خبر مهم آموزش و پرورش برای رتبه بندی معلمان

به گزارش ساناپرس؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه دوران کرونا آسیب‌های فراوانی به دانش‌آموزان وارد کرد، بر لزوم تقویت برنامه‌ها در زمینه برگزاری اردو به ویژه اردو‌هایی که معرف پیشرفت‌های کشور باشد، تاکید کرد.

محمدخلیل عسکری سه‌شنبه سوم آبان در جمع مدیران مدارس شهرستان کوار، از تلاش همه فرهنگیان در خصوص بازگشایی مدارس و اجرای پروژه مهر، افزود: با وجود تعطیلی مدارس در دوسال اخیر، پروژه مهر امسال یک اقدام جهادی ارزشمند بود و معلمان به خوبی از عهده برآمدند.

عسکری با بیان اینکه از اساسی‌ترین مولفه‌های سند تحول حفظ شان و جایگاه معلم است، زیرا اگر معلم خوب دیده شود جامعه می‌تواند به سمت رستگاری گام بردارد، گفت: اگر همه بخش‌های جامعه به معلم توجه کند اثر این توجه در جامعه آشکار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: اجرای نظام رتبه بندی یکی از برنامه‌های دولت‌های اخیر بوده است، اما علیرغم این که از سال ۹۲ تا ۹۹ قانون آن نوشته شده بود عملی نشد.

وی ادامه داد: سال ۹۹ مجلس آن را از دولت مطالبه کرد، اما دولت دوازدهم لایحه‌ای بسیار ضعیف ارائه کرد و بودجه بسیار ناچیزی برای آن پیش بینی کرده بود لذا این موضوع به دولت جدید کشیده شد و دولت مردمی سیزدهم در این قضیه کنار مجلس ایستاد و در نهایت با اعتباری بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان این طرح تصویب و در مسیر اجرایی شدن قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به معطوف شدن تلاش‌ها برای پوشش حداکثری نظام رتبه‌بندی گفت: این دولت علیرغم همه مشکلات و محدودیت‌ها نسبت به معلمان توجه ویژه‌ای دارد و در طول یک سال مبلغ ۳۵ هزار میلیارد تومان به رتبه بندی اختصاص داد.

وی افزود: در راستای تقویت روحیه خانواده محوری تلاش ما این است همه معلمان به ویژه خانم‌ها در نزدیکترین محل زندگیشان مشغول به کار شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در راستای تقویت خانواده محوری بحث نقل و انتقالات را تسهیل کردیم و امسال بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ نفر معلم متقاضی نقل و انتقال را منتقل کردیم.

عسکری با اشاره به اینکه ۱۱۹ میلیاردتومان بابت سرانه به حساب مدارس فارس واریز شده، اما مدارس همچنان در پرداخت قبوض خدماتی، با مشکل مواجه‌اند، لزوم مطالعه دقیق آئین‌نامه اجرایی مدارس توسط مدیران را یادآوری و اضافه کرد: مسئولیت معلم و دانش‌آموز برعهده مدیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه مدیر موفق کسی است که از عوامل موثر تربیت استفاده و در اجرای برنامه‌ها از افراط و تفریط خودداری کند، اضافه کرد: مدیران مدارس با دانش آموزان سخن بگویند و با انبساط خاطر با دانش آموزان رفتار کنند.

عسکری با اشاره به اینکه همه دانش آموزان فرزندان ما هستند بر تقویت اردو‌های دانش آموزی تاکید و عنوان کرد: مدیران در زمینه برگزاری اردو‌های دانش‌آموزی و آشنا کردن آنان با هویت ملی و دستاورد‌ها و پیشرفت‌های انقلاب و نظام اسلامی، تلاش بیشتری داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: مدیران مدارس بر ارتباط با خانواده اهتمام ورزند بچه‌ها امانت الهی هستند لذا به تعبیر رهبر انقلاب، هنگام فراغت از تحصیل باید ارزش افزوده داشته باشند.

عسکری بر تکریم دختران تاکید و خطاب به مدیران عنوان کرد: افزود: شما مدیران توجه به نماز را در دستور کار قرار دهید و دانش آموزان را به مشارکت در این فریضه الهی تشویق کنید.

عبدالعلی کریمی نماینده مردم شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن بیان اینکه سیزده آبان باید تمام کننده حوادث اخیر باشد، افزود: بسیاری از دانشمندان بزرگ کشور از بومیان شهرستان کوار هستند که نشان از استعداد‌های این شهرستان دارد لذا توجه ویژه به امور آموزشی کوار توصیه می‌شود.

اخبارجامعه
پربازدیدرتبه بندی معلمان
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی