توصیه مهم به ساپینتو درباره یامگا

به گزارش ساناپرس؛ منصور رشیدی، بازیکن و مربی اسبق استقلال درباره دیدار تیم‌های استقلال و هوادار اظهار داشت: یک برد خوب و دلچسب مقابل تیم هوادار به دست آمد که این نشان دهنده توانایی بازیکنان استقلال است. اگر چه استقلال در این بازی یک گل زد اما بارها می‌توانست دروازه حریف را باز کند و به دفعات روی دروازه تیم مقاب موقعیت خلق کرد.

وی افزود: شرایط تهاجمی تیم استقلال کاملاً تیم هوادار را به عقب برد و این تیم با اینکه فوتبال دفاعی را به نمایش نمی‌گذاشت و قصد داشت خودش را به دروازه استقلال برساند اما مجبور بود بیشتر در زمین خودش بایستد و دفاع کند. این نشان دهنده تفکرات هجومی استقلال است که باعث شده در کنار کسب پیروزی بازی‌های تهاجمی را هم به نمایش بگذارد.

کارشناس فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: بازیکنان خط جلوی تیم استقلال شرایط خیلی خوبی دارند اما یک نکته مهم که من قبلا هم به آن اشاره کرده‌ام در دقایق پایانی کاملاً مشخص شد. وقتی صالح حردانی به میدان آمد یامگا به خط حمله اضافه شد. حضور این بازیکن که توانایی بدنی و فنی خوبی برای عبور از بازیکنان مقابلش را دارد می‌تواند کمک زیادی به خط حمله استقلال بکند.

رشیدی افزود: باعث تعجب است که فوتبالیست خوبی مانند صالح حردانی باید نیمکت‌نشین باشد و در عوض کوین یامگا که توانایی بازی در خطوط جلویی را دارد به جای او در عقب زمین بایستد.

وی افزود: یامگا فصل قبل بهترین گلزن استقلال بود اما او را به دفاع برد ایم و آن جا حبس شده است! مثل این است که بهترین دروازه بان یک تیم را به جای ایستادن درون دروازه به خط حمله ببریم. این تغییر پست‌ها باعث شده یامگا از دروازه دور شود. دیدیم در همان چند دقیقه پایانی بازی یامگا دو بار خودش را با دروازه بان تک به تک کرد و یک ضربه خطرناک هم رو به چارچوب دروازه حریف زد. او اگر به جای ۵ دقیقه، ۵۰ دقیقه فرصت بازی در جلو را داشته باشد حتماً تعداد گلهای استقلال افزایش پیدا می‌کند تا هوادار استقلال کل ۹۰ دقیقه را با استرس یک گل زده دنبال نکند.

مربی اسبق دروازه بانان استقلال درباره عملکرد حسینی توضیح داد: سید حسین حسینی به بلوغ کامل دروازه‌بانی رسیده و تمام حرکاتش در چارچوب دروازه، نشان دهنده پختگی اوست. جاگیری‌های درست، خروج‌های به موقع و شروع مجدد او ثابت میکند این دروازه‌بان لایق پوشیدن دستکش‌های اصلی دروازه بانی تیم ملی است. امیدوارم بتواند در جام جهانی به آنچه استحقاقش را دارد دست پیدا کند.

رشیدی همچنین درباره بازی پیش روی استقلال در سوپر جام گفت: با توجه به هماهنگی و عزم و اراده خوبی که بین بازیکنان استقلال شاهد هستیم مطمئنم این تیم در بازی چهارشنبه هم با یک برد دلچسب سوپرجام را به دست می‌آورد تا این اولین جام این فصل استقلال باشد. البته تیم نساجی جزو تیم‌های خوب این فصل است و نباید به خاطر باخت این تیم در لیگ برتر به استقلال تصور کنیم می‌آید و راحت به استقلال می‌بازد.

پیشکسوت استقلال در پایان در رابطه با شرایط این تیم در جدول رده بندی تاکید کرد: افسوس می‌خورم که چرا لیگ برتر تعطیل شد. این استقلال با این آمادگی خوبی که دارد اگر به تعطیلات لیگ برتر نمی‌خورد و مسابقات ادامه داشت حتماً در بازی دربی پرسپولیس را هم شکست می‌داد و می‌توانست در یک بازی ۶ امتیازی از رقیب همشهری اش جلو بزند و صدر جدول را در اختیار بگیرد. استقلال شایسته تکرار قهرمانی فصل قبلش است.

اخبارورزش
ساپینتو
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی