا در یک سطح است.

یوسف خانی میزان عرضه روزانه مرغ گرم در  استان تهران به عنوان یکی از پرتقاضاترین استان های کشور را تقریبا یک هزار و ۲۰۰ تن و مرغ منجمد را ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن اعلام کرد.

اخباراقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی