علت اصلی استعفای حمید سوریان اعلام شد؟

به گزارش ساناپرس، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تاکید کرد: تا پایان حتی به قیمت اینکه به ضررم تمام شود پای چرخه انتخابی تیم ملی می ایستم.

حسن رنگرز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تسلیت حادثه تروریستی در شیراز گفت: جامعه کشتی این اتفاق نامبارک را محکوم می کند و امیدواریم روزهای خوب و روشن برای مردم ایران فرا برسد.

وی افزود: خودمان را در مباحث فنی پاسخگو می‌دانیم و آماده‌ایم هر سه ماه نسبت به برگزاری این نشست ها اقدام کنیم. از اینکه این توفیق را بدست آوردم که در خدمت جامعه کشتی باشم خوشحالم و امیدوارم بتوانیم به موفقیت کشتی فرنگی ایران کمک کنیم. کشتی فرنگی ما همیشه از یک اتفاقی رنج می برده و آن هم در اقلیت بودن و کمیت حداقلی آن است. کمیت و کیفیت کشتی فرنگی درقبال آزاد همیشه آزاردهنده بوده است. جوان های خوب ما در کشتی امیدهای جهان نشان دادند قابلیت سرمایه گذاری دارند. آن چیزی که در حال حاضر می توانم بگویم این است که کار بسیار سختی داریم.

وی ادامه داد: کمتر از ۲ سال تا المپیک زمان داریم و شرایط برخی اوزان ما سخت و نگران کننده است. برای کسب افتخار در المپیک حداقل ۴ سال و در شرایط استاندارد ۸ سال زمان نیاز است. در هر رشته‌ای هر وقت زمان دادیم نتیجه گرفتیم. آخرین نتایج مسابقات جهانی نشانگر موجودیت کشتی فرنگی ماست. شرایط خاصی پیش رو داریم‌. ابتدا رقابت های قهرمانی جهان که کسب سهمیه المپیک است را پیش رو داریم که با سال گذشته به لحاظ کیفی تفاوت زیادی دارد، پس از آن بازی های آسیایی را در پیش داریم که برای ورزش ما اهمیت زیادی دارد. ۲ هفته بعد رقابتهای امیدهای جهان، بعد رقابتهای داخل سالن در تایلند و سپس جام جهانی تهران را پیش رو داریم. در ۲ ماه ۵ رویداد مهم را در پیش داریم که کار را بیش از پیش سخت می کند.

رنگرز تصریح کرد: حلقه مفقودی کشتی فرنگی ما پشتوانه سازی است. با توجه به اینکه ۵ رویداد نزدیک به هم را در سال آینده داریم باید ۲ تیم در تراز نزدیک به هم تشکیل دهیم تا بتوانیم حضور موثری در مسابقات داشته باشیم که کار بسیار سختی است. اولین اولویت ما این است که در جام جهانی آذربایجان که هفته آینده برگزار می شود بدون حضور مدال آوران و با تغییرات ۸۰ درصدی نسبت به ترکیب تیم ملی در مسابقات جهانی حاضر شویم. باید جوانان ما در رویدادهایی مثل جام جهانی و قهرمانی آسیا حاضر شوند تا بتوانیم پشتوانه سازی کنیم. جهانی سال آینده به مراتب سخت تر از جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود.

وی با بیان اینکه نتایج رقابتهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ یک اتفاق بود، گفت: رقابتهای المپیک لندن تمام شد و امروز کشتی فرنگی ما قابل مقایسه با هیچ دوره ای نیست.

رنگرز در ادامه درباره استعفای سوریان، گفت: درباره آقای سوریان واقعا شوکه شدیم هر چند او در یک سال و نیم گذشته مکرر استعفا داده بود. آقای دبیر هم استعفا را قبول نکرد. از آقا حمید که اسطوره کشتی ایران است با توجه به تجاربی که دارد از هر لحاظ حضور او برای ما فرصت است و امیدوارم در تصمیم خود تجدید نظر کند. من از او قول شفاهی گرفته بودم که تا المپیک در کنار ما بماند و یکی از شروط من قبل از قرارداد حضور حمید سوریان در کنار تیم ملی بود. امیدوارم او در تصمیم خود تجدید نظر کند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: درست است در مسابقات جهانی پنجم شدیم اما ظرفیت ما بیش از این هاست و شایستگی ایستادن بر روی سکوی اول تا سوم جهان را داریم. در عین حال که این پتانسیل وجود دارد اما جهانی قبل المپیک را نمی شود با سال های دیگر مقایسه کرد. برای ایستادن بر روی سکوی جهانی، کسب حداقل یک طلا و کسب حداکثر سهمیه المپیک در دستور کار ما است./ ایسنا

اخبارورزش
پربازدیدسوریان
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی